אלי רוזנשטיין
New member
את מי מעניינת ישראל?
הבעייה של טסלה כרגע היא לא ביקוש אלא ייצור. היא מעולם לא ייצרה מכוניות בסדרי גודל כאלה. על הנייר הכל אפשרי, בפועל היא לא מצליחה, בינתיים, לעשות את המעבר משוק נישתי ל-mass market. יתכן שתצליח, אבל כל עיכוב כזה עולה הרבה כסף.
בכל מקרה, עם ההפרש העצום בין מספר ההזמנות (בסביבות 400,000) לבין כושר הייצור (כרגע אפסי, ואפילו אופטימית רחוק מלספק את ההזמנות), לא תראה אף טסלה בישראל לפני 2019 או 2020.
טסלה לא יחידה בעולם. בינתיים GM וחברות אחרות גם עושות חשמליות. השאלה היא לא מה יהיה נתח השוק של חשמליות אלא איך טסלה תתפקד, אם תצליח לממן ייצור שממשיך להתעכב, ואם בשנים הקרובות חברות אחרות שפחות לחוצות במזומנים לא יקדימו אותה.
הבעייה של טסלה כרגע היא לא ביקוש אלא ייצור. היא מעולם לא ייצרה מכוניות בסדרי גודל כאלה. על הנייר הכל אפשרי, בפועל היא לא מצליחה, בינתיים, לעשות את המעבר משוק נישתי ל-mass market. יתכן שתצליח, אבל כל עיכוב כזה עולה הרבה כסף.
בכל מקרה, עם ההפרש העצום בין מספר ההזמנות (בסביבות 400,000) לבין כושר הייצור (כרגע אפסי, ואפילו אופטימית רחוק מלספק את ההזמנות), לא תראה אף טסלה בישראל לפני 2019 או 2020.
טסלה לא יחידה בעולם. בינתיים GM וחברות אחרות גם עושות חשמליות. השאלה היא לא מה יהיה נתח השוק של חשמליות אלא איך טסלה תתפקד, אם תצליח לממן ייצור שממשיך להתעכב, ואם בשנים הקרובות חברות אחרות שפחות לחוצות במזומנים לא יקדימו אותה.