דוחות כספיים / מאזן של וועד הבית

דוחות כספיים / מאזן של וועד הבית

שלום
מבקש סיוע בתשובה אודות חובת השקיפות והגילוי הנאות של חברי וועד הבית אודות ההוצאות בגין ניהול הבית המשותף, וחובת הדיווח היזום של הוועד לדיירים, או מתן תשובות לדיירים כמוני המעבירים שאלות לוועד, בנושאים הבאים:
1. משיכת כספים מקופת הוועד , ע"י חברי וועד, בטוענה של "כיסוי הוצאות" של מי מחברי הוועד בגין טיפול בענייני הבנין. סכומים, תקרה הקבועה בחוק? , חובת החלטה על נושא החזר הוצאות ע"י אסיפת דיירים? או מספיקה החלטה פנימית של חברי הוועד? והאם הנושא צריך להיות מתועד בפרוטוקול חתום, שזכות הדיירים לקבל עותק שלו.
2. התקשרויות לאספקת שרותים וסחורה שעורך הוועד עם דייר שהוא בעל עסק, או דייר שקרובי משפחתו מדרגה ראשונה הינם בעלי עסק. האם מחייב דיווח לדיירים? האם מחייב פרוטוקול מתאים לפני יצירת ההתקשרות? האם זכותי כדייר לבקש מידע מלא ומקיף על התקשרויות כגון אלו?
3. כמה שנים לאחור זכותי כדייר לבקש דוחות כספיים, בדגש על צד ההוצאות ומהותן ?
4. במידה ונציגי הוועד, לאחר מספר פניות מתאימות, מתעלם ו/או מסרב למסור את החומר הנ"ל, האם יכולה פנייה שלי למפקח על בתים משותפים להוביל לסוג מסויים של "צו עשה" שתחייב את אנשי הוועד למסור לבחינה את כל החומר הנ"ל?

תודה מראש לכל סיוע בנושא זה !!
 
דוחות כספיים

כיסוי הוצאות חברי ועד נתון להחלטת אסיפת בעלי הדירות.
כאשר ועד מסרב לבקשת דייר לעיון בדוחות ניתן להגיש תביעה אצל המפקח על המקרקעין.
ניתן לבקש 7 שנים אחורה. התקשרויות עם בעלי ענין מחייב אישור מראש של האסיפה .
 
תודה על ההדרכה והתשובה המפורטת

אכן כפי המסתמן בוועד אצלנו לא פעלו בהתאם להנחיות בתשובתך,
על כן אני בדרך למפקח....
תודה !!!
 
למעלה