אני בשבוע 29 .. בבית ילד בן שנתיים ושלוש

liri251

New member
אני בשבוע 29 .. בבית ילד בן שנתיים ושלוש

מתחילה להילחץ...
אשמח לעצות מאמהות שכבר יש להם תאומים איזה ציוד הכרחי ויכול לעזור בתאומים?
יש לי תהיות רבות..
איך מאכילים שניים ביחד? ( אנסה להניק אבל נגיד חלב שאוב)
איך מקלחים שניים שאני לבד בבית?
בקיצור לחוצה...
אשמח לכל עצה אפשרית.
בנתיים לא קניתי כלום... די בהכחשה
 

fialka3

New member
לבד עם תאומים

תראי, אני יחידנית. אז אני רוב הזמן לבד עם תאומות שלי. הן בנות חודשיים ואני יכולה לספר לך מנסיון לא גדול שלי איך אני מסתדרת.
1.ויתרתי על הנקה. אני הייתי אחרי ניתוח, תאומות נלדו בזמן, אבל קטנות לגיל ההריון והבנתי שיהיה לי קשי מדי להניק. לקחתי כדורים כדי להפסיק הנקה והן אוכלות מטרנה. בשבילי זו הייתה החלטה נכונה.
2.אני מאכילה מבקבוקים. לא ביחד, אבל אחת אחרי השניה. ברגע שאחת מבקשת לאכול, אני מאכילה אותה ואז את השניה אפילו עם היא לא רוצה באותו רגע. גם ביום וגם בלילה. יש לזה מחיר - לפעמים הן מתעוררות ביחד ובוכות ביחד, אבל זה מה שיש. ככה אני מצליחה לישון בלילה שלוש שעות ברצף ולפעמים אפילו יותר.
3.לגבי לקלח - לי לא היה שום נסיון, אז בפעמים הראשונות קילחתי אותן עם עוזרת. ואז - לבד. אני מכינה כל הציוד מראש וגם אוכל בשביל שתיהן. ואז מקלחת ומאכילה אחת, ואחר כך שניה. לפעמים, אם שניה ממש צורחת, אני מוותרת על אמבטיה בשבילה באותו יום, אבל זה לא קורה הרבה. אפשר גם יום אחד לקלח אחת, ויום למחרת שניה.
אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות
 

liri251

New member
עוד שאלה

איפה את מניחה תינוקת אחת בזמן שאת מקלחת את השנייה?
 

fialka3

New member
נכון להרגע

במיטה שלה או במיטה שלי. הן עדיין לא מתהפחות. מה אעשה אחר כך - לא יודעת.
 

nava5821

New member
מטפלת תאומים לשרותך 0547970212נאוה

שלום לך
שמי נאוה מטפלת מומחית בתאומים ובפגים מגיל לידהבעלת ניסיון של 14 שנים ,
נותנת טיפים לחיים קלים ונוחים עם תאומים.
זמינה בשעות ובימים .
 
כמה רעיונות
לגבי האכלות - את תמצאי את הדרך שהכי נוחה בעבורך. אפשר להאכיל אותם אחד אחרי השני, אפשר את שניהם בו זמנית. את תצטרכי לנסות ולמצוא את התנוחות שנוחות לך בין אם מדובר בהנקה ובין אם מדובר על בקבוקים.
מנסיוני עם בקבוקים אפשר להאכיל בו זמנית בהרבה דרכים - אחד על הידיים והשני בסלקל, שניהם בסלקל, כשאת יושבת במיטה/על שטיח והם נשענים על הירכיים שלך... פשוט צריך להיות יצירתיים ולמצוא את הפתרונות שהכי נוחים לך ולהם.
&nbsp
לגבי המקלחות - פשוט עושים את זה בתורות. את יכולה להשאיר אחד בסלקל/טרמפולינה/מזרן קטן לידך בזמן שאת מקלחת את אחיו, את יכולה להשאיר אותו בלול או במיטה. אחרי שאת מלבישה את מי שהתקלח את יכולה לעבור לשני. כדאי להתחיל עם המקלחות מוקדם כדי לא להגיע איתם למצב של עייפות יתר כדי שאף אחד לא יצרח בזמן המקלחת של השני - כדי להקל על הלחץ שלך.
&nbsp
אני חושבת שהעובדה שיש לך עוד ילד בבית יכולה להיות יתרון אם תדעי לתווך לו נכון את העניין ולהעצים אותו בתור "עוזר של אמא".
&nbsp
מעבר לזה, קחי בחשבון שחלק מההורות לתאומים, בשונה מההורות לילד יחיד היא שלפעמים יש ילד שצורח ואין לך מה לעשות בנידון כי את בדיוק מטפלת באחיו שזקוק לך באותה מידה. עם הזמן את תלמדי לזהות את הנקודות הקריטיות ביום ולהיערך אליהן כדי למזער את הסיטואציות האלה.
&nbsp
ודבר אחרון - עזרה. אל תתביישי לבקש עזרה. הורים/אחים/שכנים/חברות וחברים - תבקשי שיגיעו לעזור לך בשעות שאת יודעת שהן "קשות " יותר - בזמן המקלחות, בזמן ארוחת הערב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

mo234

New member
רעיונות והצעות

אני אמא יחידנית לתאומים ובנוסף ילד בן 6
אף פעם לא ניסיתי לעשות משהו בו זמנית לשניהם.
הנקתי את שניהם עד גיל שנתיים, כל אחד אכל בתורו. הקפדתי להחליף כל הזמן, כלומר מי שאכל ראשון יהיה השני בהנקה הבאה. אם השני היה רגוע אז היה על המיטה לידי או במיטה שלו. אם אחד ינק והשני בכה אז הבוכה היה בסלקל לידי ונדנדתי עם הרגל או שהיה על הברכיים שלי ויכולתי ללטף או לנדנד וכד'.
רחצה, לא חיכיתי לערב הייתי משתדלת לקלח בצהריים ושוב זורמת לפי המצב אם אחד בכה לקחתי קודם את הבוכה, תכלס הרחצה לא לוקחת הרבה זמן.
לפעמים ביקשתי מהגדול, שהיה בן 4, שיהיה ליד אחד מהתאומים וישיר לו שיר או ילטף אותו, לפי המצב.
גיליתי שאי אפשר להתכונן ולתכנן איך הדברים יתנהלו עד שבפועל התאומים לא הגיעו הביתה והיה צריך להסתדר.
בהתחלה נלחצתי כשאחד בכה/צרח בזמן שהשני ינק. אני זוכרת שהיו אנשים שהעירו לי והמליצו לקצר את זמן ההנקה של הראשון ולתת לשני הבוכה ואחכ לעשות השלמה. סרבתי. אמרתי שכל אחד יונק כמה זמן שהוא צריך והיה לי את כל הזמן לזה. וזה לוקח הרבה זמן (לפחות בהתחלה)
בהצלחה רבה
 
למעלה