פנל סולארי בהשוואה לטורבינת רוח בסירות

gb228

Active member
ללא הנתון הזה לא ברור לי איך אתה בוחר מצבר

אלא אם היצרן של המנוע כבר הנחה אותך. אתה מציין כל הזמן מצבר של 105 אמפר-שעה. אתה לא רוצה לפרוק יותר מחצי - כ 50 אמפר-שעה אתה רוצה להפליג כ 5 שעות על המצבר - צריכת זרם של 10 אמפר, כלומר המנוע צריך להיות לא יותר מ 120 וואט. אם אתה מתכונן להפליג כל יום אז הייתי הולך על פתרון קונבנציונאלי של מטען שמתחבר לרשת. שמש לא תעזור לך הרבה כי הסירה תהיה פעילה ביום ותיטען בשעות הערב/לילה. לגבי רוח - תלוי במשטר הרוחות אצלך. יש לך במקרה לינק לאתר של המנוע ולאתר של המצבר?
 

zoozoo7

New member
הנה הלינק

http://www.minnkotamotors.com/products/trolling_motors/saltwater_transom_mount/riptide_transom.aspx כתבתי להם והנה התשובות שקיבלתי על כל מיני שאלות: (איזה גודל מנוע, איזה בטריה, כמה זמן יכול מנוע לסחוב עם הבטריה המומלצת וכו') הנה התשובות You need to figure the weight of the boat fully loaded (people, equipment, outboard, gasoline, everything). You should have a minimum of 2 pounds of thrust for every 100 pounds of weight. None, of our motors go faster then 3-5 MPH. The higher the trust doesn't mean faster it means more pushing power in wind or current. We recommend any deep cycle marine battery, group 27, 95-105 actual amp hours (not cranking or reserved amps). The Dealer/Distributor that you would As far as batteries go we recommend a Group 27 Deep Cycle Marine Battery with an Amp Hour rating of at least 105. We can give you an approximate run time, however the only way we can do that is with the motor on high speed. So on high speed a 55 lb thrust motor draws 50 amps with an 105 amp hour rated batter you'd be able to run approximately 1.78 hrs. The lower the speed you are running the less amps you are drawing so that will increase your run time.
 

הדס ים1

New member
מנוע חשמלי

אני בניתי סירה עם הנעה חשמלית אותו מנוע כפי שאתה מתאר. שלח לי את צורת הסירה גודלה ואיפה אתה רוצה למקם את הלוח או את הטורבינה. טורבינה 400W 12VDC נותנת במרב ההספק כ30A + לשעה השאלה האם אתה יכול להרכיב דבר כזה על הסירה? שלח נתונים ותמונה של הסירה.
 

הדס ים1

New member
טורבינת רוח

ראה טורבינת רוח 400W 12VDC מוטת כנפים 1.4 מטר תתקשר אלי אנסה לעזור לך יש לי כזו מורכבת על הסירה שלי. יורם
 

zoozoo7

New member
שלום יורם

עדיין לא בניתי את הסירה. אני רוצה לבנות סירה קטנה, יחסית קלה, פיברגלס על דיקט, לא חייבת להיות מאוד חזקה כי אני מתכנן לצאת איתה רק בימים יפים ולשוט בפיורד שבימים יפים שקט מאוד. היא תשקול בלי ציוד לא יותר מ 200 ק"ג ולכן אני מתכנן שכאשר יהיו עליה שני אנשים פלוס ציוד היא תוכל להגיע ל500 קג ובמשקל הזה המליצו לי על מנוע מסוים ואותו אני רוצה להניע עם שתי בטריות. הסירה תהיה בין 4-5 מטר וו- 1.20 עד 1.40 מטר רוחב, קרקעית יחסית שטוחה כשהבטריות במרכז רצפת הסירה. בהתחלה חשבתי לבנות תא לבטריות שיבלוט כלפי קרקעית הים כמו קיל אבל אני רוצה אפשרות לסחוב את הסירה לחוף וזה קצת קשה עם "מיני קיל". אשמח מאוד עם תייעץ לי מנסיונך. אני כרגע לא בארץ אבל בשימחה אתקשר לטלפון קווי. אגב, גם לי קוראים יורם.
 

