צאליקושו

Don Nirtin

New member
אז הפרק הראשון ממש אהבתי


לא ממש מרגישים שזה תקופתי.
&nbsp
הסצינות הכי חזקות ועצובות הן כמובן כשהילדה משתובבת ואמא שלה שוכבת מתה על הספה. ואחר כך כשמישהו אומר לה בטעות שאמא שלה מתה ואז "שוטף" את הידיים שלו כי הוא לא רוצה שאמא שלו תמות גם.
&nbsp
כמו כן, אהבתי שזה מתחיל בסצינה רנדומלית, פתיח, ואז חוזר אחורה לתחילת הסיפור עד שבאמצע הפרק הגענו שוב לסצינה הרנדומלית וממשיך משם.
&nbsp
אהבתי גם את הסצינה שהיא זורקת עליו בוץ

&nbsp
כרגע לא זוכר או מכיר שמות, אז תסלחו לי על הסיכום העילג הזה. אבל נראה לי שההיא שהדמות הראשית גרמה לה "להשתין" עוד תעשה לנו כאב ראש בהמשך....
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן גם אני לא הרגשתי שזה תקופתי

ושאלתי את עצמי מה יש לחייל טורקי לעשות בביירות, ואז נזכרתי שזה היה לפני מלחמת העולם הראשונה, בזמן האימפריה הע'ותמנית. וגם העניין שנראה מטורף לשלוח בת ללמוד והאבא צריך להתעקש על זה, שגם זה תקופתי, למרות שזאת פנימייה לבנות, כך שיש הרבה בנות שלומדות. ובכל זאת משפחה מוסלמית שולחת ילדה בפנימייה צרפתית נוצרית ששם הנזירות מלמדות על פי הנצרות, ולפי טקס הלוויה זאת משפחה מוסלמית, לכל דבר לא ארמנים או יוונים שהם נוצרים.

סצינה רנדומלית נחמדה שממנה בה שם הסדרה והכינוי לדמות הראשית ונחמד שחזרו עליה בפרק הראשון שלנו ולא בסוף הפרק הראשון הטורקי.

ממש אמונה תפלה, מוות של אימא כמחלה מדבקת ואכן נראה שהבת דודה שזאת שפרידה גרמה לה להשתין, בהחלט כנראה תעשה הרבה צרות, אם כי היא לא יכולה לשמש צלע שלישית כי היא אחותו של הראשי.

חשבתי שפרידה משקרת לגבי הפגישה עם אהוב לאחר שהבנות לועגות לו, אבל היא באמת נפגשה עם בן דודה וזרקה עליו בוץ.

ולא הראו לנו איך מבשרים לפרידה על שאביה נהרג בקרב, כי היא פשוט לא רצתה לשמוע, ולא ברור עדיין איך העבירו לה את המסר שהיא התייתמה לגמרי.
 

Don Nirtin

New member
פרק 2 מבהיר קצת יותר


אם כי עוד לא לגמרי ברור.
&nbsp
נראה מה קורה בשבוע הבא.
 
רק לי מוזר שפרידה ישר האמינה שהיא עומדת למות

ועוד על מה? על התקררות? לא טרחה לברר ועוד האמינה למישהו זר שהיא בורחת ממנו, ואיזו אי הבנה אחת גדולה שמסתבכת פה.
&nbsp
האלמנה בטח רוצה את הכסף של הראשי לא זוכרת את שמו לא ברור לי מה הוא עושה איתה, דווקא מכל הנשים בחר להסתבך איתה היא גם מבוגרת ממנו ובטוח לא מאוהב בה. היה יפה הקטע שגרמו לנו בהתחלה לחשוב שהוא ופרידה יוצאים ומאוחר יותר התברר שהוא עם מישהי אחרת ופרידה הייתה רק בצד. זה היה לא צפוי ומקורי אמנם בהתחלה התאכזבתי אבל בסופו של דבר הבנתי שזה לא צפוי ולא טלנובלי וקיטשי וזאת הייתה הפתעה כי לא חשדתי שפיברקו את זה. גם זה היה דומה בסודות אפלים ואהבתי רק הרס לי שגיליתי שהראשית הייתה מעורבת בחטיפה כי התחברתי אליה ולכימיה שלה עם החוקר שבסוף לא נשארו ביחד והוא אפילו נשאר לבד. חבל שהם ככה אכזריים וסאדיסטיים אמנם לא חייבים לסיים בחתונה אבל שייתנו סוף הוגן לכל דמות כמו בעל החיים ועל המוות חוץ מהראשית כולם קיבלו את העונש המגיע להם פחות או יותר.
&nbsp
חבל שפרידה מתנהגת כמו טום בוי כזה וילדותית אבל לפחות היא בטח תשתנה בהמשך וזה יותר עדיף מדמויות כמו אנה לאורה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם לי זה נראה מוזר מאוד

ועוד שבן דודה ידבר עליה עם קולגות מאחורי הגב היא גם מאמינה שלה לא אמר ולעמית לעבודה כן אמר. בהחלט אי הבנה מגוכחת וכשהיא ביקשה ממנו להמשיך בזמן להעמיד פנים בזמן שנותר לה לחיות, ציפתי שהוא יגיד, אבל כל החיים עוד לפניך ואי ההבנה תובהר.

אכן נחמד שעשו כאילו הוא נפגש עם פרידה, וגם שאת הדברים שאמר לאלמנה פרידה ציטטה נכון מול הבנות, אבל היה ברור שפגישה רומנטית לא תסתיים בזריקת כדור בוץ, אבל בהחלט גרמו לנו לחשוב שהם כבר מנהלים רומן. גם היה מוזר מה פרידה אמרה לדודתה לגבי בן הדוד שלה, אמנם ראינו זאת בפרומו, אבל עדיין לפי מה שסיפרה לבנות, היה נראה שהיא רוצה שזה יהיה כך וגם לפי זריקת כדור הבוץ שנראה כקנאה. אבל מסתבר שבינתיים גם היא בהכחשה והיא בסך הכול מתביישת מחברותיה שאין לה חיים רומנטיים.
 
למעלה