הערכות להנקה

הייבי

New member
הערכות להנקה

אני בשבוע 22 בהריון שני ואשמח לעצות כיצד להערך להנקה. בגדול שלי הנקתי 7 חודשים בשילוב עם בקבוק. למרות יועצות ההנקה, חילבה ושאיבות להגברת התפוקה לא הצלחנו להגיע להנקה מלאה. כנראה שילוב של לידה לא קלה פיזית שהיתה לי ודרדס שנולד עם רשרוש ואושפז ביחידת מעבר בימים הראשונים לחייו מה שהקשה על יצירת סביבה תומכת הנקה. אני מקווה להגיע הפעם להנקה מלאה ואשמח להמלצה על יועצת טובה שמגיעה לבית חולים - מתכננת ללדת בתל השומר. גרה בהרצליה. ובכלל על טיפים להערכות טובה יותר להנקה. אני מרגישה שקורס הכנה קצת מיותר- את התנוחות וסימני רעב אני כבר מכירה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
להתכונן זה תמיד טוב

אני מצרפת לך מאמר עם טיפים להתארגנות לקראת הלידה וההנקה
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/article/317/70069/משפחה/הנקה
&nbsp
וקישור לחוברת עלמה
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/article/317/105751/משפחה/הנקה
שמכילה הרבה עצות לתחילת הנקה וגם רשימה של יועצות הנקה מוסמכות.
&nbsp
כדי לתת נקודת התחלה טובה יותר להנקה הפעם כדאי להפגש עם יועצת הנקה עוד לפני הלידה. תדברו על מה שהקשה על תחילת ההנקה בפעם הקודמת ותקבלי עיצות איך להתחיל הפעם טוב יותר.
&nbsp
גם מניקות מנוסות צריכות להתכונן מחדש להנקה של תינוק חדש כי סימני רעב והחזקה של תינוק שרק נולד הם שונים מאילו של תינוק בן 7 חודשים. בחלק מהמקומות ניתן למצוא קורס רענון למניקות ותיקות.
&nbsp
אני מקווה שמניקות שגרות באיזורך יוכלו לתת עיצות ליועצות מומלצות באיזור הרצליה.
 

Caitriona

New member
לי יש המלצה ליועצת הנקה נהדרת

תמר מרומי- מגיעה גם להרצליה.
אני הלכתי אליה לפני הלידה וגם נעזרתי בה אח"כ.
היא נהדרת. באמת.
 

Expecting1now

New member
מנסה...

אני 6 שבועות אחרי לידה, מתמודדת עם קשיים דומים למה שתיארת מהלידה הראשונה שלך.
הבייבי יצא ממש קטן ויועצות ההנקה במחלקה אמרו לי שהוא קטן וחלש ולכן אין לו כח לינוק, שאני צריכה לשאוב ולתת לו מבקבוק עד שיגדל ויתחזק. מכיוון שלא נערכתי מראש, היו לא מעט ימים בהתחלה שלא ניהלתי נכון את הזמן ולא שאבתי מספיק. לשמחתי אין בלבול פטמות וכל יום שעובר הגברבר מתחזק, אבל תפוקת החלב שלי בינתיים לא עולה.

הזמנתי יועצת הנקה מקסימה מההסדר של הכללית (על סמך המלצה מהעבר פה בפורום) שנתנה לי טיפים להנקה בהתבסס על מבנה לסת בעייתי של העולל, טיפים כדי לנסות לשקם כמויות חלב כרגע וגם להיערכות מראש ללידה הבאה.
אני לא יודעת אם היא מגיעה לבית החולים, מניחה שכן.
חפשי בגוגל - גלית לירון.
 
טיפים להיערכות

אחד הטיפים שאני חושבת עליו זה להיערך ללהיות עם התינוק נון-סטופ בשעות ובימים הראשונים לאחר הלידה, הרבה עור-לעור עם התינוק וגישה חופשית לציצי.
הרבה ממנגנוני משק החלב נקבעים בשעות ובימים הקריטיים האלה.
&nbsp
לוודא שהצוות בבי"ח תומך בשהיה ומגע רציף, ולשנן להם שזה מאוד חשוב לך.
אם הם לא תומכים - אז את במקום אחר לגמרי, מקום שבו את עובדת נגד הזרם וצריכה לייצר לעצמך את התמיכה.
למשל: דולה ללידה. שני מלווים לאחר הלידה: אחד שידאג לצרכים שלך, ושני - אסרטיבי, תקיף, אדיב ומודע לזכויות התינוק - שיוכל להיות בפוקוס על התינוק ולוודא שהוא נשאר אצלך כל עוד אין צורך רפואי ממשי [בדיקות שגרתיות זה לא נחשב] וחוזר אלייך *מייד* כשהצורך הרפואי נגמר [רוטינות ונהלים של בית החולים גם לא נחשבים לצורך רפואי].
&nbsp
פוסט-פארטום: לארגן לעצמך תמיכה מקסימלית לששת השבועות הראשונים. גם למען ההנקה, וגם למען רצפת האגן שלך. שתוכלי לזכות במנוחה, הרבה שכיבה, פטור כללי מכל עבודת בית, וכו'.
את יודעת הכי טוב מכולם איזו תמיכה ועזרה הכי מתאימות לך, אבל באופן כללי: כל שקל שאת משקיעה בתמיכה ועזרה בזמן הזה, חוזר אלייך בריבית לעשרים השנה הבאות.
&nbsp
להכין את הגדול לאח החדש באופן הכי טוב שאפשר, כי ככל שהוא יהיה יותר סגור על עצמו רגשית, כך גדלים סיכוייך להחלים היטב מהלידה ולהקדיש בנחת את הזמן הדרוש לביסוס הנקה (8 שעות ביום, בימים הראשונים). הטיפים כולם באדיבות הפיזיותרפיסטית המלכה שלי ובעלה הפסיכיאטר
:
&nbsp
כשאת אומרת לילד שתלכי לבית חולים כדי ללדת, תזכרי גם להגיד שאת חוזרת משם אחרי יומיים. המון הורים שוכחים להזכיר את הפרט "השולי" הזה, כי לנו זה מובן מאליו.
&nbsp
כשאת הולכת לבי"ח - תשאירי לו את הארנק (בלי כרטיסי אשראי) / המפתחות של האוטו / המשקפי שמש שלך / הנייד או פריט אישי אחר מהסוג הזה. ככה ילדים, בייחוד צעירים יותר, מבינים פיזית שאמא באמת תחזור - אם לא במיוחד בשבילם, אז בטח כדי לקחת את הפלאפון.
&nbsp
טיפ שנראה לי מוזר בזמנו: אם הילד בא לבקר אותך בבית חולים, אז להשתדל לתזמן את זה כך שכשהוא נכנס בדלת, את לא מיניקה. נשמע בדיוק הפוך להמלצות על ביסוס הנקה, אבל הרציונל פשוט: קודם שהוא יכיר את התינוק ויקבל אותו (סמלית) למשפחה, ורק אז שייראה אותו על הציצי. אם הוא נכנס ותופס אותך עם תינוק זר בתנוחה אינטימית... נו, מה היה קורה אילו את היית נכנסת בדלת וקולטת את בעלך חבוק-צמוד עם מישהי שאת לא מכירה? כמובן, ייתכן שזו בת דודתו האובדת שעד עכשיו גרה בטנזניה, אבל את זה את לא יודעת ברגע הראשון והמכריע.
אצלנו זה יצא מצחיק כי הבכור שלי כבר היה בן חמש ובעצמו כבר היה חצי מדריך-הנקה (בא אתי לימי השתלמות וכאלה), אבל בכל אופן ביקשתי מהם להודיע לי כשהם נכנסים בשערי בית החולים. אז הוא נכנס לחדר, רואה אותי לבד, שואל בחשדנות "איפה התינוק?" וכשאני מראה לו אותו שוכב לידי, הוא הזעיף פנים וגער בי: "למה את לא מיניקה אותו?!" (כי הוא ישן...)
&nbsp
כל פעם שאת מדברת על התינוק, לקשר את זה אל הגדול, ולהביא אותו למרכז השיחה. למשל: "אוי, הוא עשה קקי. אתה יודע שאתה היית עושה קקיים ע-נ-ק-יי-ם? וגם פלוצים!" או: "תראה איזה עיניים גדולות יש לו. בדיוק כמו לך. כשאתה נולדת אתה הסתכלת עלי עם עיניים כאלה והיית הכי חמוד בעולם". וכולי.
ילדים בטוחים שהם מרכז העולם, זה בסדר שהם בטוחים שהם מרכז העולם, והולדת אח לא אמורה לשנות את זה, תני לו להיות שם, במרכז ההקשר המשפחתי החדש.
&nbsp
לתלות על הדלת שלט ולהזהיר מראש את כל המבקרים: כשהם נכנסים, דבר ראשון להיות עם הגדול, לשחק אתו, לתת לו מתנה אם הם בעניין, ולהתייחס אליו כאל אינדיווידואל ולא כאל האח הגדול. אחרי עשר דקות הם יכולים לפנות אל הרך הנולד.
&nbsp
יש הורים שקונים לילד מתנה ואומרים שזה מהאח החדש שלו. לא עובד. ילדים יודעים שהתינוק לא באמת יכול לבחור מתנה בשבילם (שלא לדבר על לשלם עבורה). עדיף שהמתנה תהיה מההורים, ו/או לתת לגדול לבחור מתנה אישית ממנו בשביל התינוק, לפני או אחרי הלידה.
&nbsp
להזמין אותו להתכרבל לידך בהנקות. הבן שלי היה משוגע על זה. "גם אני רוצה להיות חלק!!" והיה מתכרבל לי על כתף אחת כשאחיו על הציץ השני. זה היה נורא כיף...
&nbsp
ואחרי כל זה, העצה הקלאסית של לתת לו לעזור, לעזור, לעזור, גם אם זה מטריד.
הבן שלי אהב מאוד בהתחלה להביא את החיתולים הנקיים בזמן ההחלפה. זה היה מגוחך, כשהחיתול היה ממש לידי, ובכל זאת הייתי מחכה עד שהבן ידהר מהחדר השני, ייקח אותו מתחתית השידה תוך הפלת שלושה חיתולים אחרים ויביא לי. גם אחרי שזה עבר לו, הוא עדיין היה מתעקש להיות מדווח על כל קקי, ואז הוא היה דוהר לחדר, מעיין בו עמוקות, חורץ דינו "איככסס!!" ומסתלק. כל הבידור בקקי

&nbsp
&nbsp
 

michal@gal

Active member
מנהל
טיפים מצויינים.

ברשותך, אני אוסיף אותם לקישורי הפורום, שיוכלו לעזור למניקות גם בעתיד.
&nbsp
אני השתמשתי בשלושת הטיפים האחרונים והיה מצויין.
לקחתי את האחים הגדולים לבחור מתנה בשביל התינוק.
ניצלתי את זמן ההנקה לישיבה ושיחה או קריאת ספר עם הגדולים.
ביקשתי את עזרתם. אצלי קיבלו תפקיד של "אחראי מוצץ".
 
למעלה