דילול

electrolite15

New member
דילול

שלום,

גיליתי ביום שלישי שאני בהריון עם תאומים. מאז ברור לי שאני רוצה לדלל. יש לי כבר ילד בבית ולא אוכל לגדל תאומים מה עוד שאני לבד ובלי עזרה
אז התחלתי לקרוא הרבה בפורומים גם באנגלית וגם בעברית וכן גם מחקרים ולא יודעת מה לעשות. מרגישה אבודה במערכת
הבעיה היא שלא הלכתי ל-IVF אלא להזרעות עם הורמונים דרך קופת חולים ואין לי עדיין רופא שמלווה אותי
הבנתי שיש כמה שמן גדולים בתחום כמו ליפיץ וכן פרופ' וייס שעובדים בתל השומר
קבעתי שם כבר תור לייעוץ הפחתה וקבעו לי לאותו יום גם תור לועדה להפסקת הריון. באותו מועד אהיה בשבוע 9+6 אני רוצה לעבור את הכל כמה שיותר מהר.
הנה השאלות שלי:

1. התור נקבע ליום רביעי ואמרו לי שזה יום שגם ליפיץ וגם וייס נמצאים בו. מה הסיכוי שאחד מהם יעשה לי את הייעוץ והאם בכלל זה שעושה את הייעוץ הוא גם זה שמדלל?

2. אני רוצה לעשות את התהליך כמה שיותר מוקדם כבר בתחילת שבוע 11 אם אפשר. מי קובע א התור? האם זה הרופא או המזכירות ועם מי אפשר לדבר?

3. הבנתי שעושים לפני זה שקיפות עופית האם אני אמורה לעשות אותה באופן פרטי או לחכות למועד הדילול שבאותו יום עושים שקיפות. איך זה עובד? האם עלי להתקשר למרפאה הפרטית של אותם רופאים ולעשות שם? יש גם בעיה של תורים והזמן דוחק אאז לא יודעת מה לעשות

4. אני בקופ"ח כללית והבנתי שהם עושים בעיות עם טפסי 17 לבתי חולים שאינם של הקופה. כיצד ניתן לשכנע אותם?

5. מה קורה אחרי כלומר הבנתי שצריך שבוע מנוחה אבל האם ניתן להסתובב קצת בבית או שאני מרותקת למיטה? ואחר כך מה ניתן לעשות או מה עשיתן אתן?
 

dreamerlikeme

New member
מנסיוני בקפלן

עברתי דילול משלישיה לתאומים.
לגבי סעיף 1 אני לא יודעת.
לגבי מס׳ 2, תמיד עדיף לדבר עם המזכירות, הרופאים לא קובעים בעצם שום דבר בשום מקום...
לגבי שקיפות- תצטרכי טופס 17 נפרד כדי שהם יעשו לך את השקיפות. עדיף לך להיערך לכך מראש או פשוט לבצע את הבדיקה דרך הקופה ולהגיע עם התוצאות. אני עשיתי את השקיפות בבית החולים טרם הדילול ויחד איתה הם עשו מעין סקירה מאוד מוקדת כדי לגלות מומים, חלילה. תשאלי לגבי הנושא הזה בייעוץ- האם הם יעשו סקירה כזו גם אם תעשי אצלם את השקיפות?
4. אין צורך לשכנע אף אחד. את מעבירה זימון+ בדיקות רלוונטיות+ מכתב קצר והם אמורים להפיק לך את האישור.
5. אני נחתי קצת פחות משבוע. אמרו לי להוריד הילוך אבל לא להיות מרותקת למיטה למרות שביומיים הראשונים השתדלתי לא לעשות כלום. לא להתכופף, ללכת, כלום. רק מקלחת ושירותים.

משהו חשוב- את צריכה לעבור וועדה להפסקת הריון בשביל הדילול. קובעת תור, משלמת (כ400 ש״ח) ועם האישור הזה את מגיעה לדילול. הקופה מחזירה לך עבור הוועדה את הכסף.
מקווה שעזרתי.
 

dreamerlikeme

New member
עוד משהו קטן

ממליצה על הקבוצה של תאומים ושלישיות, יש שם די הרבה בנות שעברו את התהליך.
 
למעלה