מבצע "צוק איתן"

Fufu The Girl

New member
מבצע "צוק איתן"

אחרי 28 ימים של לחימה, 64 חיילים ו-3 אזרחים שנהרגו, אלפי חיילים ואזרחים שנפצעו ואין סוף הפסקות אש חד צדדיות הוכרזה הפסקת אש.
לאחר 72 שעות של הפסקת האש, השקט הופר והירי התחדש לעבר הדרום.

מה דעתכם על המבצע? האם הפסקות האש מצד ישראל היו מוצדקות?
האם הפסקת האש האחרונה והיציאה מעזה הייתה נכונה?
האם היינו צריכים לפעול אחרת?
ובכלל.. איך אתם מסתדרים עם המלחמה (והילדים)? האם אתם חרדתיים? האם המבצע פגעה לכם בשיגרה?
 

פולספגן

New member
לדעתי, היה ניתן לגמור את זה הרבה יותר מהר

המחלה של ה"מבצע" הזה הוא ההומניטיריזציה שלנו ואם פחות היו חושבים עליהם ויותר על החיילים ועלינו, הכל היה נגמר מהר יותר.
ההפסקות אש היו מיותרות ורק גרמה לנו לנפגעים.
 
דעתי על המבצע

(המלחמה, יותר נכון).

היא שיש הרגשה של החמצה, כי יכול להיות שהיה ניתן לסיים אחת ולהרבה זמן (יותר משנתיים?) את האיום והירי על הדרום וכל המדינה...

אני גם חושבת שההומניות שלנו גורמת לנו להפסד - שמצד אחד גורמת לי להתגאות ברמת ההומניות וכמה אנחנו שונים בתפיסת העולם מהצד השני - אבל מצד שני זו ההמוניות הזו שלא נותנת לנו להחזיר את השקט אחת ולתמיד (או הרבה זמן) לדרום הארץ ולארץ כולה...

ואנחנו רואים בכמה נבזיות הם מסוגלים להשתמש...והעולם יגנה אותנו לא משנה מה נעשה...(מספיק תמונה של ילד הרוג, גם לא חובה שיהיה עזתי, הוא יכול להיות בכלל סורי וממלחמה אחרת, פשוט לכתוב ישראל אחראית ויאללה מחול שדים והשנאה וכו').

אני לא יכולה להעלות כל מיני רעיונות שלדעתי היו פותרים את המצב, אני רק יכולה לומר שמה שנעשה עכשיו, לא פתר כלום...אולי רק נחשפנו לאיום המנהרות מדרום וצפון...

לפעמים עולה לי מחשבה של "קיבינמט כבר, להטיל פצצה אחת רצינית ויאללה לגמור כבר עם הסיפור המזדיין הזה כבר"...אבל אז אני חושבת על ילדים...וכואב לי בבטן...שהמנהיגים שלהם רואה בהם בובות תעמולה ולא יותר...
 

Fufu The Girl

New member


מסכימה איתך מאוד.
אין ספק בגלל שאנחנו שונים בתפיסת העולם מהצד השני.
אנחנו חושבים על איך להגן על ילדים ועל אזרחים חפים מפשע, וארגון הטרור חושב איך להגן על עצמו באמצעות ילדים ואזרחים חפים מפשע.
אין ספק שזאת חשיבה מעוותת מצידם.

טיפול המנהרות הסתיים, ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היו עולים על המנהרות האלה.
מעצבן אותי שידעו על המנהרות האלה עוד מזמן והתעלמו. ועכשיו מתעלמים גם מתושבי הצפון שטוענים שהם שומעים חפירות מתחת לבתיהם.
ליבי עם תושבי ישובי עוטפי עזה שאין להם את השקט שמגיע להם, וכואב לי שרובם עדיין לא רוצים לחזור הביתה כי הם מפחדים (ובצדק).

ובכלל... יש הרגשה כאילו מלבד המנהרות לא עשינו כלום מכיוון שהארגון עדיין חי ובועט ומציג דרישות לא הגיוניות.


מצב לא פשוט ולא קל..
נקווה שיהיו בשורות טובות ושקט למדינת ישראל.
 

פולספגן

New member
לא סתם נכתב -

אנחנו מגינים עם הטילים שלנו על הילדים שלנו והם מגינים עם הילדים שלהם על הטילים שלהם.
 

haych

New member
צוק איתן

"אלפי חיילים ואזרחים שנפצעו" נשמע לי קצת מוגזם, ואני מקווה שזה באמת מוגזם ולא המספרים האמיתיים.
אני חושבת שהיציאה מעזה הייתה נכונה, אך ורק בגלל שנמצא כי כל המנהרות המוכרות הושמדו.
אני ממש לא ימנית (אבל שמתי לב שהרבה אנשים קיבלו נטיה קלה ימינה במבצע הזה-לא משנה מה היו דעותיהם קודם לכן), אני מרחמת על תושבי עזה וכואב לי על הרוגים בלתי מעורבים, אבל, לדעתי היה צריך להוריד את שיפא ואת כל מה (ומי) שמתחתיו. חייבים לחסל את מנהיגי חמאס, אחרת נפגש פה שוב במוקדם או במאוחר.
שמחתי שאמרו עכשיו שלא מנהלים מו"מ תחת אש - זו החלטה נכונה לדעתי.
אני מאוד מקווה שהמצב הבלתי אפשרי הזה לא יגרום להעלמותם של ישובי עוטף הזה. אני לגמרי מבינה את המשפחות ששוקלות לעזוב, וזה עצוב מאוד.

המבצע קצת פגע לי בשגרה. אני גרה 40 ק"מ מהרוצעה ככה שהירי לא היה כזה אינטנסיבי (2-4 אזעקות ביום בממוצע) אבל זה גרם לזה שהכלבה לא פורקת אנרגיות כי אני לא מוכנה לשחרר אותה מהרצועה, אני עושה שיקולים מטופשים של להתקלח עכשיו או אח"כ ולצאת עם הכלבה עכשיו או אח"כ, הפסקתי לעשות ספורט (את המעט שהייתי עושה...) וכל רעש קטן מקפיץ. אבל המשכתי ללכת לעבודה (מה שהרבה אצלנו לא עשו בגלל הפחד) ולהתנהל פחות או יותר כרגיל, ולא ביטלתי תוכניות. מה שכן, אני עובדת במשרה מלאה במקום מסויים, אבל בשני פרויקטים שונים. אחד הפרויטקים הוקפא בגלל המצב - ככה שאני נפגעת מזה כלכלית.
 
למעלה