ציונים מספריים בכיתה ג

ליאת של עדי

New member
מנהל
ציונים מספריים בכיתה ג

מעדכנת אחרי בירור מעמיק, ובזכות הפוך המהממת שעוזרת לי בכל כך הרבה דברים
אסור לתת ציון מספרי בכיתה ג, ובטח ובטח אסור בתכלית האיסור להוריד נקודות על התנהגות.
דיברנו ואמרו לנו שזאת היתה טעות שלא תיקרה שוב.
למרות שהילד שלי קיבל ציונים טובים, מרגיש לי שזה לחץ מיותר שלא בא לי להתחיל מעכשיו.
תודה בנות ויום טוב
 
יש דרך נכונה יותר להבהיר לילדים בכיתה ג' שאסור לדבר בזמן
מבחן. להוריד 5 נק' מהציון זה קטנוני ולא תואם לגיל.
וכל הכבוד לך!
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
ברור לי

פשוט בכיתה שלנו יש מצב קצת רגיש, המון הפרעות והמון ילדים שנגררים.
אגב, הייתה לנו פגישה עם המנהלת הבוקר לגבי כל ההתנהלות וההתנהגות הבעייתית בכיתה ומסתבר שיש לנו ריכוז גדול של ילדים עם בעיות כאלה ואחרות שמובילים להרבה ילדים להיגרר להפרעות.
 

נומלה

New member
מהי?

מוכנה להתערב שכל דרך שתעלי כאן, יתברר שהיא אסורה בחוזר מנכ"ל זה או אחר.
 
דווקא בכלל לא חשבתי על ענישה. קודם כל שיחה ברמה הכיתתית
הבהרה מילולית ברורה של ההתנהגות המצופה מילדים בזמן בחינה או כשהם עצמם סיימו את הבחינה. אל תשכחי, מדובר בילדים בכיתה ג' בסך הכול. בכיתות א'-ב' כמעט ואין מבחנים. וגם אם כביכול אמורים לדעת - עדיין, הם ילדים.
אח"כ שיחה אישית עם ילד שלא מצליח להתאים את התנהגותו למצופה.
אח"כ אפשר לחשוב על דרכים אחרות להתמודד עם אותו ילד. יש ענישה שהיא כן מקובלת - להעביר הפסקות בחדר מורים במקום בחוץ, למשל. במקרה הזה אני לא ממש רואה את הרלוונטיות של הענישה למעשה, אבל ניחא. זה אפשרי. אין לי ספק שמוח קצת יצירתי, עם השקעה של מעט חשיבה, יכול להעלות אפשרויות ענישה שהן יותר רלוונטיות כאופציה של תוצאה למעשה במקום הורדת נקודות או ביטול הפסקה.
למשל - להכין מערך שיעור במקצוע הנלמד ולהעביר אותו לכיתה (לא שיעור שלם כמובן, נניח רבע שעה). למשל, להכין דפי עבודה לכלל הכיתה על החומר שהיה בבחינה. משהו שדורש מהילד השקעה של מאמץ וזמן, ושקשור ללמידה עצמה.
בקיצור - אפשר. להוריד 5 נקודות בבחינה זה עונש עצלני. עזבי חוזרי מנכ"ל, זה פשוט עבודה על אוטומט ובלי שום חשיבה. זה כמו שהורה שולל זכויות טלוויזיה על כל דבר. לא לומדים מזה כלום.
 

נומלה

New member
אני לא כתבתי ענישה בשום מקום

אבל גם ילדים מבינים מגיל אפס שאמא שומרת נונונו אבל לא ממש משנה התנהגות, לא תשפיע עליהם. כנ"ל לגבי מורה. ולא בדקתי, אבל אני בטוחה שאסור לבקש מילד להכין דפי עבודה לכל הכיתה. (ועל מה? על שלושה משפטים שהוא מלמל?)
 
