קומבינה חדשה בפסטיבל מחול כרמיאל 2016

קומבינה חדשה בפסטיבל מחול כרמיאל 2016

לראשונה יתקיים בהיכל התרבות בכרמיאל במסגרת פסטיבל מחול כרמיאל 2016 מופע מחול רפרטוארי של להקת חובבים. ראו מטה בתמונה המצורפת את הפרטים.

ואני שואל מדוע ולמה נבחרה דווקא הכוריאוגרפית דגנית רום ולמה רק היא???

למה למשל הכוריאוגרף שלמה ממן אינו מציג במסגרת הפסטיבל ובהיכל התרבות מופע פולקלוריסטי רפרטוארי שלם ומלא (ללא זמרים)???

אני מעריך ומשער שאכן מדובר כאן בקומבינה מסריחה ומצחינה ביותר ואולי גם בפיצוי שניתן לדגנית רום או אולי בדמי שתיקה...

מאחר והתחום כולו מתנהל מזה עשרות שנים במחשכים ובאפלה מוחלטת ורב הנסתר על הגלוי, הכל אפשרי ולא ניתן לשלול שום אפשרות. ולכן בנסיבות העניין סביר להניח שדגנית רום קיבלה או מקבלת פיצוי או שאולי בכלל מדובר בדמי שתיקה ובפטנט ייחודי לצורך השתקה וסתימת פיות...

שאין שקיפות אז יש שחיתות!!!

אני רוצה לקבל תשובה עניינית ומנומקת מדוע ולמה נבחרה דווקא דגנית רום ולמה רק היא???

ומדוע ולמה הכוריאוגרף שלמה ממן אינו מעלה בהיכל התרבות בכרמיאל במסגרת הפסטיבל וגם לא בשום מקום אחר מופע מחול פולקלוריסטי רפרטוארי שלם ומלא (ללא זמרים) הפתוח לקהל הרחב ויש לו מכירת כרטיסים???

ואנא מכם, אל תתחילו לדקלם לי את הקשקוש המופיע בפרסום של המופע.

 

dudusapir

New member
כשיש כל כך הרבה להקות מחול ישראליות כאלה זה בהחלט מיותר

יש הרבה הופעות מחול בפסטיבל של להקות ישראליות.
הסגנון דיי דומה אצל כולם.
ולמרות שדגנית מעולה וגם הלהקות שלה זה באמת מיותר.
בכל אופן שיהיה לכולם בהצלחה!
 
זה לא מיותר

מן הראוי היה שכל להקה תוכל להריץ מופע רפרטוארי שלם ומלא בהיכל התרבות ולא רק להקת מחול אחת.

כל מופעי המחול האחרים שיש בפסטיבל אינם מופעים רפרטואריים וכל להקה זוכה להציג בהם בעיקר ריקוד אחד. כך שמן הראוי היה שכל להקה תקבל במה בהיכל התרבות לצורך העלאת מופע רפרטוארי מלא ושלם.

מה שמיותר לחלוטין בפסטיבל זה הלהקות מחו"ל (מחוץ לארץ) והלהקות של המחול האמנותי מקצועי שאין להן שום קשר לריקודי העם הישראליים ולמחול העממי הישראלי והן לא מביאות שום תועלת למחול העממי ולריקודי העם הישראליים והם נועדו רק בשביל לרצות את אנשי השררה במשרד התרבות.

ומשכך, מופעי הלהקות מחו"ל (מחוץ לארץ) ומופעי להקות המחול האמנותי מקצועי זוכים לנתח פרסום רחב ומשמשים ככר פורה לצורך מתן שוחד וטובות הנאה רבים לאנשים שונים שראש העיר חפץ ביקרם.

משרד התרבות (להלן המשרד) לא מכיר במחול העממי ובריקודי העם הישראליים כאמנות מקצועית ומעולם לא הכיר בהם כאמנות מקצועית וניתן גם לומר שהמשרד בז למחול העממי הישראלי. ולכן המשרד דורש מהנהלת הפסטיבל (אהרון סלומון) לשלב בפסטיבל "אמנים מקצועיים בעלי רמה אמנותית נאותה" (כהגדרת המשרד) ולצורך כך הפסטיבל מעסיק יועץ אמנותי (יאיר ורדי) על מנת שיעניק לפסטיבל יעוץ מקצועי כיצד ואיך לבנות את התכנית האמנותית על פי הקריטריונים של משרד התרבות שלא מכיר במחול העממי ואף בז לו.

והתוצאה היא שבפסטיבל יש מופעים רבים של להקות מחו"ל (מחוץ לארץ), מופעים של להקות מחול אמנותי מקצועי, מופעים של זמרים מפורסמים ידועי שם (שבהם המשרד כן מכיר), אבל המחול הישראלי העממי לא זוכה למעשה לבמה הולמת בפסטיבל ואפשר לומר שלמעשה לא זוכה לכל במה בפסטיבל. וכאשר כוריאוגרף זה או אחר זוכה להעלות ריקוד אחד על הבמה, הוא נדרש לכך שהריקוד יהיה ריקוד חדש שלא הוצג מעולם.

כך לא עושים פסטיבל!!!

ובאשר לכוריאוגרפית דגנית רום,

אני לא אוהב אותה ואף פעם לא אהבתי אותה ולא את הריקודים שלה. לעניות דעתי אין בריקודים של דגנית רום שום דבר המעורר את הרגש. אני אוהב רק כוריאוגרפים שעושים ריקודי פולקלור ולא קשקושים מודרניים.

לעניין הסגנון,

יש הבדל אדיר בין להקת מחול שברפרטואר שלה יש ריקודי פולקלור וריקודים הבנויים מאלמנטים פולקלוריסטיים, לבין להקת מחול שכל הרפרטואר שלה זה רק קשקושים מודרניים ללא כל אלמנט פולקלוריסטי. ולכן הסגנון אינו דומה כלל אלא אם כן ההיכרות שלך עם להקות המחול היא רק מהקשקושים המודרניים שמציגות הלהקות בפסטיבל כרמיאל (על מנת לרצות את אנשי השררה במשרד התרבות).

ושוב, לעניות דעתי הכוריאוגרפית דגנית רום לא עשתה מעולם שום דבר על מנת לעורר את הרגשות. ולהבדיל מדגנית רום, הכוריאוגרף שלמה ממן השקיע בשנות ה-80 את כל נשמתו על מנת להיות מקורי וייחודי ביותר וגם בתחום הליווי המוסיקלי. דגנית רום לעניות דעתי השתמשה רק בחומרים מוכנים שהיו זמינים ונגישים בתקליטים מסחריים.
 
למעלה