דיווח מהשטח
היום הייתי דייל בפרויקט ההסברה של הרה-ארגון. הוצבתי בתחנה בחולון ליד האיצטדיון בכניסה לעיר. מסתבר שזו תחנה דלילת נוסעים ובחלק גדול מהמשמרת שלי (מ-1 עד 7) לא היו לי קליינטים... בשבילי זה היה היום הראשון אבל מבצע ההסברה התחיל כבר אתמול, ומסתבר שחלק מהנוסעים שהצעתי להם את החוברת כבר קיבלו אותה. התברר לי, ולא ממש בהפתעה, שהרבה אנשים לא מצליחים להבין את המפות בחוברת. חבל שדווקא את הדף בחוברת ההדרכה לדיילים שבו מפורטים הקוים המבוטלים והחלופות שלהם החליטו מארגני הפרויקט לא להפיץ לציבור. ציון לגנאי הייתי מעניק גם למי שהחליט על הפורמט של השלטים בתחנות. מצוינים בהם רק המספר של הקו ותחנת הקצה שלו. יסלחו לי החברים שמשקיעים את זמנם ומרצם במוזיאון אגד אבל אולי פרומיל אחד מהנוסעים בקו 171 החדש יודעים מה זה ואיפה זה, כך שהשילוט מבחינת הנוסעים הוא חסר תועלת. באותה מידה גם הכיתוב "אזורי חן" בכוון הנגדי של 171 אינו מועיל לרוב המכריע של הנוסעים. הרשיתי לעצמי "לשפצר" את השילוט ולהוסיף יעדי ביניים חשובים לדעתי. בתחנה "שלי" יש כיום 4 קוים: 1, 86, 90 ו-20. רק קו 20 יישאר לאחר הרה-ארגון ושלושת האחרים יבוטלו ובמקומם יהיו 3 קוים חדשים: 3, 171 ו-172. מסתבר שהנפגעים העיקריים באזור הזה הם הנוסעים לבת ים בקו 86 שאלה שקו 43 לא יגיע לשכונה שלהם יישארו ללא קשר ישיר לצומת חולון, התחנה המרכזית ורחוב המסגר. בעיה נוספת שאין לה פתרון סביר ברה-ארגון היא הקשר בין חולון ויפו. גם הקשר מהתחנה שלי לרחוב דיזנגוף נותק בגלל המעבר של 172 לבן יהודה, אבל יש פתרון נסבל: לקחת את קו 129 ממשרד הרישוי. אף אחד מאלה שנגזר עליהם לנסוע ב-2 קוים במקום קו ישיר לא מקבל את הדין ברצון. הרבה לא מבינים מדוע יש בכלל צורך ברפורמה ולדעתם המערכת הנוכחית מתפקדת טוב. השינוי לטובה באזורי התעריפים לא רלבנטי לרוב הנוסעים שפגשתי. דבר נוסף: נוסעים שהלכו לתחנת הנפקת הרב קו בחולון דיווחו על תורים שנמשכו 4 שעות!! איך מארגני הרפורמה לא נערכו לעומס הצפוי לקראת כניסת הרפורמה לתוקף??? הרי צריך היה להיות ידוע להם מהו מספר מחזיקי רב קו לעומת מספר הנוסעים שייצטרכו להצטייד בו?!
היום הייתי דייל בפרויקט ההסברה של הרה-ארגון. הוצבתי בתחנה בחולון ליד האיצטדיון בכניסה לעיר. מסתבר שזו תחנה דלילת נוסעים ובחלק גדול מהמשמרת שלי (מ-1 עד 7) לא היו לי קליינטים... בשבילי זה היה היום הראשון אבל מבצע ההסברה התחיל כבר אתמול, ומסתבר שחלק מהנוסעים שהצעתי להם את החוברת כבר קיבלו אותה. התברר לי, ולא ממש בהפתעה, שהרבה אנשים לא מצליחים להבין את המפות בחוברת. חבל שדווקא את הדף בחוברת ההדרכה לדיילים שבו מפורטים הקוים המבוטלים והחלופות שלהם החליטו מארגני הפרויקט לא להפיץ לציבור. ציון לגנאי הייתי מעניק גם למי שהחליט על הפורמט של השלטים בתחנות. מצוינים בהם רק המספר של הקו ותחנת הקצה שלו. יסלחו לי החברים שמשקיעים את זמנם ומרצם במוזיאון אגד אבל אולי פרומיל אחד מהנוסעים בקו 171 החדש יודעים מה זה ואיפה זה, כך שהשילוט מבחינת הנוסעים הוא חסר תועלת. באותה מידה גם הכיתוב "אזורי חן" בכוון הנגדי של 171 אינו מועיל לרוב המכריע של הנוסעים. הרשיתי לעצמי "לשפצר" את השילוט ולהוסיף יעדי ביניים חשובים לדעתי. בתחנה "שלי" יש כיום 4 קוים: 1, 86, 90 ו-20. רק קו 20 יישאר לאחר הרה-ארגון ושלושת האחרים יבוטלו ובמקומם יהיו 3 קוים חדשים: 3, 171 ו-172. מסתבר שהנפגעים העיקריים באזור הזה הם הנוסעים לבת ים בקו 86 שאלה שקו 43 לא יגיע לשכונה שלהם יישארו ללא קשר ישיר לצומת חולון, התחנה המרכזית ורחוב המסגר. בעיה נוספת שאין לה פתרון סביר ברה-ארגון היא הקשר בין חולון ויפו. גם הקשר מהתחנה שלי לרחוב דיזנגוף נותק בגלל המעבר של 172 לבן יהודה, אבל יש פתרון נסבל: לקחת את קו 129 ממשרד הרישוי. אף אחד מאלה שנגזר עליהם לנסוע ב-2 קוים במקום קו ישיר לא מקבל את הדין ברצון. הרבה לא מבינים מדוע יש בכלל צורך ברפורמה ולדעתם המערכת הנוכחית מתפקדת טוב. השינוי לטובה באזורי התעריפים לא רלבנטי לרוב הנוסעים שפגשתי. דבר נוסף: נוסעים שהלכו לתחנת הנפקת הרב קו בחולון דיווחו על תורים שנמשכו 4 שעות!! איך מארגני הרפורמה לא נערכו לעומס הצפוי לקראת כניסת הרפורמה לתוקף??? הרי צריך היה להיות ידוע להם מהו מספר מחזיקי רב קו לעומת מספר הנוסעים שייצטרכו להצטייד בו?!