פרולוג (לנובלה) חליל מילל בואדי

נורית ש9

New member
פרולוג (לנובלה) חליל מילל בואדי

פרולוג
"בימים ההם אין מלך בישראל"(שופטים י"ז 6)
חולות המדבר צרבו את כפות רגלי היחפות, רץ הייתי אל האוהל בו שכבה נעימה שותקת את ציריה, ואילמותה מכבידה את מצוקתה. לחות מלוחה חדרה אל עיני וזיעתי נמהלה בדמעות החרדה והבהלה, שניגרו על פני. מסונוור הייתי מן החולות הלבנים ומן השמש הצורבת את גופי ואת קרבי, לשוני יבשה ושפתי חרבו. כל עוד נפשי בי פרצתי אל האוהל, אל זעקת עיניה של נעימה ואל אילמות שפתיה הפצועות הרוטטות בכאב. הנער שהזעיקני מן השדה אמר שקרובה שעת הלידה, כך אמרה לו המיילדת, אך שעות רבות חלפו, וכבר ירד הערב כאשר נשמעה פעייתו הנרגזת של הילוד. נעימה עצמה את עיניה בתשישות וידי המלטפת דיברה אליה ניחומים.
דויד נולד אל השקט, אל הכאב, אל החולות הלבנים ואל השמש החורכת, שאין ממנה מנוס.
מאז שנגמל משדי אימו, היה מהדס באוהל בשתיקה, מושך בשובל שמלתה של נעימה כשנצרך לה, יודע אילמותה, מכיר את דממתה ופוצח בבכי קולני ונרגש רק ברגע שהיה רואה את דמותי מופיעה בפתח. פעמים רבות הייתה נעימה בוכה עימו חרש בראותה את דמעותיו. את דויד הייתי מרגיע במילים, שצלילן מביא שקט, ואת אימו בשפת ידי המלטפות.
כשהרתה נעימה בשנית היה דויד תינוק בן שנה ומחצה, שערו מקורזל, עיניו החומות רכות מחד ודרוכות מאידך, שפתי הדובדבן שלו מוצצות בשקיקה פיסת בד, שהפכה לחלק בלתי נפרד ממנו. בפיסת בד זו מצא ניחומים ומרגוע בעוד אימו עוסקת בעבודת יומה.
נעימה הייתה שולחת בו עיניים מצועפות וחרדות כל אימת שנגע בשמלתה, ידה הסורקת את שערו וזרועותיה החובקות אותו היו לדידו גן עדן שאין מִשְׁלוֹ. שתקן היה דויד ומלותיו הראשונות יצאו מפיו משובשות ומרוסקות. הרבה טרחתי על דיבורו ולא עלה בידי לשפרו, שכן רוב ימי עברו עלי במרעה ובשדות. רק בשבת יכולתי להתפנות לצרכיו; ללמדו ולפנקו מעט.
ער, בננו השני, נולד בשנת הבצורת הגדולה. נודדים היינו צפונה, מחפשים איי ירק – מחייה לצאן. הבארות יבשו כמעט כולן כשכרעה נעימה ללדת. המיילדת, תבוא עליה ברכה, אגרה מים בקנקניה ושמרה עליהם צחים ונקיים, כשהיא מצפה לשעת הלידה של נעימה ומכינה את כל הדרוש ליום המיועד.
שלא כמו בלידתו של דוד, זינק ער לאוויר העולם תוך זמן קצר, צירי הלידה של נעימה החלו כאשר עמדה השמש במרום הרקיע ועוד בטרם בואה הימה נשמעה צווחתו של התינוק, שנולד גדול ובריא.
ער החל יונק בשקיקה, כמה שעות לאחר הלידה ונדמה היה שכל החלב שבעולם אין בו כדי להשביעו. הוא תבע את מזונו ביום ובלילה בקול בכי חזק ורם. נעימה נענתה לו והייתה מחזיקה אותו בחיקה ומיניקה אותו עוד ועוד כשדויד מביט בה, מתנחם בפיסת הבד הצמודה אל פיו ובכף ידה של נעימה הסורקת את שערו.
מבלי שחשנו בכך, החלו אילמותה של נעימה ותובענותו של ער לערער את בטחונו של דויד. הוא היה מתכנס בפינת אוהל נסתרת או תחת שיח מדולדל, אשר צמח בסביבת האוהל, מוצץ חרישית את פיסת הבד ובוהה עד שנעימה, שהרגישה בחסרונו, הייתה יוצאת מבוהלת לחפשו. גם דויד וגם ער לא זכו מעולם לשמוע את קולה של נעימה. כל שיחתם עמה הייתה דרך המגע המבורך שלה. דויד למד מהר מאד לבטא את עצמו דרך מבט עיניו ודומה היה שבינו לבין נעימה התפתח קשר שאין בו צורך במילים. לא כן ער, הוא היה זקוק נואשות לקול מנחם כשהיה במצוקה כלשהי ונעימה – קצרה ידה מלהושיע. בייאושה ניסתה להעניק לו עוד מגע, עוד חיבוק או ליטוף. שוב ושוב הייתה דוחקת את פיטמת שדה לפיו כדי להרגיעו והוא היה יונק את השפע, הבלתי נדלה, גדל וצומח במהירות.
דויד וער בני הראשונים, אשר אהבתי – אייכם? נעימה האילמת, אישתי המופלאה, שעיניה וידיה הביאו לכולנו צרי ומרפא ונוחם, למה עזבתיני? באילו עולמות נדה עכשיו נפשך הקורנת, אשר ידעה כל-כך הרבה כאב בעולם הזה? איך אוכל למצוא נחמה ואתם לא איתי?
את סיפורכם, שהוא סיפורי, אני מספר כדי לנסות ולמצוא מרגוע מן הכאב והבכי.
 

