מה קרה לפולגז? בקשר לסקירה על בולמי KTM החדשים

a c t i v e X

New member
מה קרה לפולגז? בקשר לסקירה על בולמי KTM החדשים

הכתבה הזאת, מעט צורמת, מה דעתכם?
כתבה מאוד ארוכה ומקיפה על השינויים המינוריים שהם עושים כל שנה ואף אחד לא מרגיש... כן קפיץ פרוגרסיבי, לא פרוגרסיבי, כבר היינו בסאגה הזאת, הפרונט הוא תא פתוח, סטנדרטי, מה בדיוק השתנה? הכיוון לכל צד? (כבר היינו בזה, לא חדש, היה כזה גם במרזוקי מגנום ב97'), כיוון חיצוני לקפיץ? גם לא חדש

ד"א, די מפתיעה אותי הסגנון הממש מוטה שבולע את כל השיווק ומקיא אותו על הקוראים של פולגז. מאיפה הקביעה שבולמי תא סגור (כפול/TC/CC) לא טובה לרוכבי הובי ?? שתא פתוח עדיף לרוכבי הובי??

"לנו, רוכבי ההובי, אין ספק שקארטרידג' פתוח עדיף – בעיקר בשל קלות התחזוקה"

כבר מזמן פולגז איבד את האובייקטיביות שהיה לו, ואי אפשר לנשוך את היד שמאכילה וכו', אבל לרשום דבר כזה זה ממש מעליב את הקוראים... בכל רמה שהיא, טכנית והיסטורית.

א- לתא פתוח אין ש-ו-ם יתרון מלבד תחזוקה קלה של החלפת שמן בקארטרידג' או כיוון שיסתום. אז למה לרשום "בעיקר", אפשר פשוט "בגלל", אבל--
ב- כמעט ואין צורך להחליף שמן בקארטרידג', הוא לא מתחמצן כמו בבולמי תא פתוח... הוא שומר על התכונות שלו לאורך זמן (2-3 שנים) כמעט כמו בולם אחורי. אז לדעתי היתרון הזה מתבטל. אפשר היה לומר בדיוק "בולמי CC/TC/סגור עדיפים לרוכב ההובי בגלל פחות צורך בתחזוקה"
ג- בתא סגור גם אין שינוי מורגש בתכונות המזלג במהלך הרכיבה בגלל חימום והקצפה של הנוזל
ד- או שזה עניין של יצרן או סתם מקרה, אבל נראה שבולמי תא סגור יותר "מגיבים" לשינויים בכיוונים הידניים ולא נדרשים שיסתומים כדי להגיע להתנהגות הרצויה. אולי הם סתם יותר איכותיים ומושקעים יותר, אולי זה בגלל הטכנולוגיה עצמה?
ה- רוכבי הובי הם לאו דווקא המכונאים של עצמם, אבל יותר סביר שכן מרגישים אם הבולמים עובדים טוב או לא, ובלמי CC עובדים טוב. להוסאברגים ז"ל היו הבולמים הטובים ביותר שהיו לKTM מאז המגנום... לCRF-X יש בולמי 47CC שעובדים כמו קסם
ה- כל הכתבה הזאת היא סקירה של טכנולוגיות מתלים ומשפטי שיווק של KTM, ממש לא מקצועי, מרגיש ממש סקירה שיווקית

מעניין אם אביעד קורא כאן ויכול להסביר מה קרה
 

Old School2

New member
לפולגז לא קרה כלום

זה סגנון מוכר של כתבות שלוקח תוכן טכני שיצרן מפרסם ומנגיש אותו לקוראים.
כיוון שאף מגזין לא ינתח כל דגם חדש שיוצא על מנת למצוא את ההבדלים משנה שעברה זאת הדרך היחידה לקבל מידע טכני אודות השינויים. בכתבה מצוין מספר פעמים בסגנונות שונים שהמידע הוא על פי היצרן תוך כדי השקת הדגמים החדשים- הכול גלוי וברור.
קלות תחזוקה או לא- כאן מתווספת כבר בכתבה פרשנות אישית +הסבר מפורט על היתרונות והחסרונות שאפשר להסכים איתה או לא אך היא בדיוק מה שמבדיל את הכתבה מהקאת תוכן על הקוראים.

באופן כללי אני גם לא מסכים איתך לגבי איבוד האוביקטיביות של פולגז, סתם מציין.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מסכים בהחלט עם השאלה של אקטיב בטח בהקשר לסוג הבולם

כפי שציין גם בהונדה וגם ב מרזוקי למיטב ידיעתי יש בולמים מסוג קארטרידג' סגור.באמת מהיכן הקביעה שהפתוח עדיף?
מעבר לזה, שיש כמה נושאים שהוא ציין שגם מההסבר שעולה בכתבה למרות שאקטיב מסביר לא פחות טוב מהם ואולי טוב מהם שככלל אין שום יתרון לפתוח.
ואני גם דיי נוטה להסכים עם דבריו של אקטיב בהקשר למשפטי הסיכום כמובן בהקשר לקטמ .לא חלילה זלזול בתוכן הכתבה ככתבה שהושקע בלכתוב בה על ידי אדם, אבל נראה שהסוג של "האבולוציה הזו " שבבולמים אלו בקטמ' נקרא לה, שיש כיום , היא מיטבית כי כך פלוני חושב או רוצה שנחשוב.
אני גם מחזק את דבריו של אקטיב גם בגלל המילים הבאות: לנו רוכבי ההובי(לא ברור מי זה לנו) אין ספק...
אין ספק =משפט שלא מותיר מקום לספק.
מכאן נובע, אקטיב כתב נכון ולטעמי לפחות ,בהחלט צודק!
 

enigo

New member
ניסוחי יצרן תמיד עתירי "אופטימאלי". שזו כמובן שטות מוחלטת,

כי המשמעות היא שכאן נעצר בעצם תהליך השיפור של אותו חלק - הרי הוא אופטימאלי, ואין מה לשפר יותר...
&nbsp
 

amitexc

New member
תא פתוח הוא מתלה יותר זול קודם כל

ושנית כל יש לו חסרונות של חוסר תפקוד במצבי שיכוך קיצוניים, בלי שום קשר לזוית הבולם (שזה ממש אבל ממש לא נכון).
לרכיבת אינדורו יכול להיות שלא מגיעים למצבי הקיצון הללו ולכן המתלה יכול לתפקד מצויין.
מצד שלשי גם מתלה הPDS עד כמה שמנסים לצייר אותו בצורה מושלמת הוא גם טוב באותה מידה כמו התא הפתוח.
אני זוכר עוד מראשית ימיו של הPDS הפתרון היה קפיץ פרוגסיבי וביטול השסתום עם המחט.
יכול להיות שהמבנה החדש יותר יאפשר כיוונון של המצב שבו הבוכנה השניה נכנס לעבודה אבל עדיין מהרגע שהיא נכנסה לעבודה הפרוגרסיביות של המתלה תלויה אך ורק במהירות התנועה והוא לא נעשה פרוגרסיבי יותר ככל שמתקרבים לסוף מהלך המתלה.
לכן מתלה כזה בחיים לא יוכל להיות פרוגרסיבי כמו מתלה עם מוטות מכני.
לדעתי רק כשהשסתום יהיה חשמלי ויבוקר אלקטרונית ניתן יהיה להשיג פרוגרסיביות זהה למתלה מכני, השאלה היא למה זה יהיה טוב?! האם הוא יתפקד טוב יותר?!

בקיצור לא מפתיע, עדיין מהדהד בי המבחן עם המתלי מטאטא של הKTM שקיבלו שבחים על כך שהם נותנים פידבק מהקרקע בניגוד ליפנים שאשכרה עובדים.
 
למעלה