gb228

Active member

הדס ים1

New member
תתקשר אלי בשמחה

תתקשר, יש לי SKYPE נוכל לדבר בנחת ללא חיוב.SKPE:HADASMARINE
 

gb228

Active member
יש נתון של זרם מקסימלי

50 אמפר - במצב זה הבטריה תספיק לשעה בערך (הם אומרים כמעט שעתיים, אבל מזשמעות הדבר זה ריקון כמעט מלא של הבטריה - לא בריא לאורך זמן) השאלה הגדולה היא האם באמת תזדקק למלוא ההספק של המנוע - אם לא אז תוכל לצרוך פחות. גם אז הייתי מהמהר על לפחות 25 אמפר, ולכן אם אתה רוצה להפליג 4-5 שעות הייתי אומר שאתה זקוק לבטריות בתכולה של כ 200 אמפר-שעה. מה גודל (ומשקל) הסירה? אם זו סירה כמו הבתמונה שהעלה יורם נראה לי שטורבינת רוח לא רלוונטית - מסיבות של בטיחות אתה צריך לשים אותה בקצה עמוד של כ 2.5 מטר (אתה לא רוצה להפגע מהלהב כשאתה עומד בסירה). הטרובינה שוקלת לא מעט ובגובה כזה תפגע ביציבות הסירה. אני לא יודע אם מותר לך, אבל אולי תוכל להרכיב עמוד עם טורבינה במזח שלך לטעינה בזמן עגינה - את ההפלגה תעשה רק עם הבטריות. עדיין נראה לי שלהתבסס על אנרגית רוח (או שמש) לטעינה על בסיס שימוש יום-יומי זה לא כל כך מעשי. מטען רגיל יתפוס לך פינה קטנה באחד התאים בסירה (במילא תצטרך תא לבטריות עצמן).
 

zoozoo7

New member
אני חושב שזה סוג של בטריה שמאפשר פריקה וטעינה

כמעט מקסימאליים. זאת לא בטריה כמו של אוטו. הסירה מתוכננת להיות קטנה, לשני אנשים. משהו בין 4-5 מטר אורך ו 1.20-1.40 רוחב. אני רוצה שתי בטריות וזה די יענה על הצרכים. השאלה שנשארה היא אופן הטעינה ונראה שאני לא אוכל להתחמק מטעינה עם מטען מהרשת הכללית. פאנל סולארי שיטען את שתי הבטריות שבסירה במשך יום יהיה כנראה יותר גדול מהסירה עצמה וטורבינת רוח, כמו שכתבת, תפגע ביציבות הסירה וגם תעשה לי הרבה רעש. להציב טורבינה כזאת על המזח, נשמע רעיון נהדר. אני באמת אדבר עם הנהלת המרינה כאן ואראה מה יש להם להגיד. בכל מקרה, עזרת לי מאוד והבהרת לי דברים שעד עכשיו לא היו ממש ברורים. הרבה תודה.
 
הסירה מיועדת לשייט בפיורד רגוע ?.....

פיורד זה בצפון הרחוק והקר? הזוית לשמש פוגעת מאוד בנצילות הפנל הסולארי! גם הצל שקיים בתוך הפיורדים לא עוזר. טורבינת-רוח עדיפה כי רוח יכולה להיות גם בלילה ובצל בתנאי שהפיורד לא "רגוע" מידי.
 

gb228

Active member
מכיוון שהוא רוצה לטעון בין הפלגות

הוא יכול לשים את הפנל בצורה אופטימאלית כלפי השמש ולקפל בזמן ההפלגה. הבחירה בים פנל לטורבינה צריכהך להעשות על ידי בדיקה מה יש יותר באיזור בו הוא מפליג (ניתן להשיג נתונים כאלו בד"כ מהשירות המטרולוגי של המדינה/איזור)
 
גם אם יציב את הפנל בצורה אופטימאלית...

זוית השמש יחסית לכדור-הארץ חדה מידי ופוגעת בנצילות וביעילות. גם טמפרטורת הסביבה לא תורמת מידי.
 