נורית ש9

New member
איך להוסיף את חתימתי

לא חתמתי על הפרולוג לנובלה: חליל מילל בואדי - צריך להיות: נורית שושני - איך אפשר להוסיף את החתימה?
נ.ב. הנובלה הזאת היא סיפור מתח, שהרקע שלו הוא ימי השופטים, אבל הוא אינו עוסק בדמויות מן המקרא - האם ניתן לפרסמו בהמשכים לאור ההזהרה שאין קוראים לסיפורים ארוכים?
בברכה - נורית שושני
 

דייהטסו

New member
פתיחה מצויינת

הלשון יפה מאוד, כפי שכבר הראית קודם. הפתיחה מסקרנת, ובהחלט אשמח לקרוא את ההמשך.
פה ושם הפריעה לי הבעיה הבאה: המספר הוא גבר בתקופת המקרא. הטון ונקודת המבט שלו, לעומת זאת, מתאימים יותר לאישה בעלת הבנה פסיכולוגיסטית של המאה ה-21. למשל "החלו אילמותה של נעימה ותובענותו של ער לערער את בטחונו של דויד". יש כאן בעיה אובייקטיבית - מצד אחד בחרת במספר מעורב מאוד, מה שמאפשר לקרב את הדראמה, כפי שעשית במשפטי הסיום. מצד שני, מספר כזה אינו מאפשר לך להביע את נקודת ההשקפה המודרנית שלך בלי לפגוע באמינות. שני פתרונות אפשריים:
- לעבור למספר בגוף שלישי ש"מרחף" רוב הזמן מאחורי המספר המקורי, אבל מרשה לעצמ/ה הערות פרטיות על המתרחש.
- להשאר עם המספר הזה ולהגביר את האמינות שלו גם במחיר ויתור מסויים על מה שרצית לומר.
 

נורית ש9

New member
תגובה לדייהטסו

בנובלה הזאת כבר קשה לי לשנות - מראש בחרתי לספר בלשון מעורבת - השתדלתי לתת גוון לשוני מקראי ואני מודעת לעירוב הלשוני.
עשיתי ויתורים, בהמשך משתרבבת אפילו לשון מודרנית במקצת - ידידים וקרובי משפחה שקראו את טיוטת הנובלה הזאת החלו לקרוא ולא יכלו להניחה מידם עד שסיימו. מסקנתי: זה כנראה מוצלח, אפילו במחיר ויתורים לשוניים,
אני מנסה להעלות את ההמשך אבל הפרקים הבאים ארוכים יותר ואינם מצליחים להקלט במלואם - כעת אני שוברת את הראש מה עלי לעשות - מנסיוני אני יודעת שיימצא לי הפתרון.
תודה על ההנחיה, אינני מתעלמת ממנה ואני אפילו מסכימה עם חלק מהדברים.
 

דייהטסו

New member
מספר הערות טכניות

1. לפי כללי הפורום, מותר לפרסם הודעה ראשית אחת בכל יום. הסיבה היא ש"הצפת" הפורום בהודעות של משתמש אחד דוחקת את שאר הכותבים מהדף הראשי. בנוסף, טפטוף איטי של החומר שלך יגרום לדיונים ארוכים יותר עליו, מה שיועיל לך.
2. איך מפרסמים פרוזה ארוכה? אני נוהג באחת משלוש צורות שונות:
- לפרסם בבלוג שלי ולתת הפנייה. לא כולם אוהבים את זה
- לפרסם את החלק הראשון בהודעה הראשונה, להגיב לעצמי עם החלקים הנוספים.
- לפרסם לא את היצירה השלמה, אלא פרקים קצרים או פרגמנטים, בשיטה הטכנית של הסעיף הקודם
3. אני ממליץ לך להגיב ליצירות של אחרים. לא רק שזה מעניין ומפרה, זה גם מגביר את הסיכוי שיגיבו ליצירות שלך.
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי (המשך מס'1) - נורית שושני

חלק ראשון פרק א
הייתי בן למשפחה אמידה ומיוחסת ואלוהים ברך את מעשי ידינו.
אותה שנה שרתה השמחה בבתינו עם בוא האביב, השדות הוריקו וכבר אפשר היה לראות שהשיבולים מתמלאות יפה. הרחלות בעדרינו נראו מפוטמות ושבעות וצמרן סמיך. הימים הלכו והתארכו ונעשו חמימים, אפילו יום אחד של שרב כבר ידענו.
כדרכנו, בעונה זו של השנה, ערכנו משתה זבח לכבוד ראשית הגז. יצאנו אל הגוזזים יחד עם רבים מקרובינו וידידינו. במקום הגז הכנו שתי רחלות בריאות ויפות לקָרְבָּן וגם יין לא חסר. מכל עבר עלה הפטפוט הצוהל של הנשים המכינות את הסעודה.
יהוא הזקן, שהיה קרוב רחוק שלנו, הגיע עם הקרואים למשתה הזבח כשזרועו חובקת את בִּתוֹ הצעירה. נכבד היה בעינינו מאד בגלל חכמתו וטוב לבו, אך את בִּתו לא הכרנו, הייתה זו הפעם הראשונה שהיא נלוותה אליו למשתה זה. למראה הבת נשתררה דממה בין החוגגים; כל-כך יפה הייתה וכל-כך דוממת. יהוא הציגה בפני הנוכחים ואמר: "זו בתי נעימה השומעת יותר מן השומעים והמסוגלת להגיד את מה שהמדברים אינם יכולים לומר למרות שלכאורה אינה שומעת ואינה מדברת".
סקרנותי התעוררה והצצתי בסתר לתוך עיניה, לתדהמתי גיליתי שמבטה נעוץ במבטי ואכן עיניה דובבות ומדברות עמי. יפות מאד היו עיניה של נעימה, הירוק שלט בהן ומתוכו נצנצו נקודות זהובות שהאירו את מבטה. נעימה חייכה חיוך קורן ואני, לבי נמס פתאום.
משתה הגז כולו עבר עלי במין ריחוף מוזר. שרתי, רקדתי, תופפתי בתוף יחד עם כולם אבל לבי ורוחי היו במקום אחר.
בלילה התכנסנו בכמה אוהלים להסתר מן הקור הלילי החודר. הנשים הביאו לנו את שמיכות הצמר אשר טוו ונרדמנו שיכורים מיין ומשמחה.
ראיתי את נעימה בחלומי, עיניה קראו לי ואני הלכתי אחריהן, ניסיתי לגעת בה והיא חמקה ונעלמה, התעוררתי בידיעה ששוב שִׁיחתִּי זרעי ארצה, הרגשתי נכלם כל-כך ויצאתי לטהר עצמי מן החטא. המים, התפילה והאוויר הצח טיהרוני מן המצוקה.
נמלאתי מרץ והייתי להוט להתחיל בעבודת הגז, בכל שבע עשרה שנותיי לא חשתי להט כזה וצורך לפעול, כפי שחשתי באותו בוקר.
כל היום עסקנו בגז; רחצנו את הכבשים, כדי שצמרן יהיה נקי, רך ונוח לגזיזה, כשעלה עדר הכבשים מן הרחצה תפס כל אחד מאתנו אחת מהן, עקד אותה, שלף את המגזזה שברשותו והחל גוזז את צמרה. כמנהגנו מדי שנה גזזנו גז גס וכמו תמיד השארנו צמר על קודקוד הכבש כדי לשמרה מחום השמש ביום ומן הצינה בלילה. לטליות השארנו גם פס צמר על גחונן כדי שלא יצטננו בשעת רביצתן. כאשר סיימנו לגוז את האחת פנינו מיד לבאה אחריה. הילדים התרוצצו בינינו ודאגו שכולנו נשתה מים. עבדתי כמשוגע כבשה אחר כבשה נכפתה על-ידי, הונחה בין רגלי והופשטה מצמרה כשאני מתחיל באַלְיָה וממשיך כלפי מעלה עד שיצאה הגִּזָּה כמעט שלמה מתחת ידי.
יום הגז הזה נחרת בזיכרוני משום שהיה זה היום הראשון בחיי בו עבדתי בשביל נעימה. הייתה לי כל הזמן הרגשה שהיא מתבוננת בי לכן עבדתי ללא לאות, כאילו הפגנתי בפניה את חריצותי וזריזותי.
למחרת נעצה בי אמי את עיניה בדאגה ושאלה מה קרה לי? חושיה האימהיים אמרו לה שנפל דבר אצלי, אך היא לא יכלה לפענח מהו אותו דבר. שלא כדרכי שמרתי רגשותיי בלבי ולא הזדרזתי לספר לה את מה שעדיין לי עצמי לא היה ברור.
כששבנו הביתה, לאחר הגז, התחלתי מחשב את מהלכי. עבדתי כרגיל בשדה, בכרם ובמרעה וציפיתי כל הזמן לדבר שליחות כל שהיא, שתוטל עלי, אבל ימי הקציר הגיעו ובכרם בשלו הענבים, ואני, גופי בעשייה הבלתי פוסקת ורוחי רודפת את נעימה.
יום אחד גילינו שנעלם אחד החמורים ממכלאת חיות הבית. הנחנו ששוב הייתה ידם של המדיינים במעל. אבי ביקשני לצאת ולנסות לאתרם בדרכים ובשדות. שנינו הנחנו שהגנבים לא הרחיקו נדוד וניתן עדיין לתפסם ולהשיב את הגזלה.
הייתי מודאג מחידוש ההצקות של המדיינים אך לבי התרונן, הנה שלחו לי משמים הזדמנות. לא ידעתי את נפשי מרוב שמחה וכמעט נמצאתי מברך את המדיינים במקום לקללם.
באמתחתי, צררה לי אימא ככר לחם, שהיה עדיין חם מן התנור, כמה חריצי גבינה ודבלים במספר רב כאשר אהבתי. את חמת המים מלאנו עד גדותיה וכך, כשהורי מלווים אותי בברכת הדרך, יצאתי לחפש את החמור לכאורה, כי בסתר לבי ידעתי, שמטרתי האמיתית היא להגיע לבית אביה של נעימה ולבקש ממנו את ידה. זו לא הייתה דרכי עם הורי עד היום והם סמכו עלי כי היו בטוחים שאני, אשכול בנם, נער ישר דרך ותמים.
מרחק ההליכה מכפרנו לכפרו של יהוא הזקן היה כמחצית היום, אך כיון שאצה לי הדרך הגעתי אל יהוא עוד לפני הצהרים.
למרות תמיהתו על הופעתי הפתאומית לא שאלני יהוא דבר, כדרכו ערך לי הכנסת אורחים מכובדת והסב עמי על המרבדים. נעימה נכנסה והביאה מים וכיבוד. כשראיתיה החל לבי להלום בפראות ולא הבנתי כיצד ידעה שיש אורח בביתם, שהרי אינה שומעת. יהוא קרא את מחשבותיי ואמר: "נעימה אינה זקוקה לדיבור היא מודעת למתרחש מסביב יותר מכל אחד מאתנו השומעים."
השתדלתי להתנהג בנימוס ושעה ארוכה שוחחתי עם יהוא שיחת חולין על היבולים, על בעיית הגנבות של המדיינים, ועל המשפחה. יהוא בחכמתו הוביל את השיחה בעדינות עד ששאלני: "ואתה חביבי מה אתך?" שתקתי שעה ארוכה ויהוא ישב והקשיב לשתיקתי. לפתע נכנסה נעימה ולעיני אביה שמה ידה על כתפי, הרגשתי שאני צועק חרש מציפורני רגלַי והעמקתי הבט בעיניה של נעימה, עיניים שסיפרו לי כמה כמהה וצמאה אלי, עיני מלאו דמעות ויהוא אמר חרש: "בני, החיבור הזה ביניכם נכתב כנראה בשמים ומי אני שאעמוד בדרככם, אבל המכשולים העומדים בפניך בדרך הזאת גדולים מאד, אינני חושב שהוריך יברכו על החיבור הזה. אילמותה של נעימה תהווה מכשול שקשה יהיה לך להתגבר עליו."
סיפרתי ליהוא כיצד הצלחתי להגיע אליו וכמה אני מרגיש אשם ויהוא, בתגובה, האיץ בי לצאת לדרך ולנסות, למרות הזמן שחלף, למצוא את החמור. "בני", אמר לי יהוא, "חשוּב מאד שתעשה הכל בדרכי שלום ונועם. אני מקווה שאת מה שעוללת היום עוד ניתן לתקן, אך בעתיד זכור שעליך לחיות עם האמת שלך מבלי שתוליך את הוריך שולל. חשוּב שכל דרכיך אמת יהיו גם אם מעכשיו תהיה דרך האמת שלך קשה". יהוא ברכני ונעימה אחזה בי והעמיקה מבטה בעיני, עיניה סיפרו לי את שידעתי גם לפני אותה שיחת העיניים.
יצאתי מביתם, ולמרות החום הכבד, האצתי צעדי בכיוון מזרח. חשבתי שאם אכן ידם של המדיינים הייתה בגנבת החמור זה יהיה הכיוון המתאים.
החום שלט עדיין במלוא עוזו, למרות זאת הלכתי מהר מאד, האשמה כלפי הורי דרבנה אותי והאהבה טשטשה את חושי. מעדתי פעם אחת, קמתי ונדמה היה לי כי אבן קטנה פגעה בראשי ואז מעדתי שוב. הכרתי התערפלה וצנחתי על הדרך. הרגשתי רוח קרירה מלטפת את מצחי שוב ושוב, ראיתי דמות עוטה לבן רוכנת עלי ומעין לחות נעימה אפפה את אברי, שמעתי שירת חליל ובושם נפלא דגדג את אפי. נעימה, לחשתי, מה נעמת לי נעימה, שרוי הייתי בעולם שכולו רוך ועדנה. "מה הוא ממלמל?" שאל אבי ואמי קראה: "אשכול, אשכול בני פקח את עיניך. אנא אֲדונָי אלוהינו ואלוהי אבותינו השב לו את רוחו". שוב חשתי בניחוח הבושם והפעם זיהיתיו כבושם היסמין, התעטשתי פעם ופעמיים ומצאתי עצמי שרוע על המרבד בבית הורי, גופי העירום מכוסה ביריעה רכה ולחה ואימי מנפנפת מעל ראשי במניפה, מבחוץ נשמעה נגינת החליל הנהדרת של אחד מהרועים אשר לנו.
אבי סיפר לי, מאוחר יותר, שעם שקיעת החמה הוא חדל מן החמור והחל דואג לי מאד, גם באימי אחזה חרדה. הוא והנערים אשר לו יצאו בעקבותיי ומצאוני שוכב מעולף על הדרך. הרגשתי אי נוחות בחלק האחורי של ראשי וכשמיששתי את המקום חשתי בחבּוּרה שצמחה שם, הנחתי שאת האשמה יש לתלות באבן שבה פגע ראשי כשנפלתי.
כאשר ראה אבי שהחלמתי הוא נרגע והסיח דעתו מן העניין, לעומתו אימי המשיכה לדאוג לי. היא טענה שתקרית ההתעלפות על הדרך אינה תחילתו של הסיפור וגם לא סופו. היא דרשה שאספר לה מה עובר עלי, אמרתי לה שעדיין אינני יכול והבטחתי לה שכשאהיה מוכן אספר לה הכל. זכרתי כל הזמן את עצתו של יהוא בדבר דרכי שלום, נועם ואמת ובחרתי בינתיים לחשוף טפח ולשמור לעצמי טפחיים עד שאחליט איך לנתב את דרכי. אימי, אשר אהבתי כל-כך, הייתה עמוּד הרוך, החמלה והחכמה בביתנו וידעתי שלא אוכל להסתר ממנה זמן רב. מי יודע, אולי אם הייתי מספר לה הכל בזמן שדרשה זאת ממני, היו נמנעות כל הצרות שנחתו עלי אחר-כך.
חזרתי לשגרת ימי הקיץ הלוהטים כשבמשך כל יום אני נכסף אל הלילה בו אוכל לחלום על נעימה. נכספתי אל עיניה, אל גופה התמיר, אל מסתרי אילמותה.
שיגרת ימי ולילותיי נקטעה באחת כשהגיע שליח מכפרו של יהוא וסיפר שיהוא מת משאיפת עשן כששרפו המדיינים את ביתו ואת שדהו ובזזו את רכושו. כעת, סיפר, מחפשים כל יושבי הכפר את בתו נעימה האילמת ויש חשש שהיא נחטפה ע"י המדיינים. לא הייתי בין האנשים שהקיפו את השליח, עסוק הייתי בחליבת הכבשים אבל הבחנתי שיש התרחשות חריגה בחצר ביתנו ויצאתי לברר מה קרה. שמעתי את אבי אומר בקול רועד: "עלינו לצאת מיד ולהצטרף אל המחפשים" ניגשתי אליו ושאלתי: "מה קרה?" למשמע תשובתו נאלמתי דום, הייתי כמשותק. (המשך יבוא- חפש
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי (המשך מס' 2)

