סקירת ריבוע מסילות ת"א אונ' -מחלף שמריהו & הרחבת תחנת הרצליה

מצב
הנושא נעול.
סקירת ריבוע מסילות ת"א אונ' -מחלף שמריהו & הרחבת תחנת הרצליה

סקירת ריבוע מסילות ת"א אונ' -מחלף שמריהו & הרחבת תחנת הרצליה
בהמשך לסקירה הקודמת מחודש ינואר, להלן מצב העבודות לאורך הקטע המדובר.

 
-2-

סקירת ריבוע מסילות ת"א אונ' -מחלף שמריהו & הרחבת תחנת הרצליה
בהמשך לסקירה הקודמת מחודש ינואר, להלן מצב העבודות לאורך הקטע המדובר.
-2-
נראה שהמסילה המזרחית ביותר ( מכיון רציף 4 של תחנת ת"א האונ') תתחבר בסמוך לסימנור אל המסילה שנכון להיום משמשת כעקלתון של המסילה מכיון בני ברק, באמצעות הוספת מפלג חדש - סמוך למבנה השליטה והבקרה שבתמונה..

 
נכון, והמסילה השניה משמאל, שהיום מתחברת לרציף 2

-2-
נראה שהמסילה המזרחית ביותר ( מכיון רציף 4 של תחנת ת"א האונ') תתחבר בסמוך לסימנור אל המסילה שנכון להיום משמשת כעקלתון של המסילה מכיון בני ברק, באמצעות הוספת מפלג חדש - סמוך למבנה השליטה והבקרה שבתמונה..
נכון, והמסילה השניה משמאל, שהיום מתחברת לרציף 2
תתחבר לרציף 3 ולרציף 2 תתחבר מסילה חדשה.
כך שתי המסילות המערביות ישמשו את הרכבות במסילות החוף ושתי המסילות המזרחיות את הרכבות במסילות השרון.
 
-6-

סקירת ריבוע מסילות ת"א אונ' -מחלף שמריהו & הרחבת תחנת הרצליה
בהמשך לסקירה הקודמת מחודש ינואר, להלן מצב העבודות לאורך הקטע המדובר.
-6-
אזור גשר רחבעם זאבי...
כאן אפשר להגיד שהמסילות מפסיקות לזגזג ונצמדות לצד המערבי של הרצועה..
בצד המזרחי ניתן לראות את הכנות השתית לזוג המסילות הנוסף...

 
זה היה פעם המבנה של תחנת הרכבת הרצליה

מהו המבנה בצד שמאל של התמונה הנושא את השם "הרצליה"
כשם של תחנת רכבת?
זה היה פעם המבנה של תחנת הרכבת הרצליה
לפני שעברו למבנה התחנה הנוכחי עם המנהרה המקושרת לרציפים, המבנה שימש כמבנה תחנת הרכבת של הרצליה. שים לב לסגנון הבנייה של המבנה הישן שזהה למבנה התחנות הישנות בחדרה מערב ובנתניה, תחנות שנבנו בשנות ה-50 לאחר קום המדינה על הקו המערבי החדש דאז.

ואגב, התמונה נמצאת מתחת לתמונה שעליה הגבת.
 
אכן כך

זה היה פעם המבנה של תחנת הרכבת הרצליה
לפני שעברו למבנה התחנה הנוכחי עם המנהרה המקושרת לרציפים, המבנה שימש כמבנה תחנת הרכבת של הרצליה. שים לב לסגנון הבנייה של המבנה הישן שזהה למבנה התחנות הישנות בחדרה מערב ובנתניה, תחנות שנבנו בשנות ה-50 לאחר קום המדינה על הקו המערבי החדש דאז.

ואגב, התמונה נמצאת מתחת לתמונה שעליה הגבת.
אכן כך
התחנות חדרה מערב, כפר ויתקין, נתניה, בית יהושע, שפיים והרצליה נבנו באופן זהה אלא שבחדרה, כפר ויתקין ונתניה נבנו רציפים כבר בשנות ה-50 (את הרציף בכפר ויתקין הסירו מאוחר יותר) ובבית יהושע והרצליה לא. בתור ילד נסעתי הרבה ברכבת מחיפה להרצליה ובחזרה. היה קשה לרדת ולעלות מהרכבת בהרצליה בלי רציף ופעם בירידה דילגתי מדרגה ונפלתי על החצץ.
 
