אחריות על אופנוע

אחריות על אופנוע

בטיפשותי כשקניתי את הימאהה wrr לא התעכבתי על כך...
מישהו יכול להסביר לי למעשה מה כוללת האחריות (שנתיים) שקיבלתי ממטרו?

(כרגע תודה לאל אני לא צריך כלום. שואל רק בשביל לדעת איפה בעיקרון אני עומד. למען האמת גם לא קיבלתי ממטרו אף מסמך שמגדיר את האחריות שלהם... רק ספר רכב)
 
הופתעתי לטובה

הלך לי הצופר ולחצן התנעה ב Z1000 במהלך האחריות. הוחלפו ללא תמורה וללא ויכוחים
 
אכן. באופנוע הקודם הם הפתיעו אותי לרעה

משאבת דלק שגמגמה בתנאים מאוד מסויימים. אחרי שהתישו אותי קניתי אחת באינטרנט (בחצי מחיר ממטרו) והבעיה נעלמה
 

המחשמל 64

New member
מנהל
למה בטיפשותי?
מטרו נותנים אחריות על הימהה הנדון

שנתיים מותנה ב:
1. טיפולים במוסך מורשה
2. לפי הוראות היצרן על פי הכתוב בספר האחזקה.
בנוסף כל מה שלא מתבלה,או מוגדר ככזה,ש לא אמור להשחק לאורך ציר הזמן לדוגמא בהסברי, נמצא באחריות.
דוגמא לבלאי: מחזירי אבק בבולמים, רפידות בלם,קלאץ, כיוון שסתומים שנדרש.
דוגמא ללא בלאי: כשל מכני כמו התפרקות נאבה פתאומי ללא סיבה,שבירת זרוע או כל דבר דומה ,תפיסת מנוע,כשל מנוע ,גיר.
בכל מקרה כל דבר יבדק לגופו.
הסר דאגה מליבך .אין כאן שום טיפשות.מדובר באופנוע יפני בלי מוות
אתה יכול להיות רגוע ושלו.
 

amitexc

New member
אני חושב שזה השתנה כבר

וצריך לטפל במוסך מורשה משרד התחבורה בלבד, כמו כן על מוסך היבואן להציע חלפים תחליפיים מלבד המקוריים להוזיל עלויות.
לא בטוח אם זה נכנס לתוקף או רק בתכנון.
&nbsp
 

enigo

New member
החלק הראשון נכנס כבר לפני שנים. לא בטוח לגבי השני.

אבל למיטב ידיעתי, מותר להשתמש בכל חלק ובלבד שהוא תואם למקורי, מבלי שזה יפגע באחריות.
אגב, הגדרה די בעייתית, כי מבחינת משרד התחבורה מספיק שיצרן החלק מגדיר אותו כתואם...
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לדעתי שניכם צודקים. מחוייב במוסך מורשה לא מחוייב במוסך יבואן

או מורשה מטעמו של היבואן אלה מורשה .
לגבי חלקי חילוף אכן על פי הידוע לי כל עוד יש חלק חליפי שהחברה
מכירה בו נאמר פילטר שמן לדוגמא ואף מוסכי הסדר יבואן ואחרים מורשים
משתמשים בו להבנתי אין כל בעיה.
 

DRZיוגי

New member
אין דבר כזה חלק חליפי שהחברה מכירה בו

אני מתעסק בנושא הזה על בסיס יומי בתחום הרכב,ליבואן יש עיניין גדול שהמוסכים המורשים שלו ישתמשו בחלפים שהוא היבואן הבלעדי שלהם,הוא לא יכול לחייב אותם אבל כן יכול להתנות את הזכיון למרכז שרות במחזור מסויים של חלפים מקוריים שהמוסך מחוייב לרכוש כל חודש.לגבי עיניין האחריות כל חלק חליפי שנכנס לארץ כחוק ואושר ע"י טכניון או מכון תקנים מותר לשימוש עפ חוק גם בכלי חדש.במקרה של תביעה על אחריות לדוגמא כשל במנוע יצטרך היבואן להוכיח על חשבונו שהפילטר החליפי לא עומד בסטנדרט שקבע היצרן או שלא הותקן כראוי במוסך מורשה משרד התחבורה.ברוב המקרים אף מסנן לא נשלח לבדיקה והלקוח שלא מודע לזכויותיו משלם את המחיר.
 

