מזוודה בטיסת לואו קוסט

shaytu2

New member
מזוודה בטיסת לואו קוסט

אני טס חודש הבא לאירופה בטיסת לואו קוסט, מותר לעלות למטוס מזוודה בגודל 55*23*40, יש לי תיק טיולים (מוצ'ילה) שגובהו 60 ס"מ, האם תהיה בעיה לעלות איתו למטוס?
 

SPnage

New member
לא מודדים עם סרגל

יש כלוב שאליו התיק צריך להכנס. נכנס - אין בעיה. לא נכנס - אתה משלם קנס. לא תמיד מבקשים להכניס את התיק לכלוב, רק אם נראה להם גדול מידי או שהם בודקים מדגמית, תלוי בשדה התעופה ובחברת התעופה.
בכל מקרה אם מדובר בתיק גמיש תוודא שהוא לא מפוצץ ככה שאם תידרש להכניס אותו לכלוב תוכל לדחוס אותו בקלות ואז לא תהיה בעיה.
 
אולי

אם הוא ייראה לחברת התעופה כגדול מדי, הם יבקשו ממך להראות שהתיק נכנס ל"כלוב", שהוא בעצם מעין מסגרת עם סורגים בגודל המותר. אם התיק יבלוט החוצה או לא יכנס, הרי שהתיק אינו עומד בתנאים ועליך לשלם קנס (שהוא, אגב, גבוה יותר ממחיר עלות מזוודה שמזמינים מראש).
לכן כדאי שהתיק לא יהיה מלא עד אפס מקום ושתוודא מראש שאתה יכול למעוך את ה-5 סנטימטר העודפים הללו כדי לעמוד בתנאים. כשאני טסתי כך לא לקחתי את התרמיל מטיילים הגדול שלי אלא תרמיל בינוני (תיק יום לתרמילאים), ואם הגודל שלו ברוחב (הגובה היה בסדר תמיד) היה גבולי פשוט שיניתי מעט את האריזה כדי שיהיה אפשר לדחוס אותו בכל זאת. תכלס, אף פעם לא בדקו, אבל זה גם עניין של מזל. לפעמים מקפידים יותר ולפעמים פחות.

שים לב גם לתנאים של מה מותר לך להכניס לתוך התיק שעולה איתך למטוס: בארץ אין חוקים לגבי נוזלים/קרמים/משחות, אבל אם אתה טס בתוך אירופה או ממנה לארץ חייבים להישמע לחוקים (כל נוזל/קרם/משחת שיניים/דיאודורנט רק במיכל של לא יותר מ-100 מ"ל ולא יותר מ-10 מיכלים, וכולם ארוזים בתוך שקית ניילון שקופה עם פס אטימה).
 

guinness76

New member
בשביל להוריד ממך עיניים וקצת לשחד אותם....

תזמין לעצמך פריוריטי עם עדיפות לעלייה למטוס .
הם די משתתקים כשהם רואים את זה וברוב המקרים מעלימים עין.
זה יתן לך גם כסא מובטח וב-90% גם את התיק איתך .
עלות כ-5E תלוי איפה.
 

לאונידס

Active member
תיקון קטן, לא משלמים קנס על תיק יד גדול מהמידות המותרות

התיק מוגדר מחדש כמזוודה/מטען לבטן המטוס.
כמזוודה מעבירים אותו לבטן המטוס, הוא לא יהיה זמין לך במהלך הטיסה.
ומכיוון שיש מחיר למשלוח למזוודה, והמחיר בגייט הרבה יותר גבוה מהמחיר באינטרנט, בעל המזוודה יאלץ לשלם את המחיר המקסימלי להעברת המזוודה.
 
למעלה