ואני פעם קרעתי את המכנסיים כשניסיתי לעלות על הרכבת...

אכן כך
התחנות חדרה מערב, כפר ויתקין, נתניה, בית יהושע, שפיים והרצליה נבנו באופן זהה אלא שבחדרה, כפר ויתקין ונתניה נבנו רציפים כבר בשנות ה-50 (את הרציף בכפר ויתקין הסירו מאוחר יותר) ובבית יהושע והרצליה לא. בתור ילד נסעתי הרבה ברכבת מחיפה להרצליה ובחזרה. היה קשה לרדת ולעלות מהרכבת בהרצליה בלי רציף ופעם בירידה דילגתי מדרגה ונפלתי על החצץ.
ואני פעם קרעתי את המכנסיים כשניסיתי לעלות על הרכבת...
ניסיתי פעם בשנת 1987 לעלות על רכבת בתחנת חיפה מזרח ששם כידוע אין רציף ונקרעו לי המכנסיים.

פעם היו הרבה תחנות רכבת ללא רציף כלל. גם בחדרה מערב ובנתניה לא היה רציף כאשר היה צורך לעלות לרכבת שעמדה על מסילה 2 בעת מפגש רכבות.

היום עם תקנות הנגישות, לא נראה לי שיהיה אפשרי לבצע עצירה קבועה של רכבת לצורך הורדת והעלאת נוסעים אם אין במקום רציף תקני. אבל פעם זה היה אחרת.
 
פעם היתה תחנה "חניית נהריה" דרומית לתחנה הרשמית

ואני פעם קרעתי את המכנסיים כשניסיתי לעלות על הרכבת...
ניסיתי פעם בשנת 1987 לעלות על רכבת בתחנת חיפה מזרח ששם כידוע אין רציף ונקרעו לי המכנסיים.

פעם היו הרבה תחנות רכבת ללא רציף כלל. גם בחדרה מערב ובנתניה לא היה רציף כאשר היה צורך לעלות לרכבת שעמדה על מסילה 2 בעת מפגש רכבות.

היום עם תקנות הנגישות, לא נראה לי שיהיה אפשרי לבצע עצירה קבועה של רכבת לצורך הורדת והעלאת נוסעים אם אין במקום רציף תקני. אבל פעם זה היה אחרת.
פעם היתה תחנה "חניית נהריה" דרומית לתחנה הרשמית
והיא היתה ללא רציף.
פשוט הרכבת היתה עוצרת וממשיכה.
&nbsp
 
והיה גם את שבי ציון וגם את בוסתן הגליל

פעם היתה תחנה "חניית נהריה" דרומית לתחנה הרשמית
והיא היתה ללא רציף.
פשוט הרכבת היתה עוצרת וממשיכה.
&nbsp
והיה גם את שבי ציון וגם את בוסתן הגליל
ופעם היה גם את חניית קישון בסמוך לתחנת חוצות המפרץ כיום ששימשה בבוקר את עובדי סדנאות הרכבת.

והיתה גם תחנת קישון ששימשה את חיילי בית הספר הטכני של חיל האויר. בראשית שנות ה-80 גם בתחנת קרית מוצקין לא היה רציף. תחנות נוספות שבראשית שנות ה-80 לא היה בהן רציף הן: עתלית, זכרון יעקב, בנימינה, בית יהושע.

ולמיטב זכרוני גם בתחנת ראש העין שהיתה פעם בשנות ה-80 לא היה רציף וגם בתחנת נען לא היה רציף.
 
ווא יש לי עסק עם מישהו בוגר עם זיכרון

והיה גם את שבי ציון וגם את בוסתן הגליל
ופעם היה גם את חניית קישון בסמוך לתחנת חוצות המפרץ כיום ששימשה בבוקר את עובדי סדנאות הרכבת.

והיתה גם תחנת קישון ששימשה את חיילי בית הספר הטכני של חיל האויר. בראשית שנות ה-80 גם בתחנת קרית מוצקין לא היה רציף. תחנות נוספות שבראשית שנות ה-80 לא היה בהן רציף הן: עתלית, זכרון יעקב, בנימינה, בית יהושע.

