אכן. זה באמת המדרש. אבל המעניין הוא, כמו בכל מדרש,
מה היה הטריגר של הדרשן. מה היה חסר (או עודף) לו שהוא בחר לספר לנו על עמרם שגירש את יוכבד, וחזר ונשאה שנית, לתוכחת בתו מרים? (אגב, "משיב גרושתו" הוא מונך הלכתי).
אז המקרא מספר לנו על פי תומו:
"וַיֵּלֶךְ אִישׁ, מִבֵּית לֵוִי; וַיִּקַּח, אֶת-בַּת-לֵוִי.
ב וַתַּהַר הָאִשָּׁה, וַתֵּלֶד בֵּן; וַתֵּרֶא אֹתוֹ כִּי-טוֹב הוּא, וַתִּצְפְּנֵהוּ שְׁלֹשָׁה יְרָחִים.
ג וְלֹא-יָכְלָה עוֹד, הַצְּפִינוֹ, וַתִּקַּח-לוֹ תֵּבַת גֹּמֶא, וַתַּחְמְרָה בַחֵמָר וּבַזָּפֶת; וַתָּשֶׂם בָּהּ אֶת-הַיֶּלֶד, וַתָּשֶׂם בַּסּוּף עַל-שְׂפַת הַיְאֹר.
ד וַתֵּתַצַּב אֲחֹתוֹ, מֵרָחֹק, לְדֵעָה, מַה-יֵּעָשֶׂה לוֹ. "
כלומר, משה הוא בן של איש משבט לוי שלקח את בת לוי, נולד בן ואי אפשר היה להחביאו עוד.
אבל מאיפה פתאום לעזאזל צצה אחותו הגדולה, מספיק גדולה כדי לשמור עליו מרחוק?!
ובדיוק ללקונה הזו נכנס הדרשן, ומספר לנו שבעצם מדובר במשפחה שהתפרקה, חוברה מחדש, ואז נולד משה.
 
-----------
ויש עוד הרבה להאריך באותם מדרשים, אבל מספיק בינתיים...
מה היה הטריגר של הדרשן. מה היה חסר (או עודף) לו שהוא בחר לספר לנו על עמרם שגירש את יוכבד, וחזר ונשאה שנית, לתוכחת בתו מרים? (אגב, "משיב גרושתו" הוא מונך הלכתי).
אז המקרא מספר לנו על פי תומו:
"וַיֵּלֶךְ אִישׁ, מִבֵּית לֵוִי; וַיִּקַּח, אֶת-בַּת-לֵוִי.
ב וַתַּהַר הָאִשָּׁה, וַתֵּלֶד בֵּן; וַתֵּרֶא אֹתוֹ כִּי-טוֹב הוּא, וַתִּצְפְּנֵהוּ שְׁלֹשָׁה יְרָחִים.
ג וְלֹא-יָכְלָה עוֹד, הַצְּפִינוֹ, וַתִּקַּח-לוֹ תֵּבַת גֹּמֶא, וַתַּחְמְרָה בַחֵמָר וּבַזָּפֶת; וַתָּשֶׂם בָּהּ אֶת-הַיֶּלֶד, וַתָּשֶׂם בַּסּוּף עַל-שְׂפַת הַיְאֹר.
ד וַתֵּתַצַּב אֲחֹתוֹ, מֵרָחֹק, לְדֵעָה, מַה-יֵּעָשֶׂה לוֹ. "
כלומר, משה הוא בן של איש משבט לוי שלקח את בת לוי, נולד בן ואי אפשר היה להחביאו עוד.
אבל מאיפה פתאום לעזאזל צצה אחותו הגדולה, מספיק גדולה כדי לשמור עליו מרחוק?!
ובדיוק ללקונה הזו נכנס הדרשן, ומספר לנו שבעצם מדובר במשפחה שהתפרקה, חוברה מחדש, ואז נולד משה.
 
-----------
ויש עוד הרבה להאריך באותם מדרשים, אבל מספיק בינתיים...