הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

THOR1997

New member
הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב

הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב
שלום, קראתי הרבה דיווחים סותרים לגבי הקו הסגול של הרכבת הקלה, חלקם אומרים שיהיה תת קרקעי מאלוף שדה ועד ארלוזרוב וחלקם אומרים שיהיה על קרקעי לכל אורכו. מה התכנון הסופי? האם בכלל הגיעו להחלטה בנושא?
תודה רבה
 

Bus Nerd

Active member
על קרקעי לכל אורכו זה התכנון

הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב
שלום, קראתי הרבה דיווחים סותרים לגבי הקו הסגול של הרכבת הקלה, חלקם אומרים שיהיה תת קרקעי מאלוף שדה ועד ארלוזרוב וחלקם אומרים שיהיה על קרקעי לכל אורכו. מה התכנון הסופי? האם בכלל הגיעו להחלטה בנושא?
תודה רבה
על קרקעי לכל אורכו זה התכנון
כנראה התבלבלת בגלל כל ה־NIMBY של רמת גן, הם רוצים שהוא יהיה תת קרקעי במקטע שציינת, אבל זה לא הולך לקרות כי התוכניות כבר אושרו, זה שלב הרבה יותר מדי מאוחר לעשות שינוי כזה.
אם הם היו רוצים שהוא יהיה תת קרקעי הם היו צריכים לעשות רעש בשלב התכנון ובשלב ההתנגדויות, לא בשלב כל כך מאוחר בתהליך.
&nbsp
הקווים היחידים שיהיו תת קרקעיים (בחלקם) הם האדום והירוק.
 

THOR1997

New member
וואלה

על קרקעי לכל אורכו זה התכנון
כנראה התבלבלת בגלל כל ה־NIMBY של רמת גן, הם רוצים שהוא יהיה תת קרקעי במקטע שציינת, אבל זה לא הולך לקרות כי התוכניות כבר אושרו, זה שלב הרבה יותר מדי מאוחר לעשות שינוי כזה.
אם הם היו רוצים שהוא יהיה תת קרקעי הם היו צריכים לעשות רעש בשלב התכנון ובשלב ההתנגדויות, לא בשלב כל כך מאוחר בתהליך.
&nbsp
הקווים היחידים שיהיו תת קרקעיים (בחלקם) הם האדום והירוק.
וואלה
איך שתי רכבות עיליות אמורות לעבור שם? מאבן גבירול מערבה יש רק שלושה נתיבים ברחוב ארלוזרוב לשני הכיוונים, אלנבי ובן-יהודה עמוסים מאוד ברוב שעות היום. תוכל להפנות אותי לאיזשהן הדמיות או תרשימים שהקורא הממוצע יכול להבין? לא מצאתי הרבה מידע על הקו הסגול בגוגל.
שוב תודה!
 

orchilit

New member
מה הבעייה ?

וואלה
איך שתי רכבות עיליות אמורות לעבור שם? מאבן גבירול מערבה יש רק שלושה נתיבים ברחוב ארלוזרוב לשני הכיוונים, אלנבי ובן-יהודה עמוסים מאוד ברוב שעות היום. תוכל להפנות אותי לאיזשהן הדמיות או תרשימים שהקורא הממוצע יכול להבין? לא מצאתי הרבה מידע על הקו הסגול בגוגל.
שוב תודה!
מה הבעייה ?
בגלל הרכבים הפרטיים ? אז שיעברו לדיזנגוף. לחלופין, כמו בהרבה מקומות באירופה, במקומות בהן הרכבת *אינה* מופרדת במת"צ משלה, רכבים פרטיים יכולים לנסוע על הנתיב שלה (בכפוף לעדיפויות וחוקי תנועה כאלו ואחרים)
 

THOR1997

New member
דיזנגוף עמוס עוד יותר

מה הבעייה ?
בגלל הרכבים הפרטיים ? אז שיעברו לדיזנגוף. לחלופין, כמו בהרבה מקומות באירופה, במקומות בהן הרכבת *אינה* מופרדת במת"צ משלה, רכבים פרטיים יכולים לנסוע על הנתיב שלה (בכפוף לעדיפויות וחוקי תנועה כאלו ואחרים)
דיזנגוף עמוס עוד יותר
ואם רכבים פרטיים יוכלו לנסוע בנתיב של הרכבת, מה מבדיל בינה לבין אוטובוס ארוך במיוחד?
 

orchilit

New member
זזה לא אומר שזה יקרה לאורך כל המסלול שלה

דיזנגוף עמוס עוד יותר
ואם רכבים פרטיים יוכלו לנסוע בנתיב של הרכבת, מה מבדיל בינה לבין אוטובוס ארוך במיוחד?
זזה לא אומר שזה יקרה לאורך כל המסלול שלה
רק במקומות הצרים יותר. ברוב המקומות - יש בלעדיות ומת"צ. איפה שלא מתאפשר - או מאפשרים רכבים פרטיים (או אולי רק תח"צ) על המסילה במקטעים מסויימים.
&nbsp
דיזנגוף לא יותר עמוס מבן יהודה. ואפשר גם להסיט לאבן גבירול ולירקון.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
בבקשה:

וואלה
איך שתי רכבות עיליות אמורות לעבור שם? מאבן גבירול מערבה יש רק שלושה נתיבים ברחוב ארלוזרוב לשני הכיוונים, אלנבי ובן-יהודה עמוסים מאוד ברוב שעות היום. תוכל להפנות אותי לאיזשהן הדמיות או תרשימים שהקורא הממוצע יכול להבין? לא מצאתי הרבה מידע על הקו הסגול בגוגל.
שוב תודה!
בבקשה:
http://www.nta.co.il/content/תתל-70-א-הקו-הסגול#
&nbsp
זה התכנון המפורט. אם תנבור בו מספיק תמצא את התרשימים שאתה מחפש.
 

amit1270

New member
זה הרעיון - להגביל נסיעת רכב פרטי

וואלה
איך שתי רכבות עיליות אמורות לעבור שם? מאבן גבירול מערבה יש רק שלושה נתיבים ברחוב ארלוזרוב לשני הכיוונים, אלנבי ובן-יהודה עמוסים מאוד ברוב שעות היום. תוכל להפנות אותי לאיזשהן הדמיות או תרשימים שהקורא הממוצע יכול להבין? לא מצאתי הרבה מידע על הקו הסגול בגוגל.
שוב תודה!
זה הרעיון - להגביל נסיעת רכב פרטי
מבחינת יעילות תחבורתית, תמיד עדיף לקחת נתיב מרכב פרטי לטובת מערכת הסעת המונים.
 

THOR1997

New member
אתה צודק לגמרי

זה הרעיון - להגביל נסיעת רכב פרטי
מבחינת יעילות תחבורתית, תמיד עדיף לקחת נתיב מרכב פרטי לטובת מערכת הסעת המונים.
אתה צודק לגמרי
אבל למקם רכבת עילית ברחובות צרים ופקוקים עדיין נשמע לי הזוי. עדיין יש בכביש מוניות, אוטובוסים, אמבולנסים וניידות משטרה שיפגעו מזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה