כניסת בת זוג כתיירת

giraffe79

New member
כניסת בת זוג כתיירת

שלום רב,
אני ואשתי, תושבת מוסקבה, התחתנו לפני יותר מחודש, כאשר לפני חודשיים התקשרתי להזמין תור למשרד הפנים וקבעו לי רק לנובמבר. כרגע יש לנו את כל המסמכים ואכן מתכוונים להגיש בקשה במועד הנ"ל. מכיוון שמדובר בזמן יותר מדי רב שמפרידים ביננו וגם לא ידוע מתי, לאחר הגשת המסמכים, יאשרו לה להכנס לארץ, היינו מעוניינים שהיא תגיע לפה ביחד איתי, כבר בסוף אוקטובר, כאשר לשנינו כרטיס טיסה למוסקבה לסוף דצמבר שאנחנו בוודאות נממש. בזמן שהיא תהיה פה, נגיש את הבקשה.
אני מודע לכך שהחוק מצריך להזמין אותה אף שפתורה מויזה ולכן השאלה שלי היא האם ישנו סיכון גבוה מידי שבסיטואציה הזו, היא תסורב כניסה?
אציין בזאת שהיא ביקרה בארץ ויצאה מהארץ מספר רב של פעמים, היא גם עוברת כאן טיפול שיניים בכל חודש וחצי (כרגע היא בעיכוב רציני בטיפולים שלה), היא בעלת תואר, עובדת, ואני גם בעל תואר ועובד הייטק. רוצה לומר שברור כשמש שהיא לא מגיעה למטרות עבודה.
תודה.
 

giraffe79

New member
גם כשמדובר בביקור?

נכון שאנחנו נגיש בקשה כשלושה שבועות לאחר כשתגיע, אבל גם מתחייבים שבכל מקרה תוך חודשיים אנחנו יוצאים מהארץ.
ואני מתחייב שאני מפרנס והיא גרה איתי בתקופה הזו.
 

The Sane

New member
כפי הנראה כן

מהרגע שתאמת תור לצורך פתיחת תיק חיים משותפים, למעשה הצהרת כי בכוונתה של אשתך להשתקע בארץ. במצב זה, הסיכוי שבמידה והיא תגיע לנתב"ג ללא הזמנה מראש מרשות ההגירה ושהם יאשרו את כניסתה, הוא נמוך ביותר.

הדרך הנכונה היא להסדיר את ביקורה מראש במשרד הפנים, אולם בנקודת זמן זו שאתם נמצאים בתהליך, לא נראה לי שמשרד הפנים יאשר לה כניסה כתיירת.
להערכתי הם יגידו לך שעליכם להמתין לפגישה שתואמה לך, שאחריה (במידה והכל תקין) היא תוזמן להגיע ארצה במסגרת ההליך המדורג.
 

giraffe79

New member
חצי מדוייק (למען גולשים נוספים)

את התור הזמנתי לפני כחודשיים וגם אז אמרו לי במשרד הפנים שברגע שזימנתי תור, לא יתנו לה להכנס.
עם חקירה צולבת ומסע הפחדות מצד פקיד ביקורת הדרכונים כמו למשל: "את יודעת שזה המון בירוקרטיה, מסמכים, כאב ראש, בעיות?" ו-"יכולים למנוע ממך להכנס לארץ שנה" וכו'... היא עדיין נכנסה, לבד, ואח"כ יצאה כמתוכנן והכל היה בסדר, למרות שהיינו זוג, עם תור, והסדרת מעמד ניתן לעשות גם כידועים בציבור.
מה שכן, כפי שציינתי, זה היה לפני הנישואין. ו-"נוהל הטיפול בזרים המבקשים להכנס ארצה ממדינות הפטורות מאשרת כניסה ( 5.4.0003)", הוא מפורש ודורש הזמנה, כאשר מדובר בבני זוג נשואים/ מקיימים חיים משותפים. כך שאני מבין שכרגע הסיכויים שלי אכן יותר נמוכים ומה שהיה בסדר קודם, ספק אם יהיה כעת.
בקיצור, כמו שיוסף הגדיר, מדובר בהימור.
 

The Sane

New member
למה חצי מדויק?

במה מה שכתבת שונה מהתשובה שנתתי לך?

מדיניות רשות ההגירה היא לא לאשר כניסה כתייר בזמן הבירור וההמתנה לקבלת הזמנה מהם. לא משנה אם הזוג נשוי או לא.
בפועל, קיימת אפשרות להיכנס "מתחת לרדאר". תלוי בעירנות של בקר/ית הגבול, המדינה ממנה מגיע/ה בן/בת הזוג, ומה יענו לשאלות בביקורת הגבולות. וזה כפי הנראה מה שקרה בפעם בה הצליחה אישתך להיכנס. לכן כתבתי "סיכויים נמוכים" או כפי שאחרים כתבו "הימור".

בכלל, אם אתה כבר יודע את התשובה אז למה אתה שואל?
אם קרמר היה כאן אז הוא כבר בטוח היה אומר שאתה סתם שואל שאלות מטעם "תפוז" בשביל להגדיל את התנועה באתר, להראות למפרסמים
 

giraffe79

New member
הכוונה שלי

החוק לגבי ביקור מדבר על חיים משותפים או זוג נשוי. היא בחו"ל, אני בארץ, אלה לא חיים משותפים. אנו רוצים בחיים משותפים. ככה שאנחנו לא בדיוק נפלנו בקטגוריה של החוק לגבי ביקור. היא היתה פה מלא פעמים כזוגתי(הצהירה זאת בביקורת) ותמיד ללא הזמנה. כעת, כנשואים, אנחנו בוודאות נופלים לתוכו. ואגב נראה שהמתחקר היה בקיא בדברים וכמו שאמרתי, הוא לא חסך ממנה שאלות והפחדות.
הסיבה שכתבתי חצי מדוייק היא עקב זה שלדעתי הסיכויים גבוהים הרבה יותר עבור זוג לא נשוי שחי בנפרד ויש כרטיס טיסה חזור.
ולגבי למה שאלתי... כמו שלי אמרו במשרד הפנים "מה פתאום!" ונכנסנו, אז רציתי לשמוע מנסיון של אנשים ולא מגוף עם אינטרס. ואיפשהו, כנראה אופטימיות ותקוות יתר שאולי אקבל תשובה שונה ממה שברור לי.
 

randyloo

New member
אני לא יודע

כל ההתנהלות מסביב להמתנה להזמנה לפתיחת תיק היא יחסית חדשה. עם זאת, מטרתה היא לא לאפשר אפילו כניסה זמנית של מי שבקשתו אולי תדחה. מי שכבר נמצא כאן, אפילו זמנית, יותר קשה להוציאו.
על רקע זה הייתי מנחש שביקור כתייר לא יותר שכן זה נוגד את כוונת מי שניסח את הנוהל המעודכן אבל אין לי וודאות מוחלטת שאכן זה המצב.
 

giraffe79

New member
תודה על ההענות

עם כמה שזה קשה, ומטרטר, אשקול את זה יותר בכובד ראש.
 
למעלה