כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן
לצורך כתיבת כתבה במוסף סופ"ש של "כלכליסט" נסע כתב העתון בשורה של קווים בגוש דן ומביא את רשמיו
 

raminec

New member
כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן
לצורך כתיבת כתבה במוסף סופ"ש של "כלכליסט" נסע כתב העתון בשורה של קווים בגוש דן ומביא את רשמיו
כתבה מושקעת יחסית
למרות שהיא מוטה כנגד התחבורה האוטובוסית והכתב מודה בזה. "אם אתה באמת רוצה להבין את המצב האבסורדי והלא ייאמן של התחבורה הציבורית, תעלה על קו 29 ממרכז כפר סבא להרצליה" במילים אחרות: הכתב הלך וחיפש את הקווים הכי איטיים ומאספים שיש בארץ. פלא שמצא רק קווים שיציגו את האוטובוסים בצורה רעה? זאת ועוד, קווי האוטובוסים עומדים בחודש הבא בפני הפעימה השניה של ארגון מחדש של מסלולי הקווים. אני מניח שלפחות חלק מהקווים שפורטו בכתבה לא יהיה קיימים כבר. מה הפואנטה?
 

cwen

New member
כתבה מושקעת יחסית
למרות שהיא מוטה כנגד התחבורה האוטובוסית והכתב מודה בזה. "אם אתה באמת רוצה להבין את המצב האבסורדי והלא ייאמן של התחבורה הציבורית, תעלה על קו 29 ממרכז כפר סבא להרצליה" במילים אחרות: הכתב הלך וחיפש את הקווים הכי איטיים ומאספים שיש בארץ. פלא שמצא רק קווים שיציגו את האוטובוסים בצורה רעה? זאת ועוד, קווי האוטובוסים עומדים בחודש הבא בפני הפעימה השניה של ארגון מחדש של מסלולי הקווים. אני מניח שלפחות חלק מהקווים שפורטו בכתבה לא יהיה קיימים כבר. מה הפואנטה?
אני נוסעת כל יום כמעט באוטובוס
בתוך גוש דן ובדרך כלל הנסיעה מהירה ונוחה. אילו הייתי נוסעת במכונית הייתי חוסכת זמן כמובן אבל לא הרבה. אני פשוט מכירה את האוטובוסים ואת הדרכים המהירות לשלב אותם אחד עם השני. כמובן, כל מילה בכתבה כנראה נכונה, זו היתה סקירה מצוינת של קווים בעייתיים. אבל זו לא התמונה המלאה של התחבורה הציבורית בגוש דן.
 

olli3

New member
מנהל
אני נוסעת כל יום כמעט באוטובוס
בתוך גוש דן ובדרך כלל הנסיעה מהירה ונוחה. אילו הייתי נוסעת במכונית הייתי חוסכת זמן כמובן אבל לא הרבה. אני פשוט מכירה את האוטובוסים ואת הדרכים המהירות לשלב אותם אחד עם השני. כמובן, כל מילה בכתבה כנראה נכונה, זו היתה סקירה מצוינת של קווים בעייתיים. אבל זו לא התמונה המלאה של התחבורה הציבורית בגוש דן.
הצלחת להגיד בקצרה את מה שאמרתי ארוך מאד :)
 

droriko

New member
כתבה מושקעת יחסית
למרות שהיא מוטה כנגד התחבורה האוטובוסית והכתב מודה בזה. "אם אתה באמת רוצה להבין את המצב האבסורדי והלא ייאמן של התחבורה הציבורית, תעלה על קו 29 ממרכז כפר סבא להרצליה" במילים אחרות: הכתב הלך וחיפש את הקווים הכי איטיים ומאספים שיש בארץ. פלא שמצא רק קווים שיציגו את האוטובוסים בצורה רעה? זאת ועוד, קווי האוטובוסים עומדים בחודש הבא בפני הפעימה השניה של ארגון מחדש של מסלולי הקווים. אני מניח שלפחות חלק מהקווים שפורטו בכתבה לא יהיה קיימים כבר. מה הפואנטה?
תראה
הכי קל זה לקחת קוים כמו 21 ו-44 ולהגיד "אוטובוסים עם הרבה מקום לשבת , עם מסלול מאד קצר ונוח" . החכמה היא לבדוק את הקווים בעלי הביקוש ,אלה שמשרתים את רוב משתמשי בתח"צ , והקוים האלה כמעט כולם אם לא כולם קורסים לגמרי . המצב של התח"צ בארץ הוא על הפנים והיא אפשר לטשטש את זה .
 

raminec

New member
תראה
הכי קל זה לקחת קוים כמו 21 ו-44 ולהגיד "אוטובוסים עם הרבה מקום לשבת , עם מסלול מאד קצר ונוח" . החכמה היא לבדוק את הקווים בעלי הביקוש ,אלה שמשרתים את רוב משתמשי בתח"צ , והקוים האלה כמעט כולם אם לא כולם קורסים לגמרי . המצב של התח"צ בארץ הוא על הפנים והיא אפשר לטשטש את זה .
אני פשוט לא מסכים איתך
הוא לא הלך לחפש באופן אקראי. הוא חיפש את הקווים הכי בעייתיים והציג אותם כאילו שזה אחד לאחד מה שקורה בכל הקווי אוטובוס בארץ. בפועל, לא זה הוא המצב. הכתיבה היא מגמתית עם כוונה להראות מה רע.
 

