ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?

מצב
הנושא נעול.

coheori

New member
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
 

coheori

New member
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
מישהו?
 
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
אני מאמין שעם הזמן זה יקרה.
בינתיים יש להם דברים חשובים יותר לסדר ב``רב-קו``. העניין עוד בחיתוליו וכמו כל דבר חדש עדיין לא מושלם.
 

urilei

New member
אני מאמין שעם הזמן זה יקרה.
בינתיים יש להם דברים חשובים יותר לסדר ב``רב-קו``. העניין עוד בחיתוליו וכמו כל דבר חדש עדיין לא מושלם.
לא "כמו כל דבר חדש"
בכל דבר חדש יש כמובן בעיות, אבל במקרה של הרב-קו אני מתרשם יותר שהמונח הנכון הוא "חרפה". אני אתחיל ואשאל למה בכלל אופן התפעול ב"קווים" וב"דן" שונה לחלוטין ואין יד מכוונת בכל הקשור לחופשי (חודשי/שנתי) התפעול בדן הרבה יותר נוח, בכל הקשור ל"ערך צבור" ב"קווים" הרבה יותר הגיוני (להוציא את העובדה שבקווים זה נקרא "חופשי גמיש", שם שמבלבל הרבה מאוד נוסעים ונהגים). לגבי הנדסת אנוש, המכשירים של דן הרבה יותר הגיוניים (יש צד שפונה לנוסע שעליו מניחים את הכרטיס וצד שפונה לנהג, ועושה רושם שלפחות ברמת החומרה המכשיר ניתן לתפעול ע"י הנוסע) המכשירים של קווים הם מסופים שמתאימים יותר לקופה של חנות מכולת ולא להזרמת נוסעים יעילה באוטובוס. עושה רושם שלא הושקעה בכך שום מחשבה (או לחלופין, שנרכש המכשיר הזול ביותר שמסוגל לבצע את מה שנדרש ממנו ולא יותר מכך)
 
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
בחו"ל
בחו"ל...נסעתי כחודש עם כרטיס Oyster וחוץ מטעינות אין שם פתקית. פשוט כתוב על המסך שמופנה לנוסע כמה עוד נשאר לו וכמה "חויב" הכרטיס שלו... לא חבל על הנייר?
 

Mar Garina

New member
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
השערה
אולי כי זו אינה קבלה על תשלום (שאפשר להגיש למעסיק / להכיר לצרכי מס וכו') בזמן הטעינה אכן מקבלים את סכום הטעינה. אבל כנראה שיותר סביר שאין באמת סיבה, כי אפשר היה לכתוב את המחיר ולידו "זו אינה קבלה על תשלום, שולם מראש"
 
ערך צבור ברב-קו: למה אין מחיר על כרטיס נסיעה?
הוצאתי רב-קו וטענתי אותו בסכום של 50 ש"ח. אחר כך השתמשתי בסכום הצבור לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת. על הכרטיס מופיעים הפרטים הבאים: מס' נהג ורכב תאריך ושעה המשפט "ערך צבור רגיל 50" (אני מניח שזה מתייחס לסכום הטעינה) יתרה בש"ח בכרטיס מס' הכרטיס המילים "לא לשימוש" למישהו יש מושג למה אין מחיר על כרטיסי הנסיעה? אין פירוט של הסכום ששולם עבור הנסיעה, לא משנה איזה קוד נסיעה זה (בתוך העיר, או נסיעות יקרות יותר). אז איך אמור הנוסע לדעת כמה עלתה הנסיעה (מבלי שיצטרך לזכור כמה היה צבור בכרטיס לפני הנסיעה)?
בקווים זה לא כך
אתמול טענתי את הרב קו ב50 ש"ח ואז שילמתי 6.80 ש"ח עבור נסיעה בקו 56 יהוד-ת"א. יצא לי 2 שוברים: 1. קבלה על 50 ש"ח טעינה "חופשי גמיש". 2. "חיוב ח. גמיש" 6.80 ש"ח. למטה בשובר יהיה כתוב "יתרה חדשה 55.70 ש"ח".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה