אז קצת סדר בעניין איפה בוס
1. לגבי הנסיעות הוירטואליות - משרד התחבורה משדר זמני אמת לגבי קו מסויים החל מהרגע שהסדרן בתחנה הראשונה מדווח שהאאוטובוס עומד לצאת בשעה ספציפית. החל מרגע זה הנסיעה מדווחת בזמני האמת כאשר יש נתון שאומר האם האוטובוס יצא מהתחנה או עדיין לא. ברוב האפליקציות, הן מציגות את זמני האמת כפי שמדווח משרד התחבורה, זה אומר שאם הוא אמור לצאת בעוד 5 דקות , אז הם משדרים את זה כזמן אמת. אך באותו זמן הם מציינים שהאוטובוס טרם יצא מהתחנה. אני באיפה בוס בודק האם מצויין שהאוטובוס יצא, אם לא, אני מתעלם לחלוטין מזמן האמת ששודר וממשיך להציג את הזמן המתוכנן לפי הלו"ז. מבחינתי , אוטובוס שלא יצא, כמוהו כזמן מתוכנן ולא מעניין אם הוא עם מנוע דלוק בתחנה. מסיבה זאת, באיפה בוס אין זמני אמת לתחנה הראשונה.
2. תומר מיסטר K - המידע באיפה בוס לגבי זמני היציאה הוא ממש לא שקרי. הוא שיקוף של אחד לאחד של הדיווחים של משרד התחבורה. כאשר כתוב שהאוטובוס לא יצא - זה אומר שמשרד התחבורה לא דיווח עליו, כשכתוב שהוא יצא באיחר , זה אומר שכאשר האוטובוס יצא ומסופק זמן יציאה מתוכן, אז מסופק זמן יציאה בפועל, וכך אני יודע אם זה איחור או הקדמה.
3. המסך שמדווח על איחורים והקדמות מתבסס בחלקו על דיווחי משתמשים, ליתר דיוק, רק מהתחנה השלישית ומעלה. ככל שמדובר בתחנה הראשונה והשניה, המערכת שלי דוגמת את כל הקווים במדינה שעומדים לצאת בזמן נתון לפי הלוז, והחל מ כמה דקות לפני הלוז ועד הלוז של האוטובוס הבא אני דוגם את קו כל 30 שניות בתקווה לקבל דיווח כאשר האוטובוס בדרכו לתחנה השנייה. זה תופס כמעט 95% מהיציאות. היציאות שלא נתפסות - כמו במקרה שהתחנה השניה היא במרחק מטרים ספורים מהתחנה הראשונה והאוטובוס עובר את זה בפחות מ 30 שניות, יציאות אלו מפוספסות, אך אם אחד המשתמשים באחת מהתחנות איפה שהוא בהמשך הדרך מפעיל את האפליקציה, אני יודע לזאות את היציאה החסרה ולהשלים את הנתונים.
אז תומר, האפליקציה לא משקרת, אבל רוב הסיכויים שהמידע של משרד התחבורה הוא לא מדוייק כי הם בעצמם מקבלים מידע לא מדויק מחברות האוטובוסים. לדוגמה , אני מקבל שהאוטובוס בדרכו לתחנה השניה , אך ה GPS שלו מצביע על מיקום שהוא במרחק 60 ק"מ משם, אז מי צודק? דווח הזמן או המיקום ? לי אין תשובה, אבל אני מציג את הזמן.
מושיקו