enigo

New member
לא יודע מה קורה לגבי מסנן שמן - יש להם בכלל תקן ישראלי? -

אבל יודע שלגבי שמן יכול בהחלט להיות שמן, נגיד 10-40, שנכנס לארץ בצורה חוקית, אבל לא עומד בדרישות היצרן, ולכן שימוש בו יסיר את האחריות. כי היצרן דורש שמן שעומד בתקן SL (נגיד) והשמן לא קיבל את התקן הזה.
בכל מקרה, שים לב מה כתבתי לגבי ההגדרה ל"חלק תואם למקורי". עניין שנתקלתי בו בעיקר בתחום חלקי הפח, אבל גם בבולמים ועוד חלקים.
 

DRZיוגי

New member
כל מוצר תעבורתי חייב לעבור אישור של הגורמים המוסמכים

בפועל לא כל מסנן עובר בדיקת מעבדה בישראל וברוב המקרים האישור מסתמך על תקנים אירופיים שהחלף עבר בחול ולמעבדות פה נותר רק לקרוא ולחתום.בקשר לשמן זה מדוייק אבל דווקא בתחום האופנועים הרוב מחמירים הרבה יותר ממה שדורש היצרן,בכול מקרה עלות בדיקה של שמן במעבדה(ויש שתיים כאלו בארץ)כל כך יקרה ורק במקרים חריגים שווה להשקיע בשביל לנצח תביעה מול יבואן.
 

DRZיוגי

New member
בנושא חלקי הפח זה סיפור מורכב הרבה יותר

מעורב בו לובי חברות הביטוח ופוליטיקה,בזמנו היה נסיון של איגוד המוסכים לבטל את יבוא ה"פגושים המסוכנים"ולהלחם במוסכי ההסדר אבל הוא נכשל.
זה כבר דיון לפורום אחר
 

enigo

New member
אתה יודע מה ההבדל בין תאוריה למציאות? בתאוריה יש לנו שני

מליון דולר, במציאות יש לנו שתי זונות בבית...
גם אם בתאוריה כל מסנן אמור לעבור בדיקה - כמו שאמרת, הם לא עוברים.
אבל מההיכרות שלי עם התקנים של מכון התקנים, אני לא אתפלא אם התקן מתייחס לקיום גומית אטימה ושהמעטפת תהיה עשויה פח, בלי שום התייחסות לאלמנטים כגון כושר סינון או התנגדות לזרימה.
 

DRZיוגי

New member
זה נכון ומה שהכי מצחיק

זה שהיתה פה פעם תעשיה איכותית של מסננים(A.L)שיוצרו בשדרות ויועדו בחלקם לקונצרן VW .היום הייצור עבר למזרח.
 

enigo

New member
לא רק פולקסווגן ולא רק מזרח - גם מזרח אירופה ויונדאי/קיה.

הם מייצרים את הפילטרים המקוריים לקרניבל/טרקאן.
אבל אין קשר, זה לא שהצריכה הישראלית יכולה להחזיק יצרן פילטרים.
 

hananlv

New member
התקנים של מכון התקנים כמו של כל מכוני התקינה בעולם

לא נועדו לבדוק את איכות המוצר לגבי התפקוד שלו אלא אך ורק
לגבי ההיבטים הבטיחותיים שלו.
וזה נכון לכל מוצר ולא רק לפילטרים.
כמובן שישנם גם תקני איכות אבל לאלו אין שום קשר למכוני תקנים ממשלתים
ולרגולציה .
 

enigo

New member
זה אולי נכון - לא בדקתי את התקנים של כל מכוני התקנים בעולם -

אבל בכל מקרה לא סותר את מה שאמרתי. עצם עמידה בתקן לא קשורה לאיכות המוצר.
כמו ש"באישור משרד הבריאות" לא מבטיח שתוסף המזון באמת יעשה את הניסים שבפרסומת, אלא רק שהוא לא רעיל.
 
למעלה