איך נהיים סיס אדמין?

איך נהיים סיס אדמין?

אם אני מבין נכון, זה הבנאדם שמתקין וינדוס ואקליפס לעובדים חדשים בארגון. ויוצר יוזרים חדשים במערכת, גיבויים ושרתי קבצים והרשאות chown+chmod וכולי. נדמה לי שזה מה שהם עושים.

רקע עלי? תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפחותה. הייתי תוכניתן פרונט ווב כמה שנים עד שנמאס לי מהגועל נפש הזה. היה עדיף מאבטלה, לא יותר.
ניסיתי להכריח את עצמי ללמוד אנגולריאקט. לא הצלחתי. זה היה משעמם מידי. גם נוד, אגב. לא רוצה לראות שורת JS נוספת לשארית חיי.

ויותר מזה, כבר לא מאמין שאהייה מתכנת טוב או אפילו בינוני. העבודה הזו קשה לי מידי ואין בה מספיק סיפוקים מיידים.
כשאני מתקין אובונטו על המחשב שלי זה לוקח בערך שעה בסך הכול, לא חודש. לא חצי שנה לפני באגים. אותו דבר על להתקין WAMP או להוסיף טבלה ב-MySQL.

יש קורסים חינמיים או בתשלום שכדאי לעשות? ספרים ששווה לקרוא? ואחרי שקוראים ועושים תרגילים, למי אכפת? מי מתרשם מהתרגילים האלה? מי יתן לי את המשרה הראשונה בשכר מינימום אחרי כל הקורסים והתרגילים?

וגם, האם הסיסאדמין תמיד עובד באותו משרד והמשימות מגיעות אליו, או שצריך להתנייד בין אתרים בעזרת רשיון נהיגה שאני לא יכול להשיג בחיים האלה?
 

jellymean

New member
תפנה לאדמין....

By the powers of the holy ubuntu I grant you powers of sudu...

> sudo grant to dudu kaplan....



 

choo

Active member
להערכתי - פשוט חפש עבודה בתור ג'וניור

&nbsp
עם הרקע שלך, ככל הנראה תוכל בקלות ללמוד כל מה שצריך עוד תוך כדי עבודה. אין טעם בקורסים אתה יכול לעבור על הסילבוס של קורסים כאלו ולגלות שחלק אתה כבר יודע, ואת השאר תוכל ללמוד מספרים רלונטיים או מתיעוד מקוון.
&nbsp
אתה צריך לכתוב קורות חיים מוכווני סיס אדמין, ולהתחיל לחפש משרות. כדאי לנסות גם דרך מכרים. במידה ולא תמצא עקב דרישות נסיון, אתה יכול לפנות לעמותה כלשהי ולהציע לבצע עבורה עבודות סיסטם בהתנדבות, כדי לצבור נסיון סיסטם בעולם האמיתי.
&nbsp
&nbsp
אגב, ידע ונסיון בתור סיס אדמין רלוונטי גם למפתחי תוכנה בחלק מהתפקידים, כך שאם תרצה לחזור לפיתוח תוכנה בעתיד, זה יהיה בונוס.
 
למעלה