גימור שקוף
תודה על ההכוונה, עכשיו יהיה יותר קל לתת תשובות, גם אם לא רק ממני.
לגבי מריחת לכה בספוג\מטלית, ראה כאן בקישורי הפורום
תיעוד שיפוץ כורסא שנצבעה בלכה עמידה במיוחד של טמבור על בסיס מים. זה גימור דק מאוד בשכבות דקות ורבות, ולעניות דעתי בצביעת חוץ עדיף לצבוע את החלקים טרם ההרכבה (כך תגיע לכל הפינות הנסתרות) בכמה שכבות טובות במברשת. אחרי ההרכבה ראה האם יהיה צורך בתיקון איזה פגם פה ושם, או שמור את השכבה האחרונה לסוף בכל מקרה.
שים לב לשיוף יסודי של העץ טרם העבודה, מתחילים בנייר 120 או 80 בהתאם לטיב העץ, ועולים מ- 120 ל-180 (יש המוסיפים גם 150 באמצע). לטעמי 180 מספיק ללכה מוכנה ביישום במברשת, יש העולים ל- 220 לפני כן. כאשר העץ מוכן לצביעה מרח עליו מעט (!) מים, המתן חצי שעה ושייף את הסיבים שיצאו. חזור על שיוף הסיבים אם יהיו גם לאחר שכבת הלכה הראשונה. בין השכבות ליטוף בנייר מאוד עדין 280\320 כיוון שאתה משייף את הלכה ולא את העץ. את השכבה העליונה לא מלטשים. כל מלטשת תצלח, הפיינשמקרים (ואני בדרך להצטרף אליהם) יעבדו עם מלטשת אקסצנטרית, האחרים (ואני בתוכם עד כה) יעבדו עם מה שיש (מלטשת מלבנית חזקה, או אפילו ידנית בנייר לטש מלופף על חתיכת עץ מלבנית). אל תשכח לשייף ידנית או עם מלטשת עכבר גם במקומות שהמלטשת הגדולה לא תיכנס אליהם.
בגדול, בהנחה שאתה מדבר על לכה של טמבור (ורנית), נירלט (לזור) או לכה מיובאת כמו לזור של בונדקס, נראה שתוכל להסתדר בעבודה במברשת בלכה על בסיס מים. שים לב לגבי הגוון, כל שכבה נוספת מכהה את הגוון, כך שההמלצה היא להתחיל בלכה מגוונת עד שתקבל את הגוון הרצוי. אם תהיינה חסרות שכבות לקבלת הברק הנדרש או כמות השכבות הרצויה, המשך בלכה שקופה המתאימה בהמלצת היצרן ללכה המגוונת.
ממליץ לדבר טלפונית עם השירות של נירלט או טמבור לגבי הבחירה המדויקת של סוג הלכה.
בהצלחה, כל בעיה שתיתקל בה תוכל להעלות שאלה, מומלץ עם תיאור וצילום של מה שכבר עשית ומה בדיוק השאלה.
נשמח מאוד אם תעלה תיעוד מסודר של כל התהליך בסופו.