אישור קהילה יהודית פורטו

אישור קהילה יהודית פורטו

שלום לכולם,
בהמשך לשירשור שפתחתי לפני מספר ימים בקשר לסיכויים להוצאת האזרחות (3 הודעות מתחת, ואני פותח בכוונה שירשור חדש)..
שלחתי לקהילה בפורטו את כל המסמכים הנדרשים שהיו ברשותי עם אישור הרב וכמה משפטים שכתבתי על המשפחה.
אחרי 40 דקות!! קיבלתי מהם מייל חוזר - Approved, עם הוראות למלא טופס WORD ולהעביר הוכחת תשלום, ולאחר מכן אקבל את האישור חתום דיגיטלית למייל.
הייתה נראה לי מוזר הזריזות הזאת, אבל אמרתי סבבה..
ואז קראתי בפורום השכן... שמנהל הפורום מגיש את לקוחותיו רק לקהילה בליסבון וזאת לדבריו שהגשה לקהילה אחרת היא סיכון ועוד רמזים כיוצא בזה.
רוצה לוודא לפני שאני מבצע את התשלום שהאישור של קהילת פורטו הוא קביל ולא "סוג ב' ". מה כוונת המשורר?
אודה לתשובותיכם.
תודה,
 
מאות אושרו כאזרחים ובידם אישור קהילת פורטו

בהם גם ישראלים. אני יודע על מה אתה מדבר, ואני חושב שאני יודע גם מה המקור לטענה הזו [שהופרכה ב-2016], אבל אין מה לחשוש. האישור אינו נחות. ממה אתה מופתע שאושרת בתוך דקות, הרי "הזהרנו" אותך כאן שזה מה שעשוי לקרות. בשנה האחרונה הם מקלים במתן אישורים, במיוחד לבני העדה הטורקית. אני חושב שאני יודע למה, אבל אשמור את זה לעצמי. אם אני לא טועה, עו"ד הילה שמנהלת את הפורום מגישה את לקוחותיה דרך קהילת פורטו וכמוה גם רוב המשרדים האחרים. אם לא נחה דעתך, תפנה לליסבון ותשיג את האישור שלהם. זו לא צריכה להיות בעיה עם המסמכים שיש לך, אתה לא מוגבל בבחירה ואני חושב שיאשרו אותך באותה מידה [אם כי המענה איטי יותר, את זה אני יודע]. מה שלא בחרת, אני ממליץ לודא שבאישור כתובים הפרטים בצורה מדויקת [אות-אות] בדיוק כמו שמופיע בדרכון. בהצלחה לך.
 
תודה על התשובה המעודדת

יש לי עוד שאלה ברשותכם, למי שבקיא וכבר סיים את התהליך או בשלב מתקדם.
קראתי בכמה מקומות שבשלב של הגשת הבקשה צריך להגיש מסמכים כמו צילום דרכון ופירוט כניסות ויציאות, טופס בקשה ואת אישור הקהילה + כל הוכחה שיכולה להוכיח זיקה לפורטוגל, האם האישור של הקהילה היהודית הוא לא "סוף פסוק" בקשר להוכחות? או שאצטרך להגיש עוד מסמכים? (אני שואל שוב, למרות שכבר אושרתי ע"י פורטו, וזאת למרות שכל מה שהעברתי להם הן הוכחות נסיבתיות בלבד, לא ראיות חותכות).
כשמשהו נראה לי קל מידי אני נהפך לחשדן..
כלומר האם אישור קהילה + תעודת יושר נקייה זה כל מה שנדרש? או שיכולים לצוץ דרישות למסמכים נוספים?

תודה ושבוע טוב,
 
למעלה