בניסיון למנוע עריקות בליכוד: נתניהו הודיע על ביטול הפריימריז

סטילהוק

New member
בניסיון למנוע עריקות בליכוד: נתניהו הודיע על ביטול הפריימריז

בניסיון למנוע עריקות בליכוד: נתניהו הודיע על ביטול הפריימריז לרשימה
https://news.walla.co.il/item/3324777

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו סיכם עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ על הקפאת הפריימריז לרשימת המפלגה בכנסת הבאה, זאת "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח"כים בליכוד". ההחלטה תובא לאישור המרכז בקרוב

הליכוד הודיע הלילה (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, על הקפאת הפריימריז לרשימת הליכוד בכנסת הבאה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. ההצעה - שכוללת לעת עתה את הקפאת הרשימה בלבד ולא את ביטול הפריימריז לראשות המפלגה - נועדה למנוע עריקות של חברי כנסת מהליכוד בתקופת 21 הימים, שתיפתח בסוף המנדט של גנץ. בהודעת הליכוד נמסר כי הוחלט לבטל את הפריימריז לרשימה "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח"כים בליכוד".

לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות, יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת. הקפאת הרשימה תובא לאישור המרכז בקרוב והיא נועדה להבטיח שחברי כנסת בשורות האחוריות של הליכוד שיחששו לאבד את כיסאם בפריימריז, יחליטו לערוק לכחול לבן כדי להימנע מבחירות.

לדברי בכירים בליכוד, אם יהיו בחירות, נתניהו מתכוון לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה ולכרוך את המהלכים יחדיו, בהסתמך על הסעיף בחוקת הליכוד שבו הבחירות לרשימה ולהנהגה כרוכות יחדיו. "הח"כים החדשים ברשימה שעוד לא השלימו שנת כהונה אחת יעשו הכול כדי לא ללכת לפריימריז שבהם הם יכולים לאבד את מקומם, ולכן האינטרס של כולם לשמור על המצב הקיים יהיה חזק יותר", אמר אחד הגורמים.

עם זאת, ח"כ גדעון סער, הבכיר היחיד בליכוד שהצהיר כי יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד בפעם הבאה, צפוי לדרוש פריימריז לראשות המפלגה במידה ואכן יוכרזו בחירות.

אחרי הבחירות בספטמבר, שקל נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה כדי להבטיח את תמיכת הליכוד בו ולדכא כל אפשרות למרד פנימי במפלגה שתאפשר לכחול לבן להקים ממשלה בלעדיו. באותה הזדמנות סער הודיע לראשונה כי הוא מתכוון להתמודד מולו על ראשות המפלגה ולאחר מכן, נתניהו חזר בו מהכוונה לערוך פריימריז בזק והסתפק בהצעת הפשרה שהציג יו"ר המרכז כץ, לפיו מרכז הליכוד יאשר את מנהיגותו של נתניהו.

בדיוק כפי שצפיתי בהכירי היטב את נתניהו כבר שנים, נתניהו השרלטן הפחדן שאינו סומך על חברי מפלגתו עושה הכל כבר חודשים להבטיח שהם כולם ימשיכו להיות המריונטות השפוטים שלו ולשרת אך ורק את טובתו האישית ולא את טובת המפלגה או את טובת המדינה.

נתניהו השרלטן שאין לו אפילו מנדט מפלגתי לעמוד בראש הליכוד, כפי שקובעת חוקת הליכוד עצמה, כבר שנים (מאז שנת 2014 שזו הפעם האחרונה שזכה לאמון הליכוד ולמנדט מפלגתי כיו"ר הליכוד) פשוט מת מפחד ללכת לפריימריז על ראשות מפלגת הליכוד, כי הוא חושש שתוצאות הפריימריז יקבעו דה פקטו שאין לו מנדט מפלגתי אמיתי. וזה למה הוא דוחה ומבטל פריימריז אחרי פריימריז.
 
למעלה