"לא" ו"כן".

"לא" ו"כן".

אפשר לחלק את האדם, במובנים מסויימים, לשני חצאים: "כן" ו"לא".

החלוקה הזאת חוצה מבעד לכל הרבדים המגוונים של האדם.

ניקח למשל את פונקציות המחשבה הבסיסיות.

הן יכולות להעלות בכל רגע נתון דחיה או אישור של פיסת מידע, אינפורמציה, רעיון, מצב וכדומה.

כמובן, שני חצאי האדם האלה חשובים ומשלימים זה את זה; לא ניתן לתפקד בעולם עם אחד מהם בלבד; ולמעשה, אפילו לא לחיות למשך שניה אחת.
 
מעניין

בדמיוני, שניהם דומים מאוד - הם פשוט תוצר זמני של ההזדהויות הנוכחיות.
בעוד דקה או שנה, אם ההזדהות תתחלף באחרת, אולי ה"כן" יהפוך ל"לא", ולהפך.
מעניין איפה בין שניהם נכנסים "אולי", "לא בטוח" ואפילו "לא יודע".
 
אני מבין את כוונתך.

במובן שאליו התכוונתי, שני החצאים האלה קיימים ופעילים כל הזמן, במגוון רמות ורבדים. בלעדיהם אי-אפשר לקרוא את המלים האלה, למשל. גם לא לקחת את הנשימה הבאה.

אני חושב שאתה התכוונת קצת יותר להתנהגות החיצונית של האדם (1), למה שהוא אומר (2) ולמה שהוא חושב ומרגיש שהוא רוצה או לא רוצה, בתור ישות אוטונומית בעלת עמדות ודעות (3).
 
אני זוכר, כילד...

כשגיליתי לראשונה שמחשבים אלקטרוניים מבוססים על "0" ו"1", ככה שאפילו כל החישובים הכי מסובכים שלהם מבוססים בסופו ובתחילתו של דבר על "0" ו"1", חשבתי לעצמי שעם יצורים ביולוגיים זה לא ככה.

שהמורכבות הנוירולוגית שלהם איננה מבוססת על בינאריות, אלא - כך הערכתי - על יותר מעשרה מצבים בסיסיים שונים. אולי אפילו עשרות, עם גוונים. שעל בסיס זה נבנית המורכבות האינסופית של האדם.

לקח לי שנים לגלות שגם יצורים ביולוגיים, בסופו ובתחילתו של דבר, מבוססים על "כן" ו"לא", העברה או חסימה של השדר. אמנם הידע הביולוגי על כך (בנוגע למבנה הנוירונים וכו') היה זמין לי והכרתי אותו הרבה לפני כן, אולם ההבנה של משמעותו הבשילה רק שנים אחר-כך.

וכרגיל, כמו כל דבר אצלי, זה היה קשור לתכליות מעשיות, מפני שאצלי התיאוריה משרתת את המעשה. אני לא אוהב לפתח מבנים חשיבתיים או "להבין" דברים במנותק מיישומה של ההבנה בפועל.
 
כן, אני מבין את כוונתך.


גם אני, בהחלט, כאשר אני חושב על התודעה (שיודעת באותו זמן את המחשבה החולפת "בי" בלא כל צורך בחשיבה), מצטיירת אצלי תמונה של אי-דואליות.

יחד עם זאת, באפשרותי לראות גם את ה"כן" וה"לא" בהקשר של התודעה, שהינם בפשטות, אם אנסה לתרגמם למלים: "כן להיות ער, לא להיות ישן".

זה מזכיר לי את הדרכתו של אקהרט טולה בפתיחה לספרו "The Power Of Now" (ההדגשות שלי הפעם):

"You will find that from the first to the last page, the dialogues continuously alternate between two different levels.

On one level, I draw your attention to what is false in you. I speak of the nature of human unconsciousness and dysfunction as well as its most common behavioral manifestations, from conflict in relationships to warfare between tribes or nations. Such knowledge is vital, for unless you learn to recognize the false as false - as not you - there can be no lasting transformation, and you would always end up being drawn back into illusion and into some form of pain. On this level, I also show you how not to make that which is false in you into a self and into a personal problem, for that is how the false perpetuates itself.

On another level, I speak of a profound transformation of human consciousness - not as a distant future possibility, but available now - no matter who or where you are. You are shown how to free yourself from enslavement to the mind, enter into this enlightened state of consciousness and sustain it in everyday life.

On this level of the book, the words are not always concerned with information, but often designed to draw you into this new consciousness as you read. Again and again, I endeavor to take you with me into that timeless state of intense conscious presence in the Now, so as to give you a taste of enlightenment."

 

lightflake

New member
כן..

דרך הדעת הדואלית, גם התודעה נדמית לדואלית...
אך זהו רק המושג תודעה בתוך עולם הדעת ולא התודעה עצמה
&nbsp

&nbsp
 
למעלה