מצלמות אבטחה

navjukh

New member
מצלמות אבטחה

ערב טוב עו"ד שחל
האם אסיפה כללית יכולה לקבוע, מי יהיו אלו שיכולים לצפות ולהקליט ממצלמות האבטחה בבניין, או שחייבים להתיר לכל דייר שרוצה לצפות לקבל את קוד הכניסה.
תודה ובכבוד רב, משה
 
מצלמות אבטחה

שאלה מצוינת. וקשה.
השאלות האלה לא נוגעות רק לגישה למצלמות אבטחה. הן צצות ועולות גם לגבי למשל מפתח למקלט או מחסן. השאלה העקרונית היא: האם יש סמכות לשלול מבעל דירה שמבקש זאת כניסה לרכוש משותף או שימוש ברכוש משותף או כמו כאן קבלת מידע ממצלמות האבטחה.
אני תמיד הייתי בדעה שזה קיצוני וחריג ומחייב נימוקים כיבדי משקל, שכן לכל בעל דירה יש זכות קניינית ברכוש המשותף ולא ניתן לשלול זכות זו כך סתם.
היו לי תיקים בהם למשל החליטה אסיפה שמפתח יהיה רק אצל חברי ועד וכל מי שרוצה יצטרך לבקש מהם רשות. צריך לאזן בין יעילות ההתנהלות כלומר שלא כל אחד כל הזמן יבקש צפייה במצלמה וזה יביא להתעסקות גדולה, לבין הזכות העצמאית שיש לכל אחד על המידע.
אגב לגבי הקלטה להבדיל מצילום - הקלטה היא אסורה בכל מקרה.
 

navjukh

New member
הקלטה

שלום עו"ד שחל
מדובר על גברת שביזתה את פסק הדין של המפקחת, כל ההוכחה לכך נמצאות בסרטי וידאו ממצלמות האבטחה. אז אם אסור לנו להקליט, אז לא נוכל להוכיח ואי אפשר יהיה לתבוע אותה על בזיון בית המשפט.
זה קשור לתביעת הבזיון שרציתי להגיש ביום חמישי האחרון אצל המפקחת בתל-אביב והמזכירה הפנתה אותי לבית המשפט, כעט אנו מחפשים עו"ד שייצג אותנו בתביעה זו עם עלות מנימלית.
תודה ובכבוד רב, על ההתייחסות
משה
 
CCTV מצלמות - הקלטה / צילום

שלום עו"ד שחל
לא הבנתי את המשפט שלך:
"אגב לגבי הקלטה להבדיל מצילום - הקלטה היא אסורה בכל מקרה. "
&nbsp
הרי כל מהותן של מצלמות אבטחה בשטחים הציבוריים בבנין, לובי / חדרי מדרגות / חניון / מעליות - היא לתפוס עבריינים כגון פורצים, שכנים שזורקים זבל בשטחים הציבוריים, שכנים שמלכלכים את המעליות בצורה בלתי סבירה וכו' וכו'.
אם יש בעיות של פריצות לדירות, הרי הדבר הראשון שהמשטרה מבקשת הוא להביא אליה על DOK את צילומי הנכנסים לבנין בסמוך לארוע הפריצה לדירה,
אז איך זה מתיישב אם הנושא של "הקלטה אינה חוקית "?
&nbsp
או שכל הכוונה שלך היא שהאזנה קולית, אודיו, כלומר שמירה של אודיו אינה חוקית,
אבל צילום תמונה (VIDEO) ללא קול, כולל כמובן שמירה של הצילום (RECORD) הינו חוקי לחלוטין בשטחים הציבוריים ?
&nbsp
תודה
&nbsp
 
צילום ללא הקלטה

מצלמות מצלמות לא מקליטות. הקלטה מכניסה אותך לחוק האזנות סתר ולכן אין לאפשר הקלטה אלא צילום בלבד.
 
למעלה