שאלה קצרה בנושא פנסיה

YoniMor999

New member
שאלה קצרה בנושא פנסיה

מודע אנשים שיורדים מהארץ נאלצים "לשבור" את הפנסיה?
 

ANZ1

New member
מודע או מדוע ?

אם אתה שואל מדוע ישראלים שמהגרים מישראל נאלצים לשבור את הפנסיה ,
(עוברים מישראל, או מהגרים לא יורדים, אם כבר עולים, בכל פרמטר, של ביטחון, רמת חיים ,שקט נפשי וכל בחינה אחרת, גם בדרך כלל מהגרים צפונה יותר מישראל לכן עולים לא יורדים,המושג יורדים הגיע מהתנך שבני ישראל בכל דור ירדו מצרימה, כי מצרים דרומית לישראל)

אבל התשובה הפשוטה היא - לא, ישראלי לא נאלץ לשבור את הפנסיה,
חלק עושים את זה מכל מני סיבות, בעיקר אם אתה לא מתכוון לחזור לגור בישראל, ויש לך הרבה שנים עד הפנסיה, אתה פשוט תשלם הרבה עמלות ,ולא תמשיך לצבור בקרן, אבל אין שום בעיה לשמור על הקרן עד שתגיע לגיל פנסיה ואז תקבל את הפנסיה שלך לא משנה אם אתה גר בקריית מלאכי או בלוס אנגלס.
 

YoniMor999

New member
מדוע


אז אם הבנתי נכון אין בעיה (ואף רצוי) לשמור על קרן הפנסיה.
כמובן שצריך להמשיך לשלם דמי ניהול אך אם הם נמוכים מהריבית שהקרן עושה עבורך אין בעצם אילוץ או אפילו היגיון בלמשוך את הכספים טרם גיל הפרישה
 

ANZ1

New member
כן ולא

זה תלוי במקרה הספציפי שלך
- ככל שאתה יותר מבוגר, ככה יותר הגיוני לשמור על הפנסיה ולא לפתוח אותה.
- אם המעבר שלך זמני, תשאיר את הקרן, אם אתה מתכנן לעבור לתמיד זה כבר אחרת.
- תלוי מה הצרכים הפיננסים שלך, אם אתה יכול להסתדר בלעדיה, תשאיר
- תלוי מה אתה חושב יקרה עם מדינת ישראל ועם קרן הפנסיה,
קרן פנסיה בבסיסה זאת פירמידה, מתישהוא זה יתפוצץ ולא ישאר לאחרונים.
מדינת ישראל לא יכולה להמשיך לצמוח בקצבים שצמחה, אין יותר מקום, מדינת ישראל היא אחת המדינות הכי צפופות בעולם, אלא אם הישראלים יעברו בהמוניהם לערבה, סביר שקצב הילודה של האוכלוסיה העובדת ילך ויקטן והסיכון באפשרויות התשלום ילך ויקטן, ובכלל עדיף כסף בכיס שלך מאשר אצל מישהו אחר.

אם ניקח את 2 הקצוות, אם אתה בגיל 50, עם סיכוי טוב לחזור לישראל ובלי דאגות כלכליות ובלי דאגות לעתיד ישראל, תשאיר את הכסף.
אם אתה בן 30, חסכת לפנסיה רק 4 שנים, אתה לא מתכוון לחזור, אתה צריך כסף להתחיל מחדש במקום אחר ואתה פסימי לגבי ישראל בכללי, תמשוך את הכסף.
 
למעלה