מה עושים אם המורה לא סובלת את הילד?
ילד בן 7, כיתה ב'. הוא ביישן מאד, במיוחד בקבוצת ילדים גדולה. לוקח לו זמן עד שהוא פותח פה במסגרת חדשה. בנוסף, עקשן. בקיצור, ילד לא סטנדרטי, אבל לא משהו קיצוני.
כבר בכיתה א' המורה "התלבשה" עליו, דיברה איתי כמה פעמים, דרשה שניפגש עם היועצת (שבפגישה אמרה שהיא לא רואה שום דבר מדאיג). השנה שוב התחילה לדבר איתי עם הצורך לטפל בו, ביקשה שנלך לאבחון. הוא באמת התחיל ללכת לריפוי באומנות, וגם המטפלת שם לא רואה בעיה מיוחדת (אבל הוא נהנה, אז למה לא).
המורה צעירה ומתלהבת ונתתי לה את הקרדיט שהיא רק דואגת לילד. אגב, כל פעם שהיו לי הצעות איך לקדם אותו, היא פסלה אותם על הסף (גם הגדול שלי קצת מוזר אבל זכה למורה מדהימה ומשם לקחתי את הרעיונות).
אבל עכשיו היא כבר הגזימה. לקראת מבחני מחוננים ביקשתי לבדוק האם מגיעות לילד הקלות כי גרנו תקופה בחו"ל. היא בדקה והודיעה שלא מגיע לו כלום. בנתיים הילד הצליח מאד בשלב א וצריך לגשת בקרוב לשלב ב. ניסיתי לבדוק האם מגיעות לו בכל זאת הקלות ולכן גם דיברתי עם היועצת שאמרה שהגיעו לו הקלות גם בשלב א ושהיא אמרה למורה (יש לי מייל מהמורה בו כתוב מפורשות שלא מגיע לו כלום). אז הילד הסתדר גם בלי ההקלות ולא הייתה כאן פגיעה, אבל זה יכול היה להיות אחרת.
בעלי רוצה לפוצץ את הפרשה כי הוא חושש שהיא יכולה להעביר גם הלאה מסר שלילי על הילד - נניח למורה של השנה הבאה.
אני חוששת במיוחד שיש לי עוד שני ילדים קטנים שילכו לאותו בית הספר.
מה דעתכם, איך כדאי לפעול?
ילד בן 7, כיתה ב'. הוא ביישן מאד, במיוחד בקבוצת ילדים גדולה. לוקח לו זמן עד שהוא פותח פה במסגרת חדשה. בנוסף, עקשן. בקיצור, ילד לא סטנדרטי, אבל לא משהו קיצוני.
כבר בכיתה א' המורה "התלבשה" עליו, דיברה איתי כמה פעמים, דרשה שניפגש עם היועצת (שבפגישה אמרה שהיא לא רואה שום דבר מדאיג). השנה שוב התחילה לדבר איתי עם הצורך לטפל בו, ביקשה שנלך לאבחון. הוא באמת התחיל ללכת לריפוי באומנות, וגם המטפלת שם לא רואה בעיה מיוחדת (אבל הוא נהנה, אז למה לא).
המורה צעירה ומתלהבת ונתתי לה את הקרדיט שהיא רק דואגת לילד. אגב, כל פעם שהיו לי הצעות איך לקדם אותו, היא פסלה אותם על הסף (גם הגדול שלי קצת מוזר אבל זכה למורה מדהימה ומשם לקחתי את הרעיונות).
אבל עכשיו היא כבר הגזימה. לקראת מבחני מחוננים ביקשתי לבדוק האם מגיעות לילד הקלות כי גרנו תקופה בחו"ל. היא בדקה והודיעה שלא מגיע לו כלום. בנתיים הילד הצליח מאד בשלב א וצריך לגשת בקרוב לשלב ב. ניסיתי לבדוק האם מגיעות לו בכל זאת הקלות ולכן גם דיברתי עם היועצת שאמרה שהגיעו לו הקלות גם בשלב א ושהיא אמרה למורה (יש לי מייל מהמורה בו כתוב מפורשות שלא מגיע לו כלום). אז הילד הסתדר גם בלי ההקלות ולא הייתה כאן פגיעה, אבל זה יכול היה להיות אחרת.
בעלי רוצה לפוצץ את הפרשה כי הוא חושש שהיא יכולה להעביר גם הלאה מסר שלילי על הילד - נניח למורה של השנה הבאה.
אני חוששת במיוחד שיש לי עוד שני ילדים קטנים שילכו לאותו בית הספר.
מה דעתכם, איך כדאי לפעול?