אבא ניער אותי שוב ושוב וצעק: "חזור לעשתונותיך אשכול, עלינו לצאת לדרך" ואני לבושתי פרצתי בבכי תמרורים.
לולא התערבותה המהירה של אימא הייתי מתבזה כפל כפליים אבל אימא, בחכמתה, הודיעה לאבא שהיא זקוקה לי באופן דחוף בבית, "צא", היא אמרה, "עם האנשים שברשותך ואשכול יעזור לי להכין את הבית לקראת בואה של נעימה, אם תימצא".
כשאימא ואני נותרנו לבדנו היא אספה אותי אל חיקה ואמרה ברוך: "למה לא סיפרת לי על אהבתך לנעימה?" נרעדתי כולי, לא הבנתי כיצד ידעה, עניתי לה: "לא יכולתי, לא יכולתי, הולכתי אתכם שולל כששלחתם אותי למצוא את החמור ונכלמתי מאד, הלכתי אז ליהוא לבקש את ידה של נעימה. יהוא הסכים, אך הזהירני ממעשי שולל והשביעני שכל דרכי יהיו אמת, חוץ מזה חששתי שלא תסכימו בגלל אילמותה", "הו אימא", לחשתי, "בלי נעימה אין לי חיים, איפה היא, מה עובר עליה?" אפילו אימי הרחומה והחכמה לא מצאה דרך לנחמני, היא אמרה לי שעדיין יש תקווה וצריך לצפות לטוב.
הצפיה לטוב הסתיימה במפח נפש, אבא ואנשיו חזרו בלילה בידיים ריקות.

סוף פרק א' - המשך יבוא, נורית
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי (המשך מס' 2)

אבא ניער אותי שוב ושוב וצעק: "חזור לעשתונותיך אשכול, עלינו לצאת לדרך" ואני לבושתי פרצתי בבכי תמרורים.
לולא התערבותה המהירה של אימא הייתי מתבזה כפל כפליים אבל אימא, בחכמתה, הודיעה לאבא שהיא זקוקה לי באופן דחוף בבית, "צא", היא אמרה, "עם האנשים שברשותך ואשכול יעזור לי להכין את הבית לקראת בואה של נעימה, אם תימצא".
כשאימא ואני נותרנו לבדנו היא אספה אותי אל חיקה ואמרה ברוך: "למה לא סיפרת לי על אהבתך לנעימה?" נרעדתי כולי, לא הבנתי כיצד ידעה, עניתי לה: "לא יכולתי, לא יכולתי, הולכתי אתכם שולל כששלחתם אותי למצוא את החמור ונכלמתי מאד, הלכתי אז ליהוא לבקש את ידה של נעימה. יהוא הסכים, אך הזהירני ממעשי שולל והשביעני שכל דרכי יהיו אמת, חוץ מזה חששתי שלא תסכימו בגלל אילמותה", "הו אימא", לחשתי, "בלי נעימה אין לי חיים, איפה היא, מה עובר עליה?" אפילו אימי הרחומה והחכמה לא מצאה דרך לנחמני, היא אמרה לי שעדיין יש תקווה וצריך לצפות לטוב.
הצפיה לטוב הסתיימה במפח נפש, אבא ואנשיו חזרו בלילה בידיים ריקות.
 

שמים1

New member
קראתי בשקיקה

ניחנת ביכולת מופלאה לתאר באופן חי כל כך את סיפורה של נעימה ובני ביתה עד שראיתי את דויד מביט בה ואת ער יונק ממנה . אקרא את ההמשך .
 

נורית ש9

New member
תגובה לתגובת שמים 1

שלום שמים1
את משמחת את ליבי בתגובותייך.
החלטתי להעלות כל יום שני פרקים כדי לא לגזול מהאחרים את מקומם.
 

שמים1

New member
נורית את פותחת המון הודעות

ומורידה יצירות למטה .
תעלי את כל היצירה בהמשך באותה הודעה .
אני אחבר לך את כל הפרקים ביחד .
 

נורית ש9

New member
לשמים1

אין אפשרות להעלות את כל היצירה - הרי יש הגבלה על מספר התוים -
העליתי את כל היצירה לבלוג שלי: "על הגתית" - שם זה מתאפשר.
אם זה מפריע לא אמשיך להעלות את הפרקים הבאים. ואסתפק בבלוג.
את מוזמנת להמשיך לקרוא את הנובלה בבלוג ובפורום אעלה רק שירים.

חבל דווקא נהניתי מהמחמאות

נורית
 

שמים1

New member
את יכולה להעלות בהודעה אחת

ואת ההמשך להעלות כתגובה ואז הכל יהיה מרוכז. נשמח לקרוא את הפרוסות היפות שלך .
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי-פרק ב (המשך3)

פרק ב
אני הצעיר בבית אבי, אֶחי שַׁמָּא וחִיאֵל חיים עם נשותיהם וילדיהם באחוזת אבי היושבת מדרום לבית-אל. אורי, אחי הבכור, הלך אחרי אשתו צפונה לאזור שבט אשר. אביטל אחותי גרה בכפר קרוב לכפרו עם בעלה ושלושת ילדיהם.
כשנעלמה נעימה נידכדכה רוחי מאד, שנתי נדדה, תאבוני פג והייתי כאיש שאיבד את עולמו בחייו. איש בביתנו לא דיבר על הפרשה אפילו אבי, שבימים אחרים היה כועס מאד על מעללי, לא הזכיר את העניין, אך נדמה היה לי, שהוא מפגין קרירות כלפי, אחרי הכל שברתי את כל המוסכמות: גם הולכתיו שולל וגם פעלתי על דעת עצמי בעניין האישה המיועדת לי ואין לי ספק שגם בחירתי בנעימה לא נראתה לו.
אימי, שראתה אותי רזה והולך, הציעה שאעבור לגור תקופת מה אצל אביטל אחותי, היא טענה בפני אבי, שאם אתרחק ממקום האירועים יהיה לי קל יותר להסיח דעתי מהם. אני לא התנגדתי, אמרתי לעצמי שבלי נעימה ממילא אין זה משנה לי היכן אגור.
ביתה של אחותי שכן בצפון הארץ ליד חוף הים הגדול. היא ובעלה גידלו עצי זית ועסקו גם בדיג, בחלק המזרחי של נחלתם היו להם שדות דגן. הם מצאו ברכה בעמלם כך שגם הם וגם אנשי ביתם חיו בשלום עם עצמם ועם סביבתם.
כשהגעתי אליהם קיבלוני בלבביות רבה, אחותי ליטפה את ידי ואמרה ביתי ביתך הוא, בעלה, עמיאל, הוסיף ואמר: "אשכול אחי, נוּחַ לך כמה ימים ואחרי כן תחליט מה ברצונך לעשות".
חלק מדרכי אליהם עשיתי בעגלה רתומה לפרד וחלק גדול יותר של הדרך עשיתי ברגל. הימים האלה של המסע היטיבו עמי, ראיתי נופים נפתחים לפני, פגשתי אנשים שלא הכרתי, אך בעיקר עשיתי עם עצמי חשבון נפש, הנה אני קרוב כבר לגיל שמונה עשרה וחשבתי שעלי לצאת לחיים עצמאיים בקרוב מאד. לחזור לבית אימי ואבי לא רציתי למרות שכבר בדרך החילותי מתגעגע אליהם מאד, בעיקר לאימא. את דמותה של נעימה שמרתי בלבי והחלטתי שעד ליום בו אמצאנה לא אדבר עליה. הביטחון בכך שהיא חיה התחזק בי מפני שבאחד הלילות כשהייתי בדרך חלמתי עליה. בחלום היא דיברה ואמרה לי מפורשות לא להתייאש ולהמשיך בחיפושים אחריה, התעוררתי מתוך תובנה שנעימה האילמת דיברה אלי בחלום, למרות אילמותה, וזה חיזק את אמונתי בכך שהיא חיה. התעוררתי מאושר, ידעתי שדרכי הקשר ביני ובין נעימה אינן רגילות ובכל זאת אני מבין אותה והיא מבינה אותי לכן הייתי בטוח, שלא חשוב לאן אתגלגל, אני אמשיך לחפש ואני אמצא את נעימה.
יומיים נחתי, הלכתי לאיטי בסביבה והוקסמתי מן הנוף, משפע הירוק, מן ההרים הגבוהים הנראים כחולים ממרחק, הים קסם לי בגליו, בצבעיו המשתנים, בריח המלח שלו, כל זה היה חדש לי, אצלנו בדרום הכל פתוח ומישורי והצבע השולט עד האופק הוא הצהוב במשך רוב השנה. ביום השלישי ביקשתי להצטרף לעבודה, כפי שהייתי רגיל בבית הורי. עמיאל שמח לשמוע זאת, הוא קיווה שאוכל לעזור לו בעבודתו ובהשגחה על עובדיו. הפכתי לחלק בלתי נפרד ממשפחתם של אביטל ועמיאל. שיגרת הימים והעבודה הקשה היטיבו עמי, התחזקתי בגוף וברוח וכולם הניחו, שנעימה הולכת ומשתכחת ממני. אני בגרתי, למדתי להסתיר היטב את רגשותיי ולמרות ששקעתי בחיי המעשה ערגה נפשי אל נעימה.
בתקופת האביב הייתי עדיין ילד של אימא ואבא. כעת מסתיימת כבר תקופת הקיץ, ירח האיתנים הגיע, כבר ציינו את כניסת השנה החדשה בתקיעת שופר, צמנו והתפללנו ביום הכיפורים וכעת משפחת עמיאל ואביטל מכינים עצמם יחד איתי לחג הגדול, חג ה', חג האסיף. הייתה להם תכנית לעלות השנה לבמה בשילה, אך התברר שאביטל מצפה לילדה הרביעי ובמצב זה של הריון הדרך לשילה קשה וארוכה מידי בשבילה, לכן עשינו את החג כאן בביתם. התאכזבתי מאד מביטול העלייה לבמה, שם התכוונתי לשטוח תפילתי לאלוהים ולבקש על נפשה של נעימה. בכל זאת אחזתני התרגשות, לקראת החג.
עמיאל, אני וכל האנשים אשר עמנו, חרשנו את השדות והכנו אותם לזריעה, כי תם הקציר והיבול נאסף אל האסמים, ידענו שגם את מסיק הזיתים נסיים עד החג . נזכרתי שבבית, אצל הורי, היו מזדרזים בעונה זו להעביר את כל היין, שנותר בבורות, אל הכלים, מחשש שירד גשם מוקדם, יתערב ביין ויקלקלו, אך ידעתי שאני שוב אינני ילד ולא בבית הורי אחוג את החג. בלתי אפשרי היה ששמחת החג תהיה שלמה כל-כך אצלי כפי שהייתה בימי ילדותי, משא של עצב נשאתי בלבי ויחד עם זאת השתדלתי לקיים את המצווה "והיית אך שמח" ככל יכולתי.
עמיאל הפריש מעשר ומיד אחר-כך הקמנו סוכה גדולה ויפה שתוכל להכיל את כולנו במשך שבעה ימים ולילות, עשינו קירות מעץ, למעלה הנחנו סכך שהיה עירוב של ענפי דקל עם ענפים אחרים, אביטל הוציאה מרבדים יפים, חלקם תלינו על קירות העץ בתוך הסוכה וחלקם נפרשו על הקרקע. כשסיימנו החלה אביטל להכין סעודת חג גדולה ואנחנו יצאנו בדרכנו לנחל כזיב כדי לכרות שם ענפי ערבה ולולבים. אתרוגים הביא לנו אורי אחי, שיחי הדס צמחו סביב הבית כך שמיד, כששבנו מנחל כזיב, יכולנו לצרור את ארבעת המינים בצרור אחד כנהוג.
בערב החג לבשו כל בני הבית בגדי חג וכן עשו העובדים עמנו, התכנסנו בסוכה, בירכנו על ארבעת המינים, הודינו לאלוהים על השנה ברוכת הגשם שחלפה והתפללנו על הגשם לשנה הבאה מתוך כוונה גדולה. יצקנו מים זה על זה כנהוג וחגגנו במאכל ובמשתה, בנגינות ובריקודים כמעט עד אור הבוקר. מבין ענפי הסכך הציצו אלינו הכוכבים מנצנצים וכאילו משתתפים עמנו בשמחה.
את ימי חול המועד ולילותיו בילינו בסוכה. למרות שצילתה של סוכתנו מרובה הייתה מחמתה, חם היה לנו מאד במשך היום, כי שרב כבד פקד אותנו, אך בעִצומו של הלילה האחרון התעוררנו כולנו כשטיפות גדולות של גשם החלו לחדור דרך הסכך ולהרטיב אותנו ואת המצעים עליהם ישנו.
הגשם הלך וגבר וכולנו נסנו בצחוק צוהל לתוך הבית.
אחרי החג כשיבשה האדמה, התחלנו לזרוע בזריזות את שדה הדגן, חששנו כל הזמן שמא ישיגנו הגשם. מרגע שסיימנו את הזריעה ציפינו לו לגשם שיבוא, יום-יום נשאנו עיניים כלות אל השמיים הצחים מענן והתפללנו.
באותם ימים של צפייה לא יכולתי להשתחרר מנעימה, הרגשתי את נוכחותה ביום ובלילה. ראיתי את עיניה מביטות בי אוהבות ושואלות, ידעתי שהיא קרובה אלי, לא הבנתי כיצד היא מיידעת אותי, אבל אביה הרי אמר לי, שלנעימה יש דרכים משלה לדעת דברים, הנחתי שיש לה גם דרכים משלה לידע את האחרים בדברים אותם נבצר מהם לדעת וממנה נבצר לומר אותם בקולה.
מצאתי את עצמי משוחח איתה, מספר לה את מצוקותיי והיא הייתה עונה לי מרגיעה, מייעצת והרגשתי את עיניה היפות מביטות בי באהבה. באחת מן השיחות המוזרות בינינו יעצה לי נעימה לשוחח עם אחותי ועם עמיאל ולהתייעץ אתם מה עלי לעשות.
השיחה עם אביטל ועמיאל התנהלה על מי מנוחות, למרות שאביטל הייתה מודאגת כשהתברר לה שעניין נעימה עדיין בוער בעצמותיי. עמיאל הרגיש שאני מוכרח לעשות משהו. הוא הציע שאלך לבמה בשילה, אעלה מנחה ואתפלל ותוך כך אקשיב לשיחות האנשים סביבי אולי אשמע משהו על גורלה. עצתו התקבלה על דעתי והחלטתי שכך אעשה ובהזדמנות אבקר אצל הורי שביתם אינו רחוק משילה.
הבאתי מנחה לכהן בשילה ואחר-כך התפללתי ארוכות. התחננתי לאל שיעזור לי למצוא את הדרך אל נעימה. שיעזור לנעימה למצוא את הדרך אלי. אחרי התפילה הרגשתי מעודד ויצאתי בדרכי לבית הורי.
המשך יבוא (בתגובה)
 

נורית ש9

New member
חליל

מרחוק ראיתי אדם נוהג בחמור עמוס לעייפה, הקדמתי לו שלום וענה לי שלום. שאלתיו מאין ולאן? התברר שמכפרה של נעימה הוא בא ולשילה הוא הולך, ראיתיו עייף ויגע והצעתי לו שנשב שנינו לנוח תחת עץ האלה שבצד הדרך. ישבנו שם שעה ארוכה ומתוך השיחה עמו למדתי, שנחלת יהוא נגאלה על-ידי קרוב משפחה והוא יושב בה עם בני ביתו. עוד סיפר שפעמיים הגיעו לכפר שמועות על כך שנעימה נראתה במקומות שונים, אך ה'גואל' ביטל את השמועות ואמר שנעימה מתה ושאנשים מדברים סתם כך מהגיגי ליבם.
תקווה גדולה הציתו דבריו בלבי וגם דאגה גדולה, כשהקשבתי לסיפורו עלה בי פקפוק; האמנם אמת הייתה בסיפור על המדיינים שהציתו אש, גרמו למותו של יהוא וחטפו את נעימה? או שמא ידם של אחרים הייתה במעל, ואם חשדותיי נכונים, מי היו האחרים הללו ומה היו מניעיהם?

המשך (פרק ג' - יבוא) - נורית
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי (המשך וסיום פרק ב')

מרחוק ראיתי אדם נוהג בחמור עמוס לעייפה, הקדמתי לו שלום וענה לי שלום. שאלתיו מאין ולאן? התברר שמכפרה של נעימה הוא בא ולשילה הוא הולך, ראיתיו עייף ויגע והצעתי לו שנשב שנינו לנוח תחת עץ האלה שבצד הדרך. ישבנו שם שעה ארוכה ומתוך השיחה עמו למדתי, שנחלת יהוא נגאלה על-ידי קרוב משפחה והוא יושב בה עם בני ביתו. עוד סיפר שפעמיים הגיעו לכפר שמועות על כך שנעימה נראתה במקומות שונים, אך ה'גואל' ביטל את השמועות ואמר שנעימה מתה ושאנשים מדברים סתם כך מהגיגי ליבם.
תקווה גדולה הציתו דבריו בלבי וגם דאגה גדולה, כשהקשבתי לסיפורו עלה בי פקפוק; האמנם אמת הייתה בסיפור על המדיינים שהציתו אש, גרמו למותו של יהוא וחטפו את נעימה? או שמא ידם של אחרים הייתה במעל, ואם חשדותיי נכונים, מי היו האחרים הללו ומה היו מניעיהם?

המשך (פרק ג') יבוא - נורית
 

נתנאל184

New member
יפה מאוש אהבתי את השפה העשירה.

אני באופן אישי מתקשה לקורא פרוזה ברשת לכן לא קראתי הכל אבל ממה שקראתי שמתי לב ליכולת טכנית מרשימה מאוד.
 

נורית ש9

New member
חליל מילל בואדי - בבלוג

העליתי את הנובלה שלי: "חליל מילל בואדי" לבלוג שלי ששמו:
"על הגתית" .
מי שרוצה לקרוא את הנובלה ברצף אחד ולא קטעים, קטעים יכול להכנס לבלוג ולקרוא.
בתקווה שתגלו עניין - נורית
 
למעלה