ולמיטב זכרוני גם בתחנת ראש העין שהיתה פעם בשנות ה-80 לא היה רציף וגם בתחנת נען לא היה רציף.
ווא יש לי עסק עם מישהו בוגר עם זיכרון
מאז שעברתי מנהריה למרכז, לא נסעתי מעולם לנהריה ברכבת...
למה ביטלו לשבי ציון ובוסתן הגליל תחנה?
היה להם מאוד נוח אני משער לעלות ישר מתוך הישוב.
שכחת לציין את חיפה מזרח... (עוד עוצרים שם ליד מוסיאון הרכבת?)
 

amit1270

New member
מתי פעלה בנען תחנת נוסעים?

והיה גם את שבי ציון וגם את בוסתן הגליל
ופעם היה גם את חניית קישון בסמוך לתחנת חוצות המפרץ כיום ששימשה בבוקר את עובדי סדנאות הרכבת.

והיתה גם תחנת קישון ששימשה את חיילי בית הספר הטכני של חיל האויר. בראשית שנות ה-80 גם בתחנת קרית מוצקין לא היה רציף. תחנות נוספות שבראשית שנות ה-80 לא היה בהן רציף הן: עתלית, זכרון יעקב, בנימינה, בית יהושע.

ולמיטב זכרוני גם בתחנת ראש העין שהיתה פעם בשנות ה-80 לא היה רציף וגם בתחנת נען לא היה רציף.
מתי פעלה בנען תחנת נוסעים?
 
שנות ה-80 הטובות....

מתי פעלה בנען תחנת נוסעים?
שנות ה-80 הטובות....
בראשית שנות ה-80 היו 4 עצירות רכבת בתחנה זו. והחל משנת 1984 2 עצירות רכבת ביום. תחנת נען היתה מאז ומתמיד תחנה תפעולית והחליפו בה שרביטים (בשנות ה-80 החליפו שרביטים גם ברינתיה, מכיר?).

הרכבת הראשונה היתה בנען בשעה 08:40 בבוקר ונסעה לתל אביב דרום. יצאה מירושלים בשעה 07:30 בבוקר.

הרכבת השניה היתה בנען בשעה 09:20 ונסעה לירושלים. יצאה בשעה 07:00 מחיפה בת גלים. המפגש עם הרכבת הראשונה היה בתחנת לוד.

הרכבת השלישית (שהיא למעשה הרכבת הראשונה) היתה בנען בשעה 16:30 ונסעה לירושלים. יצאה בשעה 16:00 מתל אביב דרום.

הרכבת הרביעית (שהיא למעשה הרכבת השנייה) היתה בנען בשעה 17:10 ונסעה לחיפה. יצאה בשעה 16:00 מירושלים. מפגש עם הרכבת השלישית היה בבית שמש.

בשנת 1984 בוטל קו הרכבת לתל אביב דרום ונשארו רק הרכבות לחיפה וממנה.

הנתונים לעייל עדכניים לשנות ה-80 ועד לשנת 1988.
 

olli3

New member
מנהל
תודה, אז תחנת הרצליה של שנות ה-90 עם סככות האוטובוס

זה היה פעם המבנה של תחנת הרכבת הרצליה
לפני שעברו למבנה התחנה הנוכחי עם המנהרה המקושרת לרציפים, המבנה שימש כמבנה תחנת הרכבת של הרצליה. שים לב לסגנון הבנייה של המבנה הישן שזהה למבנה התחנות הישנות בחדרה מערב ובנתניה, תחנות שנבנו בשנות ה-50 לאחר קום המדינה על הקו המערבי החדש דאז.

ואגב, התמונה נמצאת מתחת לתמונה שעליה הגבת.
תודה, אז תחנת הרצליה של שנות ה-90 עם סככות האוטובוס
זה משהו חדש יותר מהמבנה הזה. למבנה הזה לא שמתי לב מעולם משום מה, הופתעתי לראות אותו.
&nbsp
הסיבה שהתגובה נשלחה לתמונה הלא נכונה היא עקב כך שחלק מההודעות לא נטענו ותפוז עושה עם זה בעיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה