בא לי שרשור שמרים

shmantz

New member
חלת תלישות זה בעיקר טכניקה:

מכינים בצק של חלה. מחלקים לכדורים בעלי גודל זהה (פחות אות יותר..) מסדרים בתבנית עגולה עם טיפה מרווחים וממשיכים לפי המתכון הרגיל.
 

פ א צ ה

New member
לחם אדום

מאכל כורדי- םיתות ועליהן ממרח של בצל ופפריקה. אנחנו מתים על זה והן גם שורדות הקפאה לא רע בכלל. כדאי רק לאפות טיפה פחות את מה שמיועד להקפאה. ככה: קילו קמח כף וחצי שמרים יבשים \3 כפות סוכר כף מלח לערבב את כל היבשים להוסיף כוס וחצי מים רותחים וכוס וחצי מים קרים ולשים. לאחר שהבצק מתץגבש מוסיפים חצי כוס שמן ושוב לשים עד שהשמן נטמע בבצק. מניחים להתפחה עד שמכפיל נפח. מכינים תערובת לפיזור על הלחם: לקצוץ או לגרר בצל, כשלושה- ארבעה לכמות של קילו קמח. לסחוט היטב מנוזלים. לשים בקערה ביחד עם שמן, פריקה מתוקה, קצת מלח ושומשום אם אוהבים. מערבבים לתעורבת אחידה ולא נוזלית מדי. יוצרים מהבצק כדורים. כל כדור מרדדים לעובי של כחצי שנטימטר- סנטימר. מעל מורחים את התעורבת. נותנים התפחה קצרה נוספת ולתנור על החום הכי גבוה לכ- 10 דקות.
 

Noich80

New member
לחמניות, פיצה, פוקצ'ה, מקלות שום ו...

חוברת לתלמידים לחופש! והסיפור- שלחתי למורה אחת את המתכון של הבצק והיא הדפיסה אותו. מיד אחריה הרכזת שלנו הדפיסה אתדפי העבודה לחופש ושלחה 300 עותקים לשכפול בלי לשים לב שדף המתכון השתרבב פנימה
 

חנול

New member
תגידי-לא את נתת פעם את המתכון הזה עם העלים?

הוא אמור להיות מצוין (עוד לא יצא לי לנסות).
 

קליספרה

New member
פוביה משמרים - יש לזה טיפול?


לא נוגעת בשמרים , הם תוססים, הם נופלים ,יותר מידי בעלי רצון וחיים משל עצמם - בקיצור לא בשבילי - אם פטריות, אני נשארת בשמפיניון
 

foofoo77

New member
כן קונים יבשים

וזורקים אותם לתוך הקערה הם עובדים יופי!
 

שקדייה

New member
בוודאי שיש טיפול- זה קוגנטיבי...

קודם כל- משתמשים בשמרים יבשים או מקסימום בשמרית ולא מתקרבים לקובייה החיה (זה למתקדמים יותר..) ואז זה בצק כמו כל בצק... מורכב מרשימה של דברים שצריך לשים בתוך קערה וללוש קצת. סה טו. שנית- זוכרים שהדבר הכי קשה ומפחיד בשמרים זה האורך של המתכונים האלו. אבל האורך נובע מזה שיש כמה חלקים של המתנה. אז ההמתנה היא בעצם השלב הכי קשה בשמרים. תזכירי לעצמך שלהמתין ולהתבטל את יודעת יופי, זה החלק הקל!! שלישית- יוצאים לדרך עם המחשבה שמקסימום זה יתחרבן וילך לפח. הפסדת 4 כוסות קמח, קצת מים אולי איזו ביצה שתיים וחצי שקית שמרית. נזק שאת יכולה לשאת בלי לערב את הביטוח. ואחרון חביב- הטיפ שעוזר לעבור כל כך הרבה משוכות בחיים- אם כל כך הרבה טיפשים חסרי כישרון יכולים- גם אני יכולה!
 

קליספרה

New member
הכל נכון ועדיין....

אני כנראה צריכה טיפול בהצפה
ואולי עדיף שלא, אנא עארף....
 

חיה קרן

New member
בואי, אני אציף אותך


ת'כלס- לשמרים סתם יצא שם רע, הם חמודים, הם מריחים טוב, והם עושים יופי של שמח בפה
אם הצלחתי להכין בצק שמרים בטלפון עם הריונית מקננת [שלא הספיקה אפילו להוציא אותם מהתנור...] אני אצליח גם איתך. רוצה סדנא פרטית?
 

קליספרה

New member
כןןןןןןןןן - אבל כמו צריך ביחד לא בטלפון


יאללה רכבת ובואי לכאן לאיזה יומיים - מזמן לא עשית את זה
 
למעלה