תראי, אין לי מושג מה בדיוק קרה בכיתה. אבל המורה החליטה
להוריד לילד 5 נקודות במבחן בגלל מה שקרה. מה שאני חושבת זה שיש אפשרויות אחרות להתמודד עם זה שילד בכיתה ג' דיבר בסוף המבחן. זה לא ילד שסיים עכשיו בחינת בגרות, עם כל הכבוד.
אגב, אני לא חושבת שיש חוזר מנכ"ל שאוסר על ילד להכין דף עבודה, ואם יש - אני עדיין בטוחה שהמורה הייתה יכולה לעשות עוד כמה וכמה דברים לפני התגובה האוטומטית שלה.
 

danakama10

New member
יש דרכים אחרות

כנראה שהן לא עבדו. כנראה שבקשות ואזהרות חוזרות ונשנות לא השיגו את התוצאה הרצויה. אם חוזרי המנכ"ל אוסרים למעשה על כל סוגי הענישה, מה נשאר?
כשמורה נותנת עונש סביר, תפקיד ההורים זה לא לרוץ לחוזרי מנכ"ל אלא לגבות את המורה בפני הילד ולחנך אותו להתנהגות ראויה בכיתה.
 

mykal

New member
את צודקת בעיקרון,

אבל ואבל גדול, את כותבת:"...זה שילד בכיתה ג' דיבר בסוף המבחן. זה לא ילד שסיים עכשיו בחינת בגרות, עם כל הכבוד." אז מה האסון ומה קרה אם הורידו לו 5 נקודות?
אני בטוחה שהיתה הוראה לא לדבר בבחינה, הוא כן דיבר,
אז מה קרה? למה זו טרגדיה? זה אפילו לא לתעודה, זה סתם להראות רצינות
שלא מדברים בבחינה, וואוו 5 נקודות, באמת?!
את יודעת בעיני גם בבגרות זה לא אסון אז בבחינה בכיתה ג' ? בשביל זה
צריך מוח יצירתי כדי מה? לא לפגע בנפש הילד בגלל 5 נקודות?
נראה לי שהצורך שלנו במוגנות יתר על כל ילד שלנו, המורה הופכת להיות אויבת,
דיייייי, זה באמת מוגזם בכל הבט.
אמא יכולה לומר לילד--חמוד, אתה מעולה בחשבון, הציון שלך בידע בחשבון 98,
מקוה שתמשיך כך, אני בטוחה שאתה יכול,
בפעם הבאה נא לא לדבר. ונגמר.--זה נראה לי הרבה יותר ערכי וחינוכי ומקדם,
ולא להפוך לעצמה את הנשמה על הציון סתם בחינה, ולא לאפשר מרמור של הילד.
 

mykal

New member
זה לא שלא

רואות עין בעין, זה לא שלא מבינה,
כל שניסיתי לומר, שבדיוק מאותה נקודה--שזה בס"ה מבחן בכיתה ג'--
לאן מובילים את זה? ל"מלחמת עולם" וצער גדול, ודרישה ממורה,
או למקום מרגיע --מנצל סיטואציה לחינוך,
הרי אי אפשר כל הזמן לבקר, ולהילחם, ולעמוד מול המערכת.
כי אין לזה סוף.
&nbsp
וכתבתי כבר קודם--נכון שאפשר היה להיות יותר יצירתי ויותר ותרן
ולמורה לחפש עוד שיטות, במערכת שוחקת, שבה הדברים מתחלפים ומשתנים
כ"כ מהר, זו דרישה שלא מצליחה להתממש.
ולא כולם רעים, ולא מתחשבים.
 
mykal- לא על כל דבר צריך להסכים. זה ממש בסדר.
היה מאוד משעמם אם כולם היו חושבים אותו דבר, לא? מותר לכל אחד להביע את דעתו, ומותר לא להסכים עם דעה של מישהו אחר. הכול טוב
 

מילי2017

New member
השאלה מה הכוונה דיבר ? לדעתי תברר מול הילד שלך

יכול להיות שהוא דיבר עם ילד אחר שעוד נבחן לגבי המבחן עצמו ?
וגם אם לא דיבר על המבחן עצמו - הוא צריך לדעת שזה אסור
ולכן נענש . מניחה שפעם הבאה הוא ואחרים יבינו שלא מדברים בזמן בחינה
(בגילאים מאוחרים יותר פוסלים את הבחינה אז זה שיעור לעתיד) .
ולכן אני לא חושבת שזה כזה קיצוני (במיוחד שגם ככה קיבל ציון גבוה
ואולי גם בגלל הציון הגבוה המורה בחרה דווקא בדרך זו) .
&nbsp
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
בוקר טוב בנות. עונה במרוכז עד כמה שאני יכולה

מפריע לי העניין של ההורדה, במיוחד מהחשש שלי שהבן שלי יפתח חרדה לפני מבחנים יסתכל על האקט בצורה לא נכונה. אני חושבת שאם למדת למבחן והצלחת, הציון צריך לתת ביטוי להצלחה. אם מישהו נתפס על העתקה, שיבטלו לו את המבחן.
חשבתי על העניין כל התקופה הזאת והגעתי למסקנה שאם יש הקלה לילדי כיתות ג ואסור לתת הערכה מספרית, אני מעוניינת שהמורות יאכפו את העניין. במבחן בעברית אצל המורה לעברית, הערכה המילולית התקבלה הצורה מדהימה בכיתה ולא היו השוואות גסות ותחרות, כמובן הילדים לא בכו.
&nbsp
עכשיו המצב בכיתה שלנו הוא שונה ובעייתי. יש גרעין מאוד קשה של ילדים עם בעיות התנהגות. הייתה לנו שיחה עם המנהלת שבוע שעבר אנחנו ממש בבעיה ומנסים יחד לפתור אותה. אז לבוא לדבר עם הילדים שלא ידברו בלה בלה זה שווה לקליפת שום, באותו יום ספציפי המורה הורידה חמש נ ללא מעט ילדים. היא ממש מחזיקה אותם קצר קצר במטרה להצליח ללמד. אני עם יד על הדופק אבל בגדול בעד היד החזקה שלה, כל עוד היא לא תשתול פחדים בילדים.
בקיצור, אני עם יד על הדופק לאור ההתנהלות העקומה של הצוות עם הכיתה שלנו ואני מקווה שהשיחה המאוד רצינית שהיתה לנו עם המנהלת תביא לשינוי ולתוצאות חיוביות.
 
אם ככה, נשמע שנדרשת התערבות ספציפית באווירה הכיתתית
זה משהו שגם יועצות טובות יכולות לעשות.
אני יכולה לספר לך על הכיתה של הבכור ביסודי, שהייתה במצב נוראי מבחינה התנהגותית וחברתית, בין היתר בגלל מחנכת כיתות א-ב, שהביאה אותם למצב של תחרותיות קיצונית ופילוג בין קבוצות בכיתה.
בכיתה ג' התחלפה המחנכת (תודה לאל), וקיבלנו את המחנכת הכי מדהימה שיכולה להיות. היא הכניסה לכיתה במשך שנתיים שלמות את היועצת לפעילות קבוצתית של שעה בשבוע (מן הסתם זה היה באישור המנהלת, שהבינה שיש בעיה), ובכיתה ה' הם הפכו להיות אחת הכיתות הכי בולטות וחיוביות מבחינה חברתית ולימודית. מכיתה שמורות מקצועיות מפחדות להיכנס אליה, הם הפכו להיות לאחת הכיתות "הכי נחמדות", כפי שהגדירו אותם כל מיני מורות.
בקיצור - יש הרבה מה לעשות, אבל זה דורש שינוס מותניים והקצאה של שעות יועצת/פסיכולוגית בי"ס באופן עקבי ורציף לפרק זמן ממושך מאוד.
עזבי אותך מנקודות או לא נקודות. זה שטויות, זה ממש בשוליים, והוא לא יפתח חרדה ממקרה בודד. יותר חשובה ההתערבות ברמה הכיתתית, כדי לשנות מן היסוד את האקלים בכיתה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
לגמרי עושים

המצב קטסטרופה חוץ משיעורי חשבון תורה והמחנכת. הרבה הרבה שיעורים מקצועיים עם מורים נפרדים והם פשוט לא עובדים. בפגישה עם המנהלת דובר על כמה פתרונות ורעיונות לטפל בדברים (בין היתר הוצע לחזק את שיעורי כישורי חיים) אבל לגמרי אציע את השילוב של היועצת ו/או פסיכולוגית בית ספר בפגישה הבאה עם המנהלת.
&nbsp
 
למעלה