GM מול TSLA

את מי מעניינת ישראל?

הבעייה של טסלה כרגע היא לא ביקוש אלא ייצור. היא מעולם לא ייצרה מכוניות בסדרי גודל כאלה. על הנייר הכל אפשרי, בפועל היא לא מצליחה, בינתיים, לעשות את המעבר משוק נישתי ל-mass market. יתכן שתצליח, אבל כל עיכוב כזה עולה הרבה כסף.

בכל מקרה, עם ההפרש העצום בין מספר ההזמנות (בסביבות 400,000) לבין כושר הייצור (כרגע אפסי, ואפילו אופטימית רחוק מלספק את ההזמנות), לא תראה אף טסלה בישראל לפני 2019 או 2020.

טסלה לא יחידה בעולם. בינתיים GM וחברות אחרות גם עושות חשמליות. השאלה היא לא מה יהיה נתח השוק של חשמליות אלא איך טסלה תתפקד, אם תצליח לממן ייצור שממשיך להתעכב, ואם בשנים הקרובות חברות אחרות שפחות לחוצות במזומנים לא יקדימו אותה.
 

ANZ1

New member
הגדלת יצור זה בעיה פתירה ופשוטה

זה לוקח קצת זמן אם מתכננים לא נכון,
אבל אף אחד לא חושב שלא יתגברו עליה.
לבנות מפעל חדש, זה ידע ישן.
 
לא מדובר על לקבל פרס נובל בפיזיקה או במשהו

ייצור רווחי, ודגש על רווחי, בסביבה תחרותית, זה דבר מאוד לא טריוויאלי ומה שעושה את ההבדל בין חברות ששורדות לאלה שלא.
 


 
ולגבי שיעור המיסוי בארץ

כמדובר על נישה, קל להיות ירוקים, ערכיים ולתמרץ. למה לא, זה לא כואב לאף אחד בכיס ומוציא את כולם טוב.
אבל אם יהיה איזשהו תסריט שרכב חשמלי לוקח נתח משמעותי משוק הרכב בארץ, לא צריך להיות מספר אחד, גם מספר 2, 3 או 4, אתה יכול לשכוח ממיסוי של 10%.
 

dw2322

New member
בדיוק

משרד האוצר לא פראייר.
כל עוד מדובר בנישה חמודה אפשר להיות מחבקי עצים.
כאשר זה יפגע בביזנס? (מס של מיליארדים) ביי ביי הטבות מס.

בינתיים היבואנים לא טומנים ידם בצלחת ומציעים עוד ועוד רכבי פרימיום חשמליים. ל BMW, מרצדס, טויוטה ויונדאי כבר יש דגמים כאלה.
מתחילים בימים אלה עם מיזם אוטותל של רנו חשמליות בחיפה.
עד שטסלה תגיע לשוק הנישה הקטנטן שלנו כבר תהיה הרבה תחרות וסביר שהמיסוי יעלה כך שהרכב יעלה יותר קרוב ל 200 אלף מאשר 130.
 

dare devil ית

New member
זה נכון שטסלה מפסידה כסף- והרבה

אבל בניגוד להרבה חברות חלום אחרות יש לה מוצר- והוא באת מצוין.
הם לא מוכרים יותר בגלל מיגבלה של כושר יצור, ולא של ביקוש.
בעיה שאני מניכה שכל המנכלים הנל היו מתים שתהיה להם.

לא היתי מזלזלת בהם, או באילון מאסק
 

dw2322

New member
דוגמה: דירה חדשה בר"ג ב 1.3 מלש"ח (מחיר למשתכן)

אין בעיה לקבל הזמנות על קומץ הדירות שהוצעו בהגרלה. חצי מצעירי גוש דן הסתערו על הדירות שם.
נו, מה הפלא? אם מגוריט מוכנים לקנות דירה ליד המסתננים בנווה שאנן בדרום ת"א ב 2.3 מיליון שקל
אז מה הפלא שחצי גוש דן ניסה להגריל דירה במיליון(!) שקל פחות, בר"ג?
עיסקה פצצה. הבעיה היא שרק קומץ זכו בה.
 

ANZ1

New member
זה כמו לשאול לפני 10 שנים האם גוגל תהיה אלטה ויסטה

והתשובה כמובן היא לא, בשני המקרים,
למרות שגוגל התחילה כמו אלטה ויסטה, וגם לא היתה ריווחית, אנחנו יודעים מה נהיה ממנה, כי היה לה את מה שיש לטסלה, כשרונות גדולים, חזון, ויכולת להפוך חלומות למציאות.

בטר פלייס התחילה כמיזם קטן, נטול מעוף, בעיתי, מהיום הראשון שבטר פלייס התחילה אמרתי לחברים שהתחילו לעבוד שם שיחפשו מקום עבודה אחר כי הם לא יהיו שם הרבה זמן.
טסלה נמצאת ביקום מקביל, היא לא רק הראשונה שהצליחה לפתח מכונית חשמלית סידרתית עובדת, היא גם עשתה אותה הכי טובה שיש, וכבר בדגם הראשון היא הצליחה להיות יותר טובה מהמתחרות הכי טובות שלה (טסלה מודל S יותר טובה ממרצדס מודל S)
אלון מוסק, הצליח ומצליח להפוך חלומות עתידים למציאות, וראינו את זה עד עכשיו בכל דבר שהוא נגע, לא סתם הוא הפך לדמות של גיבור על בעודו בחיים.
 

dw2322

New member
לגוגל היה עוד משהו

אתר אינטרנט שעולה למשתמש 0. זה מאפשר יכולת צמיחה פנומנלית (קצב חשיפה לפרסומות עולה אקספוננציאלית).
מה שעולה כסף בביזנס הזה היה משכורת לכמה מתכנתים וחוות שרתים.
&nbsp
המוצר של טסלה לא זול לצרכן הסופי, המתחרים הקיימים והמבוססים לא מזלזלים ומפתחים תחליפים, ולטסלה עולה סכומי עתק להרים את האופרציה. כל רבעון היא שורפת סכומי עתק.
לא תהיה להם ברירה אלא לבצע גיוס נוסף ולדלל את בעלי המניות.
במניה בשער 317$ הש"ש הוא 53B$ . זה די הרבה כסף בשביל עסק מפסיד.
מבחינה טכנית נראה שהמניה שינתה את מגמת העלייה ובתקופה האחרונה מתחילה לרדת. לא בלתי סביר להניח שזה עקב חשש המשקיעים מדילול עצבני, ובמחיר נמוך משמעותית משווי השוק. האם מאסק יסכים להנפיק ב 200$? כנראה שכן. ב 100$? הוא לא יאהב אבל אם אין ברירה אז אין ברירה.
&nbsp
זה אומר שב 317$ הנייר יותר מעניין כקנדידט לשורט מאשר ללונג.
מצד שני, החזון של המנכ"ל אכן מופלא.
 

ANZ1

New member
לא אמרתי שאני ממליץ לקנות טסלה

אבל טסלה תצליח ותהיה שחקנית גדולה,
ולא תגמור כמו בטר פלייס.
ואגב, אני לא אתפלא אם טסלה תעבור לתחומים אחרים,
או לחלופין תתחיל למכור תמלוגים ותאפשר לחברות אחרות לייצר מכוניות עם הידע שלה.
 

dw2322

New member
התמלוגים זה פתרון בהחלט אפשרי

כנראה שיתקשה להחזיק ש"ש של 50 מיליארד דולר, אבל זה בהחלט פתרון אפשרי.
בשווי מספיק נמוך לקנות אותם בשביל אקזיט על הפטנט זו יכולה להיות השקעה מעניינת.
כמו כל ביוטק בעצם.
 

dare devil ית

New member
אם בהימורים עסקינן

אני מהמרת על קונסולידציה עם יצרן רכב וותיק ביום שלחץ החוב יתחיל להעיק עליה.

כמו שכתבו מעל- טסלה מצירת אחלה של מוצר- ברגע שנוהגים באחת כל רכב אחר ניראה כמו ירידה אחרוה.
 

ANZ1

New member
לא יהיה קונסולידציה אבל אולי טסלה תקנה מפעלי יצור

טסלה לא צריכה להתאחד עם חברת רכב אחרת,
כי אין להם שום ידע שהיא צריכה,
טסלה מתכננת היום רכבים שלמים כולל כל החלקים,
אין שום ידע שחסר לה, או שם,
מה שחסר לה זה מפעלים ויכולת יצור,
ומכיוון שחלק מהחברות המתחרות סוגרות מפעלים,
בהחלט סביר שטסלה תרכוש מפעלי יצור שלמים כולל העובדים ותתחיל ליצר בהם את המכוניות שלה, אבל אין לה שום צורך בחברה אחרת.
 

dw2322

New member
אני מכיר מפעל ייצור אחד...

רגע, שנייה, איפה שמתי את הטלפון של עידן עופר?
(קנון)
&nbsp
אפילו מפעל ייצור סיני מודרני, שהוקם די לאחרונה. לא משהו ענתיקה שדורש שיפוץ מהיסוד.
אתה מקבל רובוטים כמעט חדשים, עם קצב הייצור של קורוס הם אפילו בקושי הספיקו להתלכלך
הצעצוע הזה עלה מיליארד דולר!
מפעל יד ראשונה, מטייקון.

&nbsp
מבחינת קנון אני מניח שאין בעיה לבצע אקזיט (אפילו לא חייבים מזומן, גם מניות TSLA הולך, אבל לא ב 300$ אלא לפי 100$ למניה, ואז אפשר להסכים לתקופת נעילה). מבחינת השותף הסיני (צ'רי) ? אני לא בטוח.
 
למעלה