היסחפות וטביעה במים לא עמוקים

justme900

New member
היסחפות וטביעה במים לא עמוקים

ערב טוב,

אני מקווה שזה המקום הנכון להעלות את הנושא.

לאור ריבוי מקרי הטביעה לאחרונה, וכמי ששוחה לעתים בחוף ללא מציל, החלטתי ללמוד קצת על נושא זרמי הים, התנהגות נכונה בעת היסחפות וכו'.

אני מבין שקיימת בים תופעה של זרמי סחף, שעלולים לסחוף אחורה את מי שנקלע אליהם ולגרום לטביעתו. לא זכור לי שנקלעתי אי-פעם לתוך זרם כזה, ולכן אני יכול ללמוד על עוצמתו רק מתוך תיאורם של אחרים; אבל בהנחה שהוא אכן כה עוצמתי ו"בלתי מנוצח" כפי שמספרים עליו, שאלתי היא כזאת:

האם אדם, השוחה בעומק המאפשר עמידה יציבה יחסית על הקרקע, כאשר המים מגיעים בערך עד מתחת לגובה חזהו, עלול להיקלע לזרם סחף ולהיסחף בחוזקה לאחור?

במילים אחרות: האם עוצמתו של זרם סחף בים עלולה להיות כה גדולה, עד כדי כך שאפילו אדם העומד עם שתי רגליו על הקרקע לא יוכל להתנגד לו ו"לצאת" ממנו בהליכה לכיוון החוף?

אשמח מאוד לשמוע את דעתכם.

תודה רבה ושבוע טוב
 
כן בפירוש! הפתרון לא להלחם בזרם, לשכב לצוף, לתת לו לסחוף
אותך פנימה כ-100 מטר (נוצר נהר קטן שזורם חזרה לים) - כשנחלש - לשחות הצידה ולחזור לחוף.
כדאי לשחות בחוף עם מציל (שיחזיר אותך מהעומק עם חסקה או אופנוע ים).
אם כבר שאלת אז נענה - ונכון זה פורום שייט למרות שכולנו אוהבים ים....
 

מאיר ריבא

New member
זרם

עוצמת הזרם בהחלט יכולה להיות כזו במקומות מסויימים שגם אדם מבוגר אינו יכול ללכת/לשחות נגד הכיוון. נסיון אישי. והיות ואני עונה כאן - בהחלט יש דרך איך להחלץ....(מה שרון כתב לעיל)
 

uai200

New member
זרם סחף Rip Current

זרם סחף הוא פשוט זרם המים שמחזיר לים את המים שהגיעו לחוף על ידי הגלים. ככל שגלי החוף יותר גבוהים, זרם הסחף יהיה יותר חזק. מצאתי לינק שמסביר את התופעה עם תמונות (מצורף).
אם תחפש באינטרנט Rip Current תמצא גם סרטוני הסברה.
https://tzurikingblog.com/2015/03/19/thebesttoenterthesea/
 
למעלה