ביקור בלשכת הקשר

stkachov

New member
ביקור בלשכת הקשר

פעמים רבות שואלים בפורום על לשכת הקשר והתהליך שעוברים שם. להלן הרשמים שלי, מביקור בלשכת הקשר שקיימנו עם אשתי. אני מקווה שמדריך זה ישמש מישהו בעתיד, ויעזור להגיע לפגישה יותר רגועים ולדעת מה צפוי לכם.

ראשית כל מההתחלה: בלשכת הקשר נדרש לבקר מי שבת זוגתו היא מארצות מזרח אירופה. למה דווקא הם? לא יודע, אבל זה המצב. כאשר מגיעים עם בת הזוג למשרד הפנים לפגישה הראשונה, מקבלים ערכת טפסים. את הערכה צריכה למלא רק בת הזוג הזרה. הישראלי לא ממלא שם כלום ! בכל אופן, גם אם משהו לא ברור או לא מובן, לא נורא. בפגישה בלשכת הקשר עוברים על הטפסים הללו, ואם נדרשות השלמות או תיקונים עושים אותם במקום. הכי חשוב למלא מהר ולשלוח. אלינו חזרו לאחר כחודש, והזמינו אותנו לפגישה בעוד מספר ימים. יש כמה טלפונים שפורסמו בפורומים שונים, אך כל ניסיונותי להשיג את לשכת הקשר בטלפון כשלו. אני ממליץ לפני ששולחים את הערכה בדואר, לצלם את הכתובת דואר שמופיעה על המעטפה, למקרה שיהיה צורך לשלוח מכתב נוסף.

לפגישה יש להביא מסמכים מקוריים של בת הזוג הזרה, אותם המסמכים בדיוק שהגשתם למשרד הפנים לצורך התחלת התהליך. בן הזוג הישראלי, אם הוא גם עלה לישראל ממדינות חבר העמים, נדרש להביא את מסמכי המקור של ההורים והסבים שלו, כגון תעודת לידה, תעודת נישואין וכדומה. זאת על מנת להוכיח את אמיתות יהדותו(אל תשאלו אותי למה, ככה צריך).

פרטים טכניים: לשכת הקשר / נתיב, ממוקמת בתל אביב. כיוון שזה ארגון חשאי, לא אכתוב את שם הרחוב, זאת יגידו לכם בטלפון כאשר יזמינו אתכם לפגישה. באופן כללי, ניתן להגיע ברכבת, לרדת בתחנת עזריאלי ואז ברגל לכיוון דרום, כ 20 דקות הליכה להערכתי. אנחנו נסענו עם רכב. יש בקרבת מקום הרבה חניונים, בעלות של כ 20 ש"ח לשעה.

ברחבת הכניסה לבניין, עומד שומר, לבוש בגדי שומר שלא מותירים ספק שאליו יש לפנות. הוא מקבל את פניכם, ומלווה אתכם למשרדי נתיב שנמצאים ממש בכניסה לבניין, מצד ימין. שם, יש להציג תעודת זהות של בן הזוג הישראלי, ודרכון של בת הזוג הזרה. אומרים לו את שמכם ולאיזו שעה הוזמנתם, ואז מגיע שומר נוסף, שלוקח אתכם במעלית למשרדים נוספים בהם נמצאים הפקידים. נכנסים לחדר המתנה גדול, ובו סביר להניח שתפגשו עוד כמה זוגות שהגיעו עם אותה מטרה ואותו צבע שיער(רמז: בלונדיני ! )

ממתינים בחדר ההמתנה בסבלנות, עד שנפתחת הדלת וקוראים בשמכם. תחילה נכנסת רק הבת זוג הזרה לבדה, להצטלם. לאחר מכן היא חוזר לחדר ההמתנה ומחכים שיקראו לשניכם לגשת לאחד הפקידים.

כאשר מגיעים תורכם, אתם נכנסים לשיחה קצרה עם הפקידה. כאן יש מספר גרסאות להמשך - אם הכל כשורה מבחינת המסמכים ואין בעיות כלשהם או חשד לגבי כנות הקשר שלכם, הפקידה שואלת מספר מועט של שאלות(כמו "איך הכרתם?", "איפה אתם גרים?" וכדומה). לארח מכן היא לוקחת את כל המסמכים שהבאתם, מצלמת אותם, ומחזירה לכם. תשובה אמורה להגיע בתוך כחודש, לכן ממולץ כבר ביציאה להזמין תור במשרד הפנים. בסך הכל, כל הביקור אורך כשעה, אם אין בעיות מיוחדות.

אם יש בעיות, משהו לא תקין במסמכים, משהו חסר או לא מאמינים לכם, יש כל מיני סיפורים. בזמן שישבנו בחדר ההמתנה, שמענו על זוג שתחקרו אותם בנפרד לגבי הקשר שלהם, ועל זוג ששאלו את האישה איזה צבע התחתון של הבעל באותו יום, ואז ביקשו מהבעל להראות. לא יודע כמה זה אמיתי, אבל זה מה שסיפרו לנו. יש מקרים שדורשים להביא עוד איזה מסמך, ואז צריך לחזור לשם שנית. המלצה שלי - לא לדבר יותר מדי עם הזוגות האחרים, ולא להקשיב לסיפורי האימה הללו. אשתי שמעה את זה ונלחצה מאוד, ובסופו של דבר לחינם.

בקיצור - זה לא נורא ! לצערי אין על זה הרבה מידע באינטרנט, ואין לאן להתקשר לברר פרטים, לכן אנשים לא יודעים מה צפוי להם וחוששים. אני מקווה שהמדריך הקטן שלי יעזור וירגיע את מי שנזקק לכך. בהצלחה !
 
יפה כתבת

לדעתי הפרוט שלך יועבר אחר כבוד לעמוד כלים ומידע של הפורום,ויעזור לזוגות אחרים
 

bluetartuga

New member
יועבר בהחלט יותר מאוחר. אנא הפנו לשם בעתיד

אם ישאלו על הנושא.
תודה ל stkachov

אני עדיין מחכה שמישהו\הם\הן ירים את הכפפה ויכתוב מדריך על מעבר מב1 ל-א5 (חוץ מנושאי קופ"ח וביטוח לאומי שכבר נדונו)
 

prizman

New member
סתם צחקתי, אני יודע מה הכתובת

רק רציתי להראות שהיא לא סודית

נתיב כבר מזמן לא אירגון חשאי למרות שהוא מנסה לשחק אותה כזה, הוא סתם מקום
לסידור ג'ובים לפורשי מערכת הביטחון ואירגון מיותר לחלוטין.
ראה למשל כאן.
 
למעלה