olli3

New member
מנהל
כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן
לצורך כתיבת כתבה במוסף סופ"ש של "כלכליסט" נסע כתב העתון בשורה של קווים בגוש דן ומביא את רשמיו
יש בעיה לאנשים להיות מקובעים על משהו.
אני אישית לא יודע על מה הוא מדבר, אני מחליף אוטובוסים כמו חיתולים לתינוק. אנשים שמתעקשים להיתקע באוטובוס צפוף ורק בכדי לא לבצע החלפה, מה אגיד, זו בעיה שלהם. כמו שניתנה הדוגמא לנסיעה בין הרצליה לפתח תקווה, אז מה הבעיה לנסוע לצומת הכפר הירוק ולהחליף שם ל49? זה כמו שיגידו לנסוע מתל השומר לאוניברסיטת ת"א בקו 45 כשאפשר לקחת 64/70/87 ולהחליף בגהה ל49. ובאמת שלא חסרות שום חלופות כמעט בכל מקום בגוש דן. נכון שלא בכל מקום יש קו ישיר ומהיר שמחבר בין שתי הנקודות, אבל החלפה לשניים ואף שלושה קווים יכולה לקצר את זמן הנסיעה בחצי. צריך רק להכיר את הכל, זאת הבעיה ולאנשים פשוט אין סבלנות להכיר. אנשים גם מקובעים שהתחנה המרכזית בת"א היא המקום האופטימלי להחלפת קווים. אנשים גם חושבים שהדרך בין פתח תקווה לחולון צריכה לעבור דרך מרכזית ת"א למשל. אנשים שמגיעים מחוץ לעיר לעזריאלי בוחרים לנסוע בקו אוטובוס למרכזית ת"א, אנשים שצריכים להגיע לרמת גן, פתח תקווה וכו' מהדרום וגם המצפון, מבצעים החלפה במרכזית ת"א. זה אבסורד, בעיקר למי שבא מהצפון. וגם מי שבא מהדרום ויש לו תחבורה לרכבת מרכז. זה כמו שלנסוע מאשקלון לבאר שבע בשעות מסויימות הרבה יותר מהיר דרך קרית גת (בשעות שאין ישיר ורק מאסף). דרך קרית גת זה אומנם בשני קווים (דר"א העלות זהה, שקל יותר) ובכלל מי שצריך את צפון העיר זה חוסך לו נסיעה עירונית בתוך באר שבע אם היה בוחר לעלות על המאסף בין אשקלון לבאר שבע והכי חשוב, חוסך זמן ודיי הרבה. אני לעולם לא אבין מדוע כל כך הרבה אנשים מתעקשים להידחס בקו 51 כשקווי אגד ובעיקר בערב (בערב יש תדירות נפלאה לקווי אגד בציר ז'בוטינסקי) פשוט חוצים את כל ז'בוטינסקי ב15 דקות. אני כל פעם חוזר מפתח תקווה למרכזית ת"א ועושה את זה ב35 דקות לכל היותר באמצעות אגד. ובדרך אנחנו עוקפים שני קווי 51 עמוסים לעייפה.אפילו בתחנה של הקריה של קווי דן וקווים שנוסעים למרכזית, עומדים בשעות האלו כ30 איש ואף אחד מהם לא צועד לעבר התחנה של אגד. האוטובוס פשוט ריק!! אין נפש חיה בתחנות של אגד, פשוט כך. והנהג נוסע ונוסע ונוסע ופה ושם עוצר כי מישהו רוצה לרדת. בין עזריאלי למרכזית לא עצרנו באף תחנה, זה לקח 4 דקות על השעון. ואני כל שבועיים עושה את המסלול הזה ובין היתר פה ושם יוצא שאני תמיד מעדיף את 641 בציר ז'בוטינסקי. הוא פשוט יעיל ומהיר יותר כי אף אחד לא חפץ לעלות עליו. במקום להיתקע בכל תחנה עד שכולם עולים ויורדים, הוא פשוט נוסע, עוצר לכמה שניות ושוב ממשיך או לא עוצר בכלל כי אין ביקוש. אותו הדבר עם קו 501 בשני הכיוונים, אנשים משום מה מעדיפים את 27, אין לי שמץ של מושג למה. יש לי משהו אחד להגיד בנוגע לגוש דן, כמעט תמיד אגד מהירים יותר מדן וקווים. לא משנה שיש להם את אותו המסלול ולא משנה כמה פעמים אמרו לי אחרת. יש מן קביעה כזאת ששירות עירוני עולים על דן או קווים ואנשים פשוט לא עולים על אגד. ואני לא מדבר על אילו שיש להם חופשי חודשי, אני מדבר גם על חיילים, גם על אלו שמשלמים נסיעה בודדת. גם מחלון לת"א שני קווים שנוסעים במסלול דומה, קו 1 דן וקו 92 אגד ותמיד אגד טס ברחובות. בקושי עוצר, נוסע ונוסע ונוסע (בעיקר בת"א). במהירות אני מגיע איתו לבימה ומשם הולך ברגל לסנטר, הרבה יותר מהר מקו 1. הבעיה לטעמי היא שאנשים מקובעים על אוטובוס אחד ללא חלופות ויש המון קווים גרועים כאלו (חלקן יבוטלו כעת). העניין הוא שחלופות זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. אי אפשר לצפות שיהיה קו אוטובוס לכל רחוב ורחוב. ומשום מה אנשים נוטים להתנגד לזה. מעדיפים לנסוע באוטובוס אחד מייגע כשבחלופה של שני קווים הם חוסכים חצי מהזמן.
 

nadav1974

New member
יש בעיה לאנשים להיות מקובעים על משהו.
אני אישית לא יודע על מה הוא מדבר, אני מחליף אוטובוסים כמו חיתולים לתינוק. אנשים שמתעקשים להיתקע באוטובוס צפוף ורק בכדי לא לבצע החלפה, מה אגיד, זו בעיה שלהם. כמו שניתנה הדוגמא לנסיעה בין הרצליה לפתח תקווה, אז מה הבעיה לנסוע לצומת הכפר הירוק ולהחליף שם ל49? זה כמו שיגידו לנסוע מתל השומר לאוניברסיטת ת"א בקו 45 כשאפשר לקחת 64/70/87 ולהחליף בגהה ל49. ובאמת שלא חסרות שום חלופות כמעט בכל מקום בגוש דן. נכון שלא בכל מקום יש קו ישיר ומהיר שמחבר בין שתי הנקודות, אבל החלפה לשניים ואף שלושה קווים יכולה לקצר את זמן הנסיעה בחצי. צריך רק להכיר את הכל, זאת הבעיה ולאנשים פשוט אין סבלנות להכיר. אנשים גם מקובעים שהתחנה המרכזית בת"א היא המקום האופטימלי להחלפת קווים. אנשים גם חושבים שהדרך בין פתח תקווה לחולון צריכה לעבור דרך מרכזית ת"א למשל. אנשים שמגיעים מחוץ לעיר לעזריאלי בוחרים לנסוע בקו אוטובוס למרכזית ת"א, אנשים שצריכים להגיע לרמת גן, פתח תקווה וכו' מהדרום וגם המצפון, מבצעים החלפה במרכזית ת"א. זה אבסורד, בעיקר למי שבא מהצפון. וגם מי שבא מהדרום ויש לו תחבורה לרכבת מרכז. זה כמו שלנסוע מאשקלון לבאר שבע בשעות מסויימות הרבה יותר מהיר דרך קרית גת (בשעות שאין ישיר ורק מאסף). דרך קרית גת זה אומנם בשני קווים (דר"א העלות זהה, שקל יותר) ובכלל מי שצריך את צפון העיר זה חוסך לו נסיעה עירונית בתוך באר שבע אם היה בוחר לעלות על המאסף בין אשקלון לבאר שבע והכי חשוב, חוסך זמן ודיי הרבה. אני לעולם לא אבין מדוע כל כך הרבה אנשים מתעקשים להידחס בקו 51 כשקווי אגד ובעיקר בערב (בערב יש תדירות נפלאה לקווי אגד בציר ז'בוטינסקי) פשוט חוצים את כל ז'בוטינסקי ב15 דקות. אני כל פעם חוזר מפתח תקווה למרכזית ת"א ועושה את זה ב35 דקות לכל היותר באמצעות אגד. ובדרך אנחנו עוקפים שני קווי 51 עמוסים לעייפה.אפילו בתחנה של הקריה של קווי דן וקווים שנוסעים למרכזית, עומדים בשעות האלו כ30 איש ואף אחד מהם לא צועד לעבר התחנה של אגד. האוטובוס פשוט ריק!! אין נפש חיה בתחנות של אגד, פשוט כך. והנהג נוסע ונוסע ונוסע ופה ושם עוצר כי מישהו רוצה לרדת. בין עזריאלי למרכזית לא עצרנו באף תחנה, זה לקח 4 דקות על השעון. ואני כל שבועיים עושה את המסלול הזה ובין היתר פה ושם יוצא שאני תמיד מעדיף את 641 בציר ז'בוטינסקי. הוא פשוט יעיל ומהיר יותר כי אף אחד לא חפץ לעלות עליו. במקום להיתקע בכל תחנה עד שכולם עולים ויורדים, הוא פשוט נוסע, עוצר לכמה שניות ושוב ממשיך או לא עוצר בכלל כי אין ביקוש. אותו הדבר עם קו 501 בשני הכיוונים, אנשים משום מה מעדיפים את 27, אין לי שמץ של מושג למה. יש לי משהו אחד להגיד בנוגע לגוש דן, כמעט תמיד אגד מהירים יותר מדן וקווים. לא משנה שיש להם את אותו המסלול ולא משנה כמה פעמים אמרו לי אחרת. יש מן קביעה כזאת ששירות עירוני עולים על דן או קווים ואנשים פשוט לא עולים על אגד. ואני לא מדבר על אילו שיש להם חופשי חודשי, אני מדבר גם על חיילים, גם על אלו שמשלמים נסיעה בודדת. גם מחלון לת"א שני קווים שנוסעים במסלול דומה, קו 1 דן וקו 92 אגד ותמיד אגד טס ברחובות. בקושי עוצר, נוסע ונוסע ונוסע (בעיקר בת"א). במהירות אני מגיע איתו לבימה ומשם הולך ברגל לסנטר, הרבה יותר מהר מקו 1. הבעיה לטעמי היא שאנשים מקובעים על אוטובוס אחד ללא חלופות ויש המון קווים גרועים כאלו (חלקן יבוטלו כעת). העניין הוא שחלופות זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. אי אפשר לצפות שיהיה קו אוטובוס לכל רחוב ורחוב. ומשום מה אנשים נוטים להתנגד לזה. מעדיפים לנסוע באוטובוס אחד מייגע כשבחלופה של שני קווים הם חוסכים חצי מהזמן.
התשובה לחלק מהתהיות שלך היא אחת
חפשי חדשי, אין כרטוס משותף. איזה סיבה יש לקחת 501 כשיש כבר חפשי חדשי של דן, ועל נסיעה באגד צריך לשלם? גם נוסעים מזדמנים בתחב"צ לא מחזיקים כרטיסייה של חברה שהיא לא החברה העיקרית שנותנת שירות באיזור שלהם. לי, למשל, יש רק כרטיסייה, ורק של דן. אבל נראה איך יהיה אחרי 1 ביולי.
 

olli3

New member
מנהל
התשובה לחלק מהתהיות שלך היא אחת
חפשי חדשי, אין כרטוס משותף. איזה סיבה יש לקחת 501 כשיש כבר חפשי חדשי של דן, ועל נסיעה באגד צריך לשלם? גם נוסעים מזדמנים בתחב"צ לא מחזיקים כרטיסייה של חברה שהיא לא החברה העיקרית שנותנת שירות באיזור שלהם. לי, למשל, יש רק כרטיסייה, ורק של דן. אבל נראה איך יהיה אחרי 1 ביולי.
דיברתי גם על חיילים וגם על נוסעים מזדמנים
שמשלמים במזומן על נסיעה בודדת. זה אבסורד לראות כל יום את התחנה של קווי דן וקווים למרכזית (בקריה), מפוצצת בחיילים לאורך כל שעות היום. כאשר לצידה יש את התחנה של קווי אגד (ולא חסר קווים שאוספים משם) שמגיעים למרכזית כשאף אחד לא עולה בדעתו לעמוד שם, או לעמוד באמצע בין התחנות כך שמה שיגיע - ברכה. אתה יודע משהו, זה כמו בדרום שיש קישור בין באר שבע לקרית גת, קרית מלאכי, מסמיה באמצעות מטרופולין ואגד. הנסיעה באגד יקרה יותר בשקל וחצי. המצב הוא כזה, האוטובוסים של מטרופולין מפוצצים, אנשים נוסעים גם בעמידה. לעומת האוטובוסים של קו 446 של אגד שנוסעים ריקים למחצה ומלאים בחיילים, אנשי משטרה ואנשי שב"ס. לצד מעטים שצריכים להגיע לבית שמש והאיזור. כל השאר פשוט עולים במטרופולין, נדחסים להם ומגיעים לאט יותר ליעד שלהם. נוצר מצב שנהגי אגד לא כל כך מתאמצים לעצור בתחנות בדרך, כי זה סתם מעכב אותם. הם עוצרים ולרוב אף אחד לא מראה סימנים שרוצה לעלות. כשאני נוסע ב446, הנהג מהבהב עם אורות ליושבים בתחנה, מאט ואם הוא לא רואה סימנים שמישהו רוצה לנסוע איתו הוא פשוט ממשיך בדרכו. כך יוצא הרבה פעמים שיש קו ישיר בין באר שבע לקרית גת, בלי עצירה באף תחנה לעומת קווי מטרופולין שעוצרים בלהבים, בדבירה, בבית קמה ובעוד מקומות. וכל הנוחות הזאת במחיר של שקל וחצי יותר? הרי את בקבוק השתייה שאתם קונים כל יום, אתם לא דואגים לשמור ולקבל עליו זיכוי של 30 אגורות, אבל על הנוחות שלכם אתם מוותרים, אז תוותרו אבל אל תתלוננו. ונכנסתי כאן לנקודה ספציפית, אבל לעולם לא אבין אנשים שמשליכים בקבוקים לפח (מבחינתי זה להשליך כסף לפח), אבל להתקמצן על תשלום של שקל וחצי יותר תמורת נוחות ומהירות. אני מבין את מה שאתה אומר, אני גם טוען שלא צריך להיות הבדל עבור האזרח באיזה חברה הוא משתמש ושיהיה כרטוס משותף. אבל מנגד, כל אלו שלא כבולים לכרטיס כזה או אחר ועדיין בוחרים דן או קווים כשיש להם חלופות אחרות, זה פשוט חבל. לקחת את 501, את 641, את 475 וכו', זה הרבה פעמים כמו לנסוע ברכב פרטי או מונית לצורך ההשוואה. נסיעה מהירה וחלקה יחסית, רק בשל כך שאנשים כבולים ע"י כרטיסים לדן, או כבולים בדיעה שלהם על שירות עירוני באמצעות דן בלבד. אתן לך דוגמא נוספת, בבאר שבע יש קו עירוני פנימי של מטרודן המוביל מהמרכזית למתחמי הקניות: ביג, B7, וואן פלאזה ושדרת שבעת הכוכבים (גובלים האחד בשני, שטח עצום של חנויות). קו זה בעל המספר 14 מתחיל את מסלול בשכונה בעיר ומגיע למרכזית בזמן משוער, תדירות הקו כל חצי שעה. מהמרכזית עצמה יוצא קו 388 לערד בכל רבע שעה כמעט בכל שעות הפעילות שלו, לפעמים תדירות גבוהה יותר אפילו. הוא מגיע לביג תוך 3-4 דקות נסיעה לעומת כ8 דקות נסיעה בקו 14. אתה לא צריך לנחש האם תספיק את קו 14, קו 388 מתחיל את מסלולו מהמרכזית. הוא גם זול יותר ב20 אגורות. ותתפלא אבל קבוע עומדת מונית בתחנה של קו 14 ואנשים עולים עליה תמורת 5 שקלים לנוסע (מונית רגילה). למה שלא ילכו לתחנה של 388? כי אנשים לא יודעים, כי אנשים לא מצפים שקו בינעירוני יבצע שירות עירוני. כי אצל אנשים קבוע בראש שבתוך העיר נוסעים עם מטרודן בלבד. אבל הם כן ישלמו למונית 5 שקלים (שזה יותר מנסיעה עירונית כאן בבאר שבע). יודע מה עוד יותר אבסורד? בכיוון ההפוך מהביג למרכזית קו 388 עוצר בתחנה להוריד נוסעים ואף אחד לא מנסה לעלות עליו בכלל. בדיוק כמו מה שקורה עם אגד בחלקים מגוש דן. פה ושם יש חייל ששואל את הנהג אם הוא מגיע למרכזית ואז הוא עולה ואנשים מתפלאים וחלק עולים והשאר פשוט חושבים שבגלל שהוא חייל אז "מותר" לו. אני חושב שיש בארץ קביעות מסויימת שתבועה במח של כולם לגבי חברה מסויימת או לגבי שירות עירוני אל מול בין עירוני. אני חושב שכאן נמצאת הבעיה המרכזית, כי גם בימים שאגד, דן ותחבורה ציבורית באר שבע היו היחידות בישראל, גם אז אנשים נמנעו מלבצע נסיעות עירוניות באמצעות קווים בין עירוניים במקומות רבים. בכל מקרה, דיברתי גם על החלפת קווים שמזה אנשים גם נוטים להימנע, או לעבור אך ורק במרכזיות כשהדרך רק מוארכת דרכן. אני מכיר מישהי בצבא שהייתה נשלחת פעם בשבוע לפרקליטות תעבורה שיושבים ליד אונ' תל אביב. את הדרך היא הייתה עושה באמצעות קו 370 למרכזית ומשם עם 28 המזוויע ביותר! היא הייתה מבזבזת על זה יום שלם. לא עלה בדעתה לקחת רכבת לתחנת האונ', לא עלה בדעתה לעלות על 380 בימי השבתת הרכבת ולהמשיך משם ברכבת תחנה אחת ומשם אינספור קווים לפרקליטות בתדירות של כל כמה דקות. ולא חסרות לי עוד דוגמאות שאנשים מתעקשים לנסוע מבאר שבע לאריאל, לפתח תקווה, לרמת גן דרך מרכזית ת"א. לעזריאלי, לדיזינגוף סנטר וכו' וכו', הכל דרך מרכזית ת"א. מכיר אנשים שנוסעים לאזור (היישוב) מבאר שבע בקו 369, מעדיפים אותו על 370 + אוטובוס נוסף (ואני מדבר על אנשי מדים בין היתר). נתקלתי גם בכאלו שנוסעים לצומת חולון ב369. באמת שלא חסר דוגמאות, ממש לא חסר. כל מה שיש לי להגיד זה שנכון מערך התח"צ לא הכי מתקדם ומשופר שיש, אבל הנוסעים עצמם עושים לעצמם חיים קשים מאד בהתניידות בישראל. כמו שלפני כמה ימים הכוונתי מישהי מהבורסה לדרך הטייסים פינת עודד באמצעות קו 58 כשכולם המליצו לנסוע או ב67, או עם החלפה בהמסגר פינת לה גארדיה. במקום להידחס עם כל העולם, להיתקע בפקקים ולנסוע בעצבים, לקח לה 30 דקות נסיעה + 15 דקות הליכה ליעד שלה במיניבוס שכיף לנסוע בו, בלי עצבים, ברקסים פתאומיים, בלי נוסעים על הדלתות וכו' וכו'. גם כשאני נוהג אני עוקף את כל הפקקים שיש כמעט, אני גם מוצא חניה במרכז ת"א. אני בן אדם כמו כולם ואני מגדיל ראש ולומד כל הזמן על דברים חדשים שיש, שמשתנים וכו'. אני תושב באר שבע ואני מכיר את כל גוש דן, כולל רחובות, אוטובוסים שנוסעים בהם ואפילו כל כמה זמן הם באים.וזה אני, אני לא מצפה שכולם יהיו כמוני. מנגד, מי שאכפת לו להגיע לעבודה ביעילות ובמהירות ולא לשרוף את החיים שלו באוטובוסים יכול להגדיל קצת ראש, לפתוח אינטרנט ולגלות שיש לו חלופות טובות יותר. בעיקר כל משתמשי החופשי חודשי שיכולים להחליף בלי סוף ולא נגזים אבל לרוב מספיקה החלפה אחת או שתיים וזמן הנסיעה מתקצר בחצי לעומת נסיעה בקו אחד. אבל אזרחי ישראל נהנים לקטר, להגיד שהכל רע, שאין שום דבר טוב. אז תתקעו בקו 51, תתקעו בקו 92, תתקעו בקו 45, תתקעו בקו 7 (של ת"א), תמשיכו לנסוע לסנטר מרכבת מרכז באמצעות קו 5, תמשיכו לבזבז את הזמן שלכם על כלום ותתלוננו על זה. דר"א הסלוגן של דן: "הדלתות נפתחות לקראתך", לא ממש נכון, הרבה פעמים הדלתות לא נפתחות כי אין מקום והוא רק מוריד או מדלג :) ותודה לחולדאי שהרס לדן את הסלוגן.
 

Dannycom

New member
דיברתי גם על חיילים וגם על נוסעים מזדמנים
שמשלמים במזומן על נסיעה בודדת. זה אבסורד לראות כל יום את התחנה של קווי דן וקווים למרכזית (בקריה), מפוצצת בחיילים לאורך כל שעות היום. כאשר לצידה יש את התחנה של קווי אגד (ולא חסר קווים שאוספים משם) שמגיעים למרכזית כשאף אחד לא עולה בדעתו לעמוד שם, או לעמוד באמצע בין התחנות כך שמה שיגיע - ברכה. אתה יודע משהו, זה כמו בדרום שיש קישור בין באר שבע לקרית גת, קרית מלאכי, מסמיה באמצעות מטרופולין ואגד. הנסיעה באגד יקרה יותר בשקל וחצי. המצב הוא כזה, האוטובוסים של מטרופולין מפוצצים, אנשים נוסעים גם בעמידה. לעומת האוטובוסים של קו 446 של אגד שנוסעים ריקים למחצה ומלאים בחיילים, אנשי משטרה ואנשי שב"ס. לצד מעטים שצריכים להגיע לבית שמש והאיזור. כל השאר פשוט עולים במטרופולין, נדחסים להם ומגיעים לאט יותר ליעד שלהם. נוצר מצב שנהגי אגד לא כל כך מתאמצים לעצור בתחנות בדרך, כי זה סתם מעכב אותם. הם עוצרים ולרוב אף אחד לא מראה סימנים שרוצה לעלות. כשאני נוסע ב446, הנהג מהבהב עם אורות ליושבים בתחנה, מאט ואם הוא לא רואה סימנים שמישהו רוצה לנסוע איתו הוא פשוט ממשיך בדרכו. כך יוצא הרבה פעמים שיש קו ישיר בין באר שבע לקרית גת, בלי עצירה באף תחנה לעומת קווי מטרופולין שעוצרים בלהבים, בדבירה, בבית קמה ובעוד מקומות. וכל הנוחות הזאת במחיר של שקל וחצי יותר? הרי את בקבוק השתייה שאתם קונים כל יום, אתם לא דואגים לשמור ולקבל עליו זיכוי של 30 אגורות, אבל על הנוחות שלכם אתם מוותרים, אז תוותרו אבל אל תתלוננו. ונכנסתי כאן לנקודה ספציפית, אבל לעולם לא אבין אנשים שמשליכים בקבוקים לפח (מבחינתי זה להשליך כסף לפח), אבל להתקמצן על תשלום של שקל וחצי יותר תמורת נוחות ומהירות. אני מבין את מה שאתה אומר, אני גם טוען שלא צריך להיות הבדל עבור האזרח באיזה חברה הוא משתמש ושיהיה כרטוס משותף. אבל מנגד, כל אלו שלא כבולים לכרטיס כזה או אחר ועדיין בוחרים דן או קווים כשיש להם חלופות אחרות, זה פשוט חבל. לקחת את 501, את 641, את 475 וכו', זה הרבה פעמים כמו לנסוע ברכב פרטי או מונית לצורך ההשוואה. נסיעה מהירה וחלקה יחסית, רק בשל כך שאנשים כבולים ע"י כרטיסים לדן, או כבולים בדיעה שלהם על שירות עירוני באמצעות דן בלבד. אתן לך דוגמא נוספת, בבאר שבע יש קו עירוני פנימי של מטרודן המוביל מהמרכזית למתחמי הקניות: ביג, B7, וואן פלאזה ושדרת שבעת הכוכבים (גובלים האחד בשני, שטח עצום של חנויות). קו זה בעל המספר 14 מתחיל את מסלול בשכונה בעיר ומגיע למרכזית בזמן משוער, תדירות הקו כל חצי שעה. מהמרכזית עצמה יוצא קו 388 לערד בכל רבע שעה כמעט בכל שעות הפעילות שלו, לפעמים תדירות גבוהה יותר אפילו. הוא מגיע לביג תוך 3-4 דקות נסיעה לעומת כ8 דקות נסיעה בקו 14. אתה לא צריך לנחש האם תספיק את קו 14, קו 388 מתחיל את מסלולו מהמרכזית. הוא גם זול יותר ב20 אגורות. ותתפלא אבל קבוע עומדת מונית בתחנה של קו 14 ואנשים עולים עליה תמורת 5 שקלים לנוסע (מונית רגילה). למה שלא ילכו לתחנה של 388? כי אנשים לא יודעים, כי אנשים לא מצפים שקו בינעירוני יבצע שירות עירוני. כי אצל אנשים קבוע בראש שבתוך העיר נוסעים עם מטרודן בלבד. אבל הם כן ישלמו למונית 5 שקלים (שזה יותר מנסיעה עירונית כאן בבאר שבע). יודע מה עוד יותר אבסורד? בכיוון ההפוך מהביג למרכזית קו 388 עוצר בתחנה להוריד נוסעים ואף אחד לא מנסה לעלות עליו בכלל. בדיוק כמו מה שקורה עם אגד בחלקים מגוש דן. פה ושם יש חייל ששואל את הנהג אם הוא מגיע למרכזית ואז הוא עולה ואנשים מתפלאים וחלק עולים והשאר פשוט חושבים שבגלל שהוא חייל אז "מותר" לו. אני חושב שיש בארץ קביעות מסויימת שתבועה במח של כולם לגבי חברה מסויימת או לגבי שירות עירוני אל מול בין עירוני. אני חושב שכאן נמצאת הבעיה המרכזית, כי גם בימים שאגד, דן ותחבורה ציבורית באר שבע היו היחידות בישראל, גם אז אנשים נמנעו מלבצע נסיעות עירוניות באמצעות קווים בין עירוניים במקומות רבים. בכל מקרה, דיברתי גם על החלפת קווים שמזה אנשים גם נוטים להימנע, או לעבור אך ורק במרכזיות כשהדרך רק מוארכת דרכן. אני מכיר מישהי בצבא שהייתה נשלחת פעם בשבוע לפרקליטות תעבורה שיושבים ליד אונ' תל אביב. את הדרך היא הייתה עושה באמצעות קו 370 למרכזית ומשם עם 28 המזוויע ביותר! היא הייתה מבזבזת על זה יום שלם. לא עלה בדעתה לקחת רכבת לתחנת האונ', לא עלה בדעתה לעלות על 380 בימי השבתת הרכבת ולהמשיך משם ברכבת תחנה אחת ומשם אינספור קווים לפרקליטות בתדירות של כל כמה דקות. ולא חסרות לי עוד דוגמאות שאנשים מתעקשים לנסוע מבאר שבע לאריאל, לפתח תקווה, לרמת גן דרך מרכזית ת"א. לעזריאלי, לדיזינגוף סנטר וכו' וכו', הכל דרך מרכזית ת"א. מכיר אנשים שנוסעים לאזור (היישוב) מבאר שבע בקו 369, מעדיפים אותו על 370 + אוטובוס נוסף (ואני מדבר על אנשי מדים בין היתר). נתקלתי גם בכאלו שנוסעים לצומת חולון ב369. באמת שלא חסר דוגמאות, ממש לא חסר. כל מה שיש לי להגיד זה שנכון מערך התח"צ לא הכי מתקדם ומשופר שיש, אבל הנוסעים עצמם עושים לעצמם חיים קשים מאד בהתניידות בישראל. כמו שלפני כמה ימים הכוונתי מישהי מהבורסה לדרך הטייסים פינת עודד באמצעות קו 58 כשכולם המליצו לנסוע או ב67, או עם החלפה בהמסגר פינת לה גארדיה. במקום להידחס עם כל העולם, להיתקע בפקקים ולנסוע בעצבים, לקח לה 30 דקות נסיעה + 15 דקות הליכה ליעד שלה במיניבוס שכיף לנסוע בו, בלי עצבים, ברקסים פתאומיים, בלי נוסעים על הדלתות וכו' וכו'. גם כשאני נוהג אני עוקף את כל הפקקים שיש כמעט, אני גם מוצא חניה במרכז ת"א. אני בן אדם כמו כולם ואני מגדיל ראש ולומד כל הזמן על דברים חדשים שיש, שמשתנים וכו'. אני תושב באר שבע ואני מכיר את כל גוש דן, כולל רחובות, אוטובוסים שנוסעים בהם ואפילו כל כמה זמן הם באים.וזה אני, אני לא מצפה שכולם יהיו כמוני. מנגד, מי שאכפת לו להגיע לעבודה ביעילות ובמהירות ולא לשרוף את החיים שלו באוטובוסים יכול להגדיל קצת ראש, לפתוח אינטרנט ולגלות שיש לו חלופות טובות יותר. בעיקר כל משתמשי החופשי חודשי שיכולים להחליף בלי סוף ולא נגזים אבל לרוב מספיקה החלפה אחת או שתיים וזמן הנסיעה מתקצר בחצי לעומת נסיעה בקו אחד. אבל אזרחי ישראל נהנים לקטר, להגיד שהכל רע, שאין שום דבר טוב. אז תתקעו בקו 51, תתקעו בקו 92, תתקעו בקו 45, תתקעו בקו 7 (של ת"א), תמשיכו לנסוע לסנטר מרכבת מרכז באמצעות קו 5, תמשיכו לבזבז את הזמן שלכם על כלום ותתלוננו על זה. דר"א הסלוגן של דן: "הדלתות נפתחות לקראתך", לא ממש נכון, הרבה פעמים הדלתות לא נפתחות כי אין מקום והוא רק מוריד או מדלג :) ותודה לחולדאי שהרס לדן את הסלוגן.
תיקח בחשבון שיש את העניין של תחנות הורדה
בקו 641 של "אגד" למשל תחנת ההורדה הראשונה היא בכפר אברהם בפתח תקווה וזה לא סתם כי רוצים להבטיח לקו 51 את הבלעדיות. ייתכן שגם לקווים נוספים יש את אותה הבעיה של עלייה/הורדה וזאת כדי שישתמשו בשירות העירוני. ולגבי החלפות: הסיבה שלא מחליפים הוא בעיקר בגלל שצריך לשלם פר נסיעה ולא פר זמן. בחיפה וירושלים פתרו את הבעיה באמצעות כרטיס המעבר. בקרוב הכרטיס ייכנס גם לגוש דן ועקב ביטול הקווים השונים אנשים יהיו מוכרחים לבצע מעברים. לא בטוח שזו המדיניות הכי יעילה אבל יהיה מעניין לראות כיצד הניסוי הפסיכולוגי הזה יצליח.
 

olli3

New member
מנהל
תיקח בחשבון שיש את העניין של תחנות הורדה
בקו 641 של "אגד" למשל תחנת ההורדה הראשונה היא בכפר אברהם בפתח תקווה וזה לא סתם כי רוצים להבטיח לקו 51 את הבלעדיות. ייתכן שגם לקווים נוספים יש את אותה הבעיה של עלייה/הורדה וזאת כדי שישתמשו בשירות העירוני. ולגבי החלפות: הסיבה שלא מחליפים הוא בעיקר בגלל שצריך לשלם פר נסיעה ולא פר זמן. בחיפה וירושלים פתרו את הבעיה באמצעות כרטיס המעבר. בקרוב הכרטיס ייכנס גם לגוש דן ועקב ביטול הקווים השונים אנשים יהיו מוכרחים לבצע מעברים. לא בטוח שזו המדיניות הכי יעילה אבל יהיה מעניין לראות כיצד הניסוי הפסיכולוגי הזה יצליח.
לגבי 641, התכוונתי בכיוון הנסיעה לת"א.
 

846

Active member
כתב כלכליסט התנסה בנסיעות באוטובוסים בגוש דן
לצורך כתיבת כתבה במוסף סופ"ש של "כלכליסט" נסע כתב העתון בשורה של קווים בגוש דן ומביא את רשמיו
הטיפש דוגם את התח"צ ערב הרפורמה...
הרי הרפורמה אמורה לפתור חלק מהבעיות.
 

droriko

New member
ובכל זאת התיזמון שלו גרוע....
לא שייך לתיזמון
זאת הרי לא הכתבה הראשונה וגם לא השניה שמסקרת את השירות הגרוע האוטובוסים, אז במקרה זאת נעשתה עכשיו אבל עדיין טוב שיש כתבות כאלה.
 

846

Active member
לא שייך לתיזמון
זאת הרי לא הכתבה הראשונה וגם לא השניה שמסקרת את השירות הגרוע האוטובוסים, אז במקרה זאת נעשתה עכשיו אבל עדיין טוב שיש כתבות כאלה.
טוב שיש כתבות וביקורת
אבל התיזמון חשוב, אתה רוצה להציג בעיה ועושה את זה ערב הפיתרון? קצת לא מיקצועי. עדיף שהיה מחכה עד ספטמבר ואז כותב כתבה על השרות אחרי הרה-אירגון. זה ידוע שלעיתון / כתב מסויים חסרים מידי פעם אייטמים אז שולפים נושא מהמגירה, בד"כ זה מצליח , נושא כזה תמיד מתאים למלא חללים בעיתון / אתר. רק שכאן הוא פיספס את התיזמון (מה שלא מראה על מיקצועיות יתרה ולכן לא ממש ניתן לסמוך על מה שהוא כתב) והתעלם לחלוטין מהרה-אירגון.
 

אורי404

New member
הטיפש דוגם את התח"צ ערב הרפורמה...
הרי הרפורמה אמורה לפתור חלק מהבעיות.
מסכים. אמנם קו 29 ובכלל אזור השרון
לא כלול ברפורמה הנוכחית. ולמרות זאת, עדיין זה היה מתאים לעלות את הכתבה הזו, לפני הפעימה השנייה בגוש דן, שהולכת ומתקרבת.
 

fireman

New member
הטיפש דוגם את התח"צ ערב הרפורמה...
הרי הרפורמה אמורה לפתור חלק מהבעיות.
איזה רפורמה תצליח לקצר משך נסיעה של אוטובוס
משעתיים ו20 דקות!!!!(הזמן שלוקח להגיע מב"ש לאילת) לחצי שעה? הכתבה הזו מציגה את התחבורה הציבורית במערומיה.
 

אורי404

New member
איזה רפורמה תצליח לקצר משך נסיעה של אוטובוס
משעתיים ו20 דקות!!!!(הזמן שלוקח להגיע מב"ש לאילת) לחצי שעה? הכתבה הזו מציגה את התחבורה הציבורית במערומיה.
רפורמה של שינוי בפריסת הקווים ונת"צים/מת"צים
רפורמה, שבה משנים את קווי האוטובוסים השונים, שיהיו לקווים מהירים יותר. לצד זה יותר נתיבים ומסלולים לאוטובוסים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה