סקירה מוקדמת, נא עזרתכן...

Maive1

New member
סקירה מוקדמת, נא עזרתכן...


שלום חברות יקרות,

היום (שבוע 15+3), עשינו בשעה טובה סקירה מוקדמת. להלן מה שהיה, זקוקה לעצתכן/ כל מידע שתוכלו לתת...אני מודאגת.

1. ראשית רוצה לציין שעשינו פרטי אצל רופא מצוין ומומלץ (ד"ר מיקי לוריאן), זה פרטי, (בהסדר עם הכללית). מיכשור מצוין ארבע מימד, מסך גדול, הוא יסודי מסביר הכל, מראה הכל, היינו שם איזה שעה ורבע. בדק הכל כמה פעמים והיה מאוד מקצועי, סבלני וחביב. ממליצה.
2. מסתבר שיש לנו בן ובת
, התרגשנו מאוד, פעם ראשונה שממש רואים יצור אנושי... מרגש, אנחנו מאוד שמחים.
הוא התחיל עם הבת- הכל יצא תקין: גודל, משקל, ראו ממש את כל האיברים, מוח, שתי אונות, לב עם כל החדרים, קיבה, מעיים, כיס מרה,כליות, ידיים רגליים עם כל האצבעות וכו וכו, אמר שהכל תקין, נראה מצוין, בגודל ובמיקום הנכון, אמר שזו "עוברית דוגמנית". נהדר.
3. עבר לבן- התחיל גם טוב, רואים ראש, מוח, לב , עיניים, סנטר, רגליים ידיים, פין וכולי, הכל נראה תקין ומצוין ותואם לשבוע ההיריון. יופי.
ואז- הוא מגיע לכליות שלו.
מסתכל מסתכל, מסתכל. תבינו זה ציוד הכי משוכלל שיש, מסך עצום, הכל ארבע-מימד, צבעוני, דופלר, רואים זרימה של העורקים באדום וכחול, רואים אותם זזים, ממש ראות מעולה. ראו כל חוליה בעמוד שידרה, באמת- אמריקה.
מחפש את הכליות עוד ועוד. אצל העוברית ראה אותן, כולל העורקים שלה תוך חמש שניות.
אצל הבן- לאחר מאמץ רב, הצליח לראות כיליה ימנית עם עורק. את הכיליה השמאלית- לא רואה. ניסה שוב ושוב, איזה ארבע פעמים, הגדיל, עשה צבעים, דופלר, מה לא. אין כיליה שמאלית...
.

הוא אמר כך: מניסיונו רב השנים בודאות של 95% הוא יכול לומר לנו שהכיליה לא במקומה, ויש בערך 5% לטעות שהיא שם- פשוט מוסתרת בגלל שיליה או המעי או משהו כזה ונראה אותה בהמשך.
אופציה שנייה- לדעתו בוודאות של כ60-70%- שהכיליה היא אגנית ומסתתרת באגן ולכן לא ניתן לראות אותה עכשיו, ויראו אותה בהמשך.
אופציה שלישית והרעה מכולן- שאין כיליה בכלל. כרגע מוקדם מדי לדעת, הוא המליץ על סקירה מוכוונת לכליות וייעוץ גנטי וכמובן סקירה מאוחרת בשבוע 22, שאז כבר אפשר יהיה לראות.

יצאנו מדוכאים נורא. אני יודעת שאפשר לחיות גם עם כיליה אחת (סבתא שלי הייתה עם כיליה אחת, אבל בסוף גם השנייה לא תפקדה והיא נזקקה לדיאליזה תכופה ובסוף נפטרה בגיל 60+). לעומת זאת אני יודעת שיש אנשים שחיים עם כיליה אחת גם עד גיל 100 בלי בכלל לדעת.

האם מישהי חוותה כזה דבר? שלא ראו כיליה ואח"כ היא "צצה"? אנחנו מאוד מודאגים. קבעתי תור לייעוץ גנטי לשבוע 20, ומי שפיר לשבוע 17. וכמובן יש לי השבוע פגישה אצל הפרופ' שמלווה אותי בהיריון בסיכון, ואשאל לדעתו.
האם זה קשור בתסמונות אחרות? כרגע הוא אמר שזה ממצא יחיד וכל השאר תקין. אוף, אני ממש מודאגת!!! אשמח לשמוע מניסיונכן...
 

fialka3

New member
הדאגה שלך מאד מובנת

אני אישית לא נתקלתי בדבר כזה, אבל ראיתי בפורום הזה וגם בפורום הריון תאומים ושלישיה מספר דיונים בנושא ואפילו הייתה גולשת שהיא אמא לתאומים בעצמה והתגלתה אצלה במקרה כליה אחת. תחפסי בארכיון הודעות
דבר שני, אני מאד מקווה בשבילך שבסופו של דבר יתברר שיש לו כליה. אבל אפילו אם אין, בהחלט חיים גם עם כליה אחת חיים מלאים. רק כדאי לוודא שזה באמת דבר יחיד, וזה בדיוק מה שאת עושה - מי שפיר וסקירה מאוחרת. מחזיקה לך אצבעות שיהיה בסדר
וכמובן בשעה טובה על בן ובת!
 
אני מבינה את הלחץ
מכירה את המצב הזה מחברה - שם לא היה קשר לשום תסמונת אחרת, ואני מקווה שאם אכן אין כליה - אז מדובר רק בזה ולא במשהו מורכב יותר.
בינתיים מחזיקה לך אצבעות שבסה"כ מדובר בכליה שלא נמצאת במקומה.
ומזכירה לך להסתכל גם על ה 50% של הכוס המלאה -אצל הבת הכל תקין
. מניסיון, אני יודעת שקשה לראות את זה כשמקבלים בשורות פחות טובות לגבי העובר השני, אבל חשוב לזכור גם את זה ולשמוח בזה.
 

Maive1

New member
תודה על תשובותיכן, עוד שאלות


תודה לכן על התמיכה. אתמול הרגשנו שהשמיים נפלו עלינו. הרצתי תרחישי אימה בראש, בעקבות משהו שהרופא אמר לנו- למצער אי אפשר לדעת את טיב תפקוד הכליות אלא רק לאחר הלידה ואפילו גם לא תמיד (אצל האחיינית של בעלי גילו בעיה בכליות שהייתה ניתנת לתיקון בניתוח רק לאחר גיל חצי שנה).
כלומר, אי אפשר לשלול תרחיש (הגרוע מכל, אבל בכל זאת), שהילד יוולד עם כיליה אחת, וגם היא תתברר כלא תקינה, והוא יזדקק להשתלת כיליה בתור תינוק... זה מדיר שינה מעיניי.

עבר עלינו לילה גרוע ביותר, לא ישנתי, לא אכלתי והקאתי (אני עדיין מקיאה ובחילות בלי קשר, אבל נראה לי שהלחץ עשה את שלו), היום אני בבית, משתדלת להירגע.

מחר יש לי תור אצל הפרופ' ואני מקווה שהוא יעשה לי סדר בדברים. למשל, לא ברור לי מתי לעשות את הסקירה מוכוונת לכליות והאם ללכת לנפרולוג ילדים לפני או אחרי?

פיצי ופיצית- האם לחברתך גילו ממצא שאין כיליה בכלל? באיזה שלב בהיריון? והאם הילד היום עם כיליה בודדת מתפקדת היטב? האם הוא במעקב ומה אמרו לה? אם ידוע לך באיזה שבוע היא עשתה סקירה מוכוונת לכליות (ואצל מי...)? אשמח לכל פירור מידע...

אם מישהי אחרת נתקלה במקרה דומה (אפילו של איבר אחר) שפתאום התגלה מאוחר, אני אשמח לשמוע. כמו כן אשמח להמלצות על נפרולוג ילדים...
המון תודה.
 

zik37

New member
חבל על הדאגות שלך

שלום לך,
אמנם אני לא מבינה בתחום הזה של הכליות אבל רוצה להתייחס לדברייך. הרגשת שהשמיים נפלו ולילה גרוע, לא אכלת. ובעצם את עדין לא יודעת שום דבר אמיתי על המצב. למה המוח שלנו רץ לתרחישי אימה? לא חבל על האנרגיות שלך? נסי לקחת נשימה עמוקה, אין הרבה לעשות מלבד לחכות לבדיקה נוספת שתאשש או תפריך את הענין של כליה. נסי להתחזק באנרגיות חיוביות,גם בשבילך וגם עבור התינוקות היקרים שלך. תחשבי עליהם טוב, דברי אליהם בטוב.
גם אם באמת יש כליה אחת, תתמודדו עם זה בבוא השעה. למה לרוץ לכך שיהיה בסכנה וכו' וכו'? נסי להתרכז בהווה, לעבור עוד יום ברוגע ובשמחה. זה יותר יתרום לבריאות שלך ושל ילדייך מאשר הסטרס הזה שנכנסת אליו.
תבררי טוב על מי שפיר, יש בזה סיכונים. ובתכלס אני לא בטוחה שיש מה לעשות בענין. ברוך ה' ראו איברים תקינים ועובדים. לכי עם זה. נסי לא ליפול מזה, להתחזק באמונה שלך שהכל יהיה בסדר ולהיות שמחה, שמחה, שמחה. ובבוא העת תמודדו עם מה שצריך. כרגע התינוק שלך בריא ומוגן.
מאחלת לך בשורות טובות!
 

fialka3

New member
אני בדרך כלל לא בעד ביצוע מי שפיר ללא אינדיקציה

אבל פה בהחלט יש אינדיקציה רפואית - לשלול בעיות אחרות שיכולות לבוא ביחד עם כליה אחת. במקרה כזה אני הייתי עושה.
 
אני לא מכירה את הפרטים לעומק עד כדי כך
וגם לשאול אותה לגבי הרופאים נראה לי כבר פחות רלוונטי כיוון שמדובר על ילדה שהיא היום בת 7.5 בערך.
אם אני לא טועה, במקרה שלה קיימת כליה נוספת אבל היא מנוונת. הילדה נמצאת במעקב (אני לא יודעת להגיד כל כמה זמן...) אבל אין תסמונות אחרות שקשורות לכך.
&nbsp
אבל באמת, כמו שכתבו לך לפני - נסי להימנע מתסריטים שחורים כל עוד המצב לא ברור לחלוטין. אני מאמינה שהרופא שלך יצליח לעשות לך סדר בדברים ולומר לך אילו בדיקות נוספות את צריכה לעשות ומתי וגם מה המשמעויות של הממצא הזה בבדיקה הנוכחית.
אני מאמינה גדולה בכוחה של חשיבה חיובית, ולכן גם אני ממליצה לך להתמקד בטוב, לנסות לשמור על אופטימיות . לא להתעלם מהסיכונים , אבל לא להתמקד דווקא בהם - זה לא עושה טוב לא לך, ולא לאף אחד מהעוברים שלך...
&nbsp
אשמח מאד אם תעדכני מה אמר הרופא המטפל שלך ובינתיים שולחת לך חיבוק גדול
 

Maive1

New member
תודה

שלום , תודה רבה על התשובה. זה נכון, לחשיבה חיובית כוח רב. אנחנו אופטימים לבינתיים. יש לנו סקירה מוכוונת לכליות לעוד שבועיים ולאחר מכן פגישה עם הפרופסור. אעדכן לאחר מכן. תודה לכולכן.
 
למעלה