אליפות העולם!

cubano1

New member
אליפות העולם!

באליפות העולם הקודמת שנערכה במונטריאול ב1985 הופיעה על במת ההתעמלות דניאלה סיליבאש הקטנטנה

מקווה שגם השנה תהינה הפתעות ויוולדו כוכבים חדשים!

השנה הפוסט אולימפית היא בדרך כלל שנת פריצה, שכן המתעמלות הותיקות או פורשות, או לוקחות חופש אחרי האולימפיאדה. וזוהי הזדמנות טובה, וגם לפעמי שדה חלש יותר, שבו יכולות לבלוט צעירות מבטיחות.

אצל הישראלים, אנדריי מדבדב יכול היה להפתיע עם גמר קפיצות, אבל פציעה השאירה אותו בבית. בהעדרו, התקווה היחידה לגמר היא אצל הגברים, מארטיום דולגופיאט בקרקע.
ובתמונה הכללית - עוד נסיון של אולג ורנאייב לקלקל את המסיבה של קוהאי אוצ'ימורה שזכה בכל תחרות קרב רב עולמית ואולימפית מאז 2009. הוא הולך על תואר עולמי שישי ברציפות. מי שעוד ינסו לפרוץ השנה הם יול מולדאור מארה"ב ומקס וויטלוק הבריטי. נראה גם אם קנזו שיראי יעשה חיל "רק" בקרקע ובקפיצות, או שיצליח להתקדם גם בקרב רב.

אצל הנשים, האמריקאיות צפויות לשלוח שתי נציגות לפודיום הקרב רב. אבל במכשירים הבודדים יהיה מענין יותר, שם ל"שאר העולם" יש מה לומר. הסיניות והרוסיות, יורדאקה ופונור ואולי גם נוכחות של ברזילאיות ויפניות בגמרים. וגם, אליפות העולם ה7000 של אוקסנה צ'וסוביטינה, האחיות וויברס ההולנדיות, ותחרות קטלנית במיוחד על מכשיר המקבילים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסקרן ומרגש!


את דניאלה סיליבש הכרתי רק בסיאול 1988, האולימפיאדה הראשונה שראיתי, הפעם הראשונה שנחשפתי להתעמלות מכשירים (והתאהבתי ממבט ראשון
). אמרתי לאמי שגם אני רוצה; היא ענתה שאני מבוגרת מדי כדי להתחיל (לרמה עילית זה ודאי היה נכון) ובעיקר הזכירה לי שאני בלתי אתלטית בעליל...
(גם זה נכון...).

הקריירה ה"פוטנציאלית" שלי כמתעמלת חוסלה עוד בטרם החלה, אבל זה לא מנע ממני לפתח אובססיה לנבחרת הרומנית. גזרתי את כל הכתבות עליהן מהעיתון (סיכוי לא רע שהן עדיין שמורות באיזשהו קלסר), צפיתי בהן כשהופיעו ב"ערב חדש" במסגרת הביקור בארץ...

סיליבש הייתה מהממת, תנועות חתוליות אלגנטיות, למעט השיער הנוראי – קצר, מקורזל ומכוער (בתמונה הזאת היא נראית קצת כמו "אנני", היתומה הג'ינג'ית
). אני בשוק לראות אותה פתאום עם שיער חלק, קוקו ופוני!
היה לה שיער חמוד, כנראה נפלה קורבן לאופנת אייטיז מצערת (קרה לרבים וטובים).

אין פלא שהיא הייתה קטנטונת ב-1985, היא הייתה רק בת 13, הרומנים שיקרו לגבי גילה... (נתנו לה דרכון שבו שינו את שנת הלידה שלה מ-1972 ל-1970). מעניין שבמקרה שלה לא פסלו או דרשו שהיא תחזיר את המדליות בדיעבד (יש התיישנות?) כי לסיניות ולקוריאניות למשל לא ויתרו (אולי כי סין וקוריאה הצפונית אינן באירופה ולא אהודות במיוחד במערב...
).
https://en.wikipedia.org/wiki/Age_r...ics#Major_verified_cases_of_age_falsification

עוד בנושא גיל, מהכיוון ההפוך, הפתיע אותי שפונור ממשיכה אחרי ריו... (היא חגגה שם את יום הולדתה ה-30!). חשבתי שהיא התקמבקה בעיקר כדי לחפות על מצבה העגום של נבחרת רומניה באולימפיאדה (שלמעשה יכלה לשלוח רק מתעמלת אחת, אבל יורדאקה נפצעה). מרשים מאוד, אני בעד מתעמלות בוגרות ומאחלת גם לצ'וסוביטינה עