הללויה! איפה הבולדוזרים?הסכם בין ע.ת.א. לאגד לפינוי ת"מ הישנה
עירית ת"א ואגד חתמו על הסכם לפינוי סופי של מתחם התחנה המרכזית
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?הללויה! איפה הבולדוזרים?
קדימה חולדאי - לגלח! לא להשאיר שם אבן על אבן. השטח צריך להפוך לפינה ירוקה כמו בגן שברח' לווינסקי. העיקר להשמיד כל זכר לדבר המגעיל שעמד שם עשרות שנים. אוסישקין כבר נעלם? השוק הסיטונאי נעלם? בריכת גורדון קוצצה? הגיע הזמן להפטר אחת ולתמיד מהתחנה הישנה.
לא מסכים.כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
בגישה שלך שום דבר לא היה נשמרלא מסכים.
כשמקום נהפך לכזה מפגע ומרכז פשע, הגיע הזמן לעשות RESET. חצי מהשכונה הזאת צריכה לרדת. אין שם מה לשמר, הכל רווי בג'יפה. ואף אחד פה לא בוכה על מאנים שנגרטים. אוטובוסים ישנים צריכים לרדת משרות, ו כך גם המקום המגעיל הזה צריך להעלם.
בגישה שלך שום דבר לא היה נשמר
כי כל אתר הסטורי מתדרדר. לפי הגישה שלך, תחנת הרכבת של יפו היתה נהרסת מזמן הכוונה היא לא להשאיר את התחנה במצבה הנוכחי אלא לשדרג אותה.
אני לא אמרתי דבר על "הכל", אני אמרתי אמירהבגישה שלך שום דבר לא היה נשמר
כי כל אתר הסטורי מתדרדר. לפי הגישה שלך, תחנת הרכבת של יפו היתה נהרסת מזמן הכוונה היא לא להשאיר את התחנה במצבה הנוכחי אלא לשדרג אותה.
אז שוב, חסר בתשובה שלך מימד הסטוריאני לא אמרתי דבר על "הכל", אני אמרתי אמירה
ספציפית לגבי התחנה המרכזית הישנה ת"א. מבנים שבאמת יש מה לשמר - אני מאד בעד לשמרם, אבל את המגרעת הזאת היה צריך להפוך לערימה של עפר כבר אתמול!
בני, עם כל הכבוד להיסטוריה, ואני רוחש כבוד רבכל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
תתאים את הטקסט שלךבני, עם כל הכבוד להיסטוריה, ואני רוחש כבוד רב
להיסטוריה, המתחם של התחנה המרכזית הישנה אינו מפאר ואינו מכבד את עברו. נימוקיך הם נימוקים של טעם, אבל המצב הנוכחי הוא חרפה, הן הרציפים והן המבנים. האם יעלה על דעתך, שאגד תרצה לשמר את משרדי הריכוז ברחוב פין 1 במצבם הנוכחי. הרי את קודמתה, התחנה המרכזית בשדרות רוטשילד 1, לא טרחו להשאיר, אפילו לא צילום בחזית המפלצת שצמחה שם.
תחנת רכבת יפו ותחנה מרכזית תל אביבתתאים את הטקסט שלך
ובמקום "התחנה המרכזית הישנה" תכתוב בבקשה "תחנת הרכבת של יפו" גם היא היתה בעליבותה בתחום הצבא וממש אבל ממש היתה "מפגע שלא מכבד את עברו" ו"חרפה". אז מה? קצת דמיון ורגישות הסטורית. ואגב, המתחם של התחנה המרכזית ייחודי מבחינה ארכיטקטונית.המבנה בשדרות רוטשילד לא נבנה כתחנת אוטובוסים אלא היה אילתור. התחנה הישנה היא הראשונה בארץ שנבנתה כתחנה מרכזית של ממש. קח דוגמא מניו יורק..אם הם חידשו ושימרו את התחנות המרכזיות שלהם...
תחנת יפו לא היתה איזור תיירותתחנת רכבת יפו ותחנה מרכזית תל אביב
ראשית לדעתי כן יצריך לשמר, כפי שכתבת בני וכפי שכתב קובי את התחנה המרכזית הישנה ואם היה ניתן להוסיף אוטובוסים ישנים של "אגד" או "דן" באותה תחנה משוחזרת זה היה טוב. אני מניח, שאתה התחנה ביפו שחזרו, היות שאזור תחנת הרכבת יפו הוא אתר תיירות ובילויים ואילו אזור התחנה המרכזית הישנה הוא לא ממש בלשון המעטה אזור תיירות ובילוי. זהו ההבדל בין המקומות. כאמור אני תומך גם בשחזור התחנה הישנה, אבל מסוגל להבין את הסיבה לשחזור של יפו לעומת תל אביב.
את זה לא ידעתי, בני.תחנת יפו לא היתה איזור תיירות
היא שנים רבות היתה בליבו של איזור תעשיה ומחנה צבאי. לכן "בתבקש" בשנות החמישים-שמונים להרוס אותה. מזל שהצבא החזיק בה...
ספק אם ניתן לשמר את התחנה הישנה, גם אםתתאים את הטקסט שלך
ובמקום "התחנה המרכזית הישנה" תכתוב בבקשה "תחנת הרכבת של יפו" גם היא היתה בעליבותה בתחום הצבא וממש אבל ממש היתה "מפגע שלא מכבד את עברו" ו"חרפה". אז מה? קצת דמיון ורגישות הסטורית. ואגב, המתחם של התחנה המרכזית ייחודי מבחינה ארכיטקטונית.המבנה בשדרות רוטשילד לא נבנה כתחנת אוטובוסים אלא היה אילתור. התחנה הישנה היא הראשונה בארץ שנבנתה כתחנה מרכזית של ממש. קח דוגמא מניו יורק..אם הם חידשו ושימרו את התחנות המרכזיות שלהם...
רוב התחנה נשמר!ספק אם ניתן לשמר את התחנה הישנה, גם אם
מעוניינים בכך, משום שחלקים רבים ממנה נהרסו ואינם. הבעיה היא, שכל האזור שסביבה הפך להיות "אקס-טריטוריאלי" לאזרחי מדינת ישראל והם מדירים את רגליהם מהאזור, הן של התחנה החדשה והן של התחנה הישנה
צודק בני - התחנה בעלת ערך היסטורי שצריך לשמרוכל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
באיזו שנה הוקמה התחנה, בני?כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
במחצית הראשונה של שנות ה-40באיזו שנה הוקמה התחנה, בני?
במחצית הראשונה של שנות ה-40
היה קישור פה לא מזמן למאמר של דני גולדשטיין בעיתון של אגד. עוד בתקופת המנדט הבריטי.
תחנת הרכבת ההיסטורית בירושליםכל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.