אני פותח אשכול חדש,כי אני חושב שזה דיון

מצב
הנושא נעול.
אני פותח אשכול חדש,כי אני חושב שזה דיון
שצריך לעניין את כולנו,אך אם המנהלים חושבים שצריך לשרשר אותו לדיון שעורר דוב חנין אז תעשו כן,אין בעיה. אז ככה,האם לדעתכם הכישלון הצורם,תרתי משמע,של התחבורה הציבורית בארץ הוא מכוון? אני אבהיר,לדעתי,המשבר המתמשך בתבורה ציבורית נובע ממדיניות ממשלתית שדוחפת את ההמון לקנות רכבים,שכן,על רכבים משלמים המון מס על הדלק משמלמים המון מס על חלקי חילוף ומוסכים משלמים המון מס,למעשה זו מערכת שמזינה את עצמה,על חשבון הציבור כמובן,והממשלה יוצאית נשכרת ביותר לעומת זאת,בתחבורה הציבורית אין הרבה רווח מס הנטל בסיבסודים שונים המוטל על הממשלה הוא גדול וזה גורם לה להוצאות לכן היא מעדיפה שלא לשדרג את התחבורה הציבורית לגרום לה ליח"צ גרועים וככה היא צריכה לממן,להוציא,מה שפחות,מה אתם אומרים?
 

david80

Member
אני פותח אשכול חדש,כי אני חושב שזה דיון
שצריך לעניין את כולנו,אך אם המנהלים חושבים שצריך לשרשר אותו לדיון שעורר דוב חנין אז תעשו כן,אין בעיה. אז ככה,האם לדעתכם הכישלון הצורם,תרתי משמע,של התחבורה הציבורית בארץ הוא מכוון? אני אבהיר,לדעתי,המשבר המתמשך בתבורה ציבורית נובע ממדיניות ממשלתית שדוחפת את ההמון לקנות רכבים,שכן,על רכבים משלמים המון מס על הדלק משמלמים המון מס על חלקי חילוף ומוסכים משלמים המון מס,למעשה זו מערכת שמזינה את עצמה,על חשבון הציבור כמובן,והממשלה יוצאית נשכרת ביותר לעומת זאת,בתחבורה הציבורית אין הרבה רווח מס הנטל בסיבסודים שונים המוטל על הממשלה הוא גדול וזה גורם לה להוצאות לכן היא מעדיפה שלא לשדרג את התחבורה הציבורית לגרום לה ליח"צ גרועים וככה היא צריכה לממן,להוציא,מה שפחות,מה אתם אומרים?
 
אני פותח אשכול חדש,כי אני חושב שזה דיון
שצריך לעניין את כולנו,אך אם המנהלים חושבים שצריך לשרשר אותו לדיון שעורר דוב חנין אז תעשו כן,אין בעיה. אז ככה,האם לדעתכם הכישלון הצורם,תרתי משמע,של התחבורה הציבורית בארץ הוא מכוון? אני אבהיר,לדעתי,המשבר המתמשך בתבורה ציבורית נובע ממדיניות ממשלתית שדוחפת את ההמון לקנות רכבים,שכן,על רכבים משלמים המון מס על הדלק משמלמים המון מס על חלקי חילוף ומוסכים משלמים המון מס,למעשה זו מערכת שמזינה את עצמה,על חשבון הציבור כמובן,והממשלה יוצאית נשכרת ביותר לעומת זאת,בתחבורה הציבורית אין הרבה רווח מס הנטל בסיבסודים שונים המוטל על הממשלה הוא גדול וזה גורם לה להוצאות לכן היא מעדיפה שלא לשדרג את התחבורה הציבורית לגרום לה ליח"צ גרועים וככה היא צריכה לממן,להוציא,מה שפחות,מה אתם אומרים?
אז מה,אתם מסכמים עם מה שאמרתי?
כי זה נראה לי מוזר שאף אחד לא ענה לי על שאלה פשוטה....
 

דניאל 130

New member
אז מה,אתם מסכמים עם מה שאמרתי?
כי זה נראה לי מוזר שאף אחד לא ענה לי על שאלה פשוטה....
לא גילית את אמריקה
דנו פה אין ספור פעמים על כל מה שאתה אומר. אכן הסיבה שהתחבורה הציבורית בארץ גרועה היא כי יש להשקיע משאבים גדולים מהכסף של המדינה ומדינה שכל תקציב שהיא מוציאה הוא תקציב של קיצוצים ואין לי אין לי אין לה אינטרס להשקיע גרוש מעבר למינימום ההכרחי בשביל אנשים שאין להם רכב ונמנים על השכבות החלשות בחברה. וכן רכב פרטי הוא מכרה זהב של מיסים לקופת המדינה והאוצר.ירידה בכמות המשתמשים הרכב פרטי תגרום ללא ספק נזק כלכלי לקופת המדינה וירידה בהכנסותיה ואילו תחבורה ציבורית מחייבת הוצאות השקעות וסבסודים בלתי פוסקים . הסיבה לרפורמה זה לחסוך בסובסידיה ולתת פחות כסף מאוצר המדינה לחברות האוטובוסים. לדעתי זאת הסיבה היחידה-לא תחרות ולא שאיכפת למדינה השירות לאזרח.
 

Ccyclist

Well-known member
לא גילית את אמריקה
דנו פה אין ספור פעמים על כל מה שאתה אומר. אכן הסיבה שהתחבורה הציבורית בארץ גרועה היא כי יש להשקיע משאבים גדולים מהכסף של המדינה ומדינה שכל תקציב שהיא מוציאה הוא תקציב של קיצוצים ואין לי אין לי אין לה אינטרס להשקיע גרוש מעבר למינימום ההכרחי בשביל אנשים שאין להם רכב ונמנים על השכבות החלשות בחברה. וכן רכב פרטי הוא מכרה זהב של מיסים לקופת המדינה והאוצר.ירידה בכמות המשתמשים הרכב פרטי תגרום ללא ספק נזק כלכלי לקופת המדינה וירידה בהכנסותיה ואילו תחבורה ציבורית מחייבת הוצאות השקעות וסבסודים בלתי פוסקים . הסיבה לרפורמה זה לחסוך בסובסידיה ולתת פחות כסף מאוצר המדינה לחברות האוטובוסים. לדעתי זאת הסיבה היחידה-לא תחרות ולא שאיכפת למדינה השירות לאזרח.
ישראל לא מאורגנת מספיק לקונספירציה נגד תחבורה
בסך הכל מדובר בכישלון מבית היוצר של שיטת הסמוך. יהיה בסדר, לא? כך בערים הגדולות ובתחבורה הבינעירונית של אגד ודן הוותיקות. אם כי את הפרטת הקווים בעשור האחרון למפעילים יחידים (=מונופולים פרטיים) אפשר לייחס למחשבה תכנונית בימי ממשלת שרון (ושר האוצר שלו - ביבי). רק הערבים מאמינים שישראל מסוגלת לתכנן הכל בחשאיות כך שתהיה התוצאה שהיא רוצה. לזה קוראים פראנויה.
 

amit1270

New member
ישראל לא מאורגנת מספיק לקונספירציה נגד תחבורה
בסך הכל מדובר בכישלון מבית היוצר של שיטת הסמוך. יהיה בסדר, לא? כך בערים הגדולות ובתחבורה הבינעירונית של אגד ודן הוותיקות. אם כי את הפרטת הקווים בעשור האחרון למפעילים יחידים (=מונופולים פרטיים) אפשר לייחס למחשבה תכנונית בימי ממשלת שרון (ושר האוצר שלו - ביבי). רק הערבים מאמינים שישראל מסוגלת לתכנן הכל בחשאיות כך שתהיה התוצאה שהיא רוצה. לזה קוראים פראנויה.
לצערי לא רק הערבים...
 

amit1270

New member
אני פותח אשכול חדש,כי אני חושב שזה דיון
שצריך לעניין את כולנו,אך אם המנהלים חושבים שצריך לשרשר אותו לדיון שעורר דוב חנין אז תעשו כן,אין בעיה. אז ככה,האם לדעתכם הכישלון הצורם,תרתי משמע,של התחבורה הציבורית בארץ הוא מכוון? אני אבהיר,לדעתי,המשבר המתמשך בתבורה ציבורית נובע ממדיניות ממשלתית שדוחפת את ההמון לקנות רכבים,שכן,על רכבים משלמים המון מס על הדלק משמלמים המון מס על חלקי חילוף ומוסכים משלמים המון מס,למעשה זו מערכת שמזינה את עצמה,על חשבון הציבור כמובן,והממשלה יוצאית נשכרת ביותר לעומת זאת,בתחבורה הציבורית אין הרבה רווח מס הנטל בסיבסודים שונים המוטל על הממשלה הוא גדול וזה גורם לה להוצאות לכן היא מעדיפה שלא לשדרג את התחבורה הציבורית לגרום לה ליח"צ גרועים וככה היא צריכה לממן,להוציא,מה שפחות,מה אתם אומרים?
יש בדבריך מן האמת, אבל כפי ש-Ccyclist כתב
המדינה לא כזאת מאורגנת ולא הכל מכוון מלמעלה. לדעתי יש כאן שילוב של כמה גורמים, ביניהם שמרנות, ביורוקרטיה וחולשה שלטונית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה