ספורט בתחילת הריון..

BABYBOOM10

New member
ספורט בתחילת הריון..

הי בנות,
אני שבוע 7+3, ראינו דופק לפני כמה ימים, שאלתי את הרופא שלי לגבי חזרה לספורט היות והייתי מאוד פעילה לפני ההריון והוא אמר לי שאין הגבלה בכלל אבל לא כל כך פירט, מה דעתכן?
חזרתי בינתיים לשחות מעט ואני תוהה אם אני יכולה לחזור לרכיבה על אופניים.. למרות הנחיית הרופא קראתי באינטרנט שלא מומלץ להעלות דופק יותר מדי, אני לא בטוחה מה לעשות.. מרגישה ממש פדלאה בבית וזה מטריף אותי.

מה הייתן עושות?
 
אם את בכללית

הם עושים חוגים לנשים בהריון ( אני אישית הלכתי כמה פעמים )
&nbsp
באמת עדיף לא להעלות את רמת הדופק לכן כדאי שתחפשי ספורט שיתאים לנשים הריוניות
 

taltal333

New member
זה מאד אישי ותלוי בהרגשה שלך

אני עשיתי ספורט לפני ההריון, רקדתי כמה פעמים בשבוע + רכבתי על אופניים לכל מקום.
בהמלצת כל הרופאים שדיברתי איתם המשכתי בכמה ספורט שבא לי איך שבא לי (בתנאי שלא הרגשתי רע או כואב, כמובן שבחודשיים הראשונים הייתי מותשת ועייפה, אחכ זה השתפר), פשוט להיות רגישה לגוף ולהרגשה שלך (אני למשל הרגשתי ששיעורי המתקדמים קצת פחות התאימו לי ולכן ירדתי לרמת מתחילים או בינוני)
לגבי אופניים ברגע שהבטן יצאה (בשבוע 16) קיבלתי המלצה מרופאת הנשים שלי להפסיק איתם, חלילה לא מחשש של פעילות גופנית, היא הדגישה שזה בריא ולא פוגע כלל בהריון, אלא בגלל חשש לנפילה, חבלה, התנגשות עם רוכבי אופניים אחרים ומכוניות. אז כרגע אני נוסעת באוטובוס לשיעורי הבלט!
 
היי, לפני ההריון הייתי מאד פעילה, ספינינג 4-5 פעמים

בשבוע ועוד אימון של בודי פאמפ. כעת, ממשיכה עם ספינינג וקרוס, משתדלת להגיע ל 3 אימונים בשבוע. עובדת עם שעון דופק. מקפידה על דופק ובעיקר מקשיבה לגוף. כל עוד אין המלצה מהרופא להפסיק אני ממשיכה... הפסקתי עם ריצות מחשש לנפילות. בהצלחה
 

malina83

New member
היי

לי לקח הרבה זמן להקלט ולפי כל ההמלצות הכלליות של כללית ואחיות ( לא משהו ספציפי שהרופא אמר) אמרו לי לחכות עד סוף שליש ראשון לפני שאני חוזרת לספורט. לפני עשיתי עיצוב ו TRX, אבל בגלל הטיפולים לא יכולתי להתמיד ( תמיד הייתה בעיה בשאיבות/ החזרות לפעילות גופנית מאומצת) לכן לא הגדרתי את עצמי כמשהי שקבוע עושה ספורט לפני הריון, לכן כשחזרתי בשבוע 14 חזרתי רק לפילאטיס. וזה מאוד עוזר ליציבה ולשרירי ליבה.
המלצה כללית היא לא לעלות דופק יותר מדי ( כדי להתאמן עם מד דופק, לא זוכרת מה אסור לעבור), לא להזיע יותר מדי כי טמפרטורת גוף גבוהה מדי מזיקה לעוברים, זאת גם הסיבה שאסור סאונה וג׳קוזי, ולא לעשותת משהו שאת יכולה ליפול כמו ריצה או רכיבה על אופניים בחוץ. ספינינג בדופק נמוך צריך להיות בסדר.
שחייה מעולה.
חכי קצת , עוד שבועיים שלושה, לכך שהעובר באמת ישתרש כמו שצריך ואז תחזרי לפעילות מתונה.
 

giraffelle

New member
פילאטיס אחרי שבוע 16 חייב להיות מותאם להריון

פילאטיס רגיל עלול להזיק. יש הרבה סיבובים ופיתולים שלא מתאימים להריון. כך לפחות שמעתי ממדריכת פילאטיס.
 

malina83

New member
כמו כל ספורט

צריך לעשות באופן מתון, להקשיב לגוף. חייבת להגיד למדריכה על ההריון ושהיא תגיד לך אילו תרגילים לא מומלצים. מדריכות מנוסות ( עדיפות למבוגרות יותר) עברו לא הריונית אחת ועושות השתלמויות כך שהן יודעות מה בסדר וממה צריך להמנע.
 

giraffelle

New member
אני מתכוונת לומר שבפילאטיס ספציפית *יש* בוודאות לא מעט

תרגילים שלא מתאימים להריון. (זה לא בהכרח משהו שמרגיש קשה או מאומץ מדי, כך שלבד קשה לדעת מה כן ומה לא)
אם צריך שיעור מיוחד להריון או רק לידע את המדריכה והיא תתאים את השיעור הרגיל, זה כבר תלוי בשיתוף הפעולה של המדריכה. בסטודיו שאני הלכתי אליו בימים שהייתי פחות בטטה, אמרו לי לא להיכנס בכלל לפילאטיס כי למדריכה אין אפשרות להחליף לי חצי מהתרגילים בשיעור שהוא עמוס גם ככה.
 

giraffelle

New member
בתור כלל אצבע, מה שאת רגילה לעשות אפשר להמשיך

העלאת דופק - 30% פחות ממה שאת רגילה.
להיזהר עם תרגילים שמאמצים את הבטן או תנועות חדות / מפותלות של הבטן. (כפיפות בטן וכד' זה בסדר אם את רגילה אבל בצורה מתונה, לא אימוני קריעה, ולהיזהר במיוחד באלכסונים). אם יש לך גירוי יתר, שחלות מוגדלות וכד' - להיזהר עם הבטן עוד יותר ועדיף לוותר בכלל.
בשליש שני והלאה לא מומלץ לעשות דברים שיש בהם סכנת נפילה, בכלל זה אופניים.

אני מאד בעד להמשיך פעילות גופנית, חשוב לשמור על הבריאות גם במהלך ההריון וזה עוזר להרגשה טובה יותר, למניעת כאבי גב (תלוי איזה סוג ספורט כמובן) ואפילו ללידה קלה יותר.
 
למעלה