יש לי את כל הפרטים שאתה מחפש

צור איתי קשר יש לי פרטים לגבי מה שאתה מחפש 050-8877955 גיא
 

gb228

Active member
תלוי מה המטרה

אם המטרה היא שמירת המצבר טעון כשהסירה לא פעילה (למשל - כדי לא להשאיר מחובר למתח חוף) אז פנל קטן מאוד (5-10 וואט) יספיק כדי לבצע את העבודה. כמובן שזאת בהנחה שהמצבר היה מלא (או כמעט מלא) בסיום ההפלגה האחרונה ואין צרכנים פעילים במצב עגינה. במקרה כזה גנרטור רוח נראה לי פתרון מיותר. אם המטרה היא הפעלת צרכנים (למשל בשבוע הפלגה עם הרבה הפלגת מפרשים ועגינות ולא מעוניינים להפעיל מנוע, או אם בעגינה שגרתית במרינה יש לך צרכנים) אז גודל המצבר פחות משמעותי ולמעשה צריך לקבוע את גודל הפנל לפי הצרכנים. במקרה כזה אתה צריך קודם כל לבצע הערכה כמה אמפר-שעה אתה צורך בממוצע ב 24 שעות - לכל צרכן תכפיל את הזרם שלו בזמן הממוצע שהוא פועל ב 24 שעות (במפרשית "פשוטה" הצרכנים העיקרים יהיו, קרוב לודאי, המקרר ותאורת התאים, אבל כדאי לדייק ככל האפשר ולקחת בחשבון את כולם). אם אין לך את נתון הזרם אלא את ההספק של צרכן מסוים - תחלק אותו ב 12 כדי לקבל זרם (בהנחה של מערכת 12 וולט). נתון ההספק של פנלים סולרים הוא נתון "שיא". בממוצע אתה מקבל הרבה פחות, גם בהתקנה טובה. ככלל אצבע קח את הההספק המוצהר ותחלק אותו ב 3 כדי לקבל כמה אמפר-שעה תקבל ממנו על פני 24 שעות (בקיץ תקבל כנראה קצת יותר בחורף קצת פחות). אם קיבלת מספר גדול או שווה למספר שקיבלת מהצרכנים, המצבר שלך יישאר פחות או יותר טעון ללא צורך בהפעלת מנוע. אם קטן יותר, תצטרך מדי פעם להפעיל מנוע כדי למלא את המצבר. צורת החישוב לגנרטור רוח דומה, אלא שנראה לי שכאן סימן השאלה יותר גדול לגבי כמה הספק תקבל במממוצע (לעומת השמש באזורנו, שאותה ניתן לחזות בצורה יותר מדויקת).
 

Alex33

New member
היה לפני חודשיים טסט מקיף בירחון שייט אנגלי..

על גנרטורי רוח מדגמים שונים לסירות, כולל גרפים של טעינה מול עוצמת רוח. בשורה תחתונה..גם בדגמים חדישים יחסית, צריך רוח מעל 12-10 קשר כדי שתהיה טעינה משמעותית הנותנת מענה לצרכנים ,אלא אם זקוקים לtrickle charge , טעינה קלה שתשמור על מצברים טעונים..ולזה מספיק מטען סולרי בגודל בינוני.
 

zoozoo7

New member
חשבתי על קייאק אבל אני רוצה משהו קצת יותר

גדול ונוח. לגבי המנוע זה כמעט לא משנה. כמובן שבקייק אפשר לקחת מנוע יותר קטן שצורך פחות חשמל אבל בסיכומו של דבר צריך לטעון את הבטריות ואת זה הייתי רוצה לעשות עם שמש או רוח שקצת יותר מורכב להתקין על קייק. אבל המחשבה אכן עברה לי בראש. אני עדיין לא סגור על איזה קונספט אני הולך. אני רוצה לאסוף נתונים קודם.
 

danielia1

New member
לדעתי אתה נעול על קונספט שלא מתאים.

להתקין על דינגי גנרטור רוח או תאים סולאריים זה לא מעשי\ חכם\ בטיחותי. סירה קטנה עם מפרשים קטנים כמו אופטימיסט(המפרש, לא הסירה) עם זוג משוטים. אם אתה מאד רוצה מנוע קטן ומצבר קטן לזמן שלא תהיה רוח. אתה רוצה להשתמש במערכת שנועדה להביא אותך מהיכטה לחוף וחזרה ולדרוש מהמערך פי 10 תפוקה.... זה קצת לא מעשי. אבל אני מקווה שתמצא פיתרון שיביא לך את מירב ההנאה מהמקום המקסים בו אתה נמצא.
 

zoozoo7

New member
תודה על התגובות אבל אני לא רוצה דינגי ליאכטה

ה"יאכטה" שלי היא קצת כמו דינגי. 6.25 מטר בלבד ואיתה אני שט בהנאה מרובה עם מפרשים. אני רוצה סירה בניפרד ובלי קשר ל"יאכטה" שלי. (אגב, מתי זה מפסיק להיות סירה ומתחיל להיות יאכטה?) שתהיה עם מנוע חשמלי. אני רוצה לאסוף אינפורמציה קונקרטית בעיקר וגם קצת של תחושות בטן של אנשים מנוסים כדי שאוכל להחליט טוב יותר עד כמה אני מוכן "לסבול" עבור כל הסיפור האקולוגי וועבור הפלגה שקטה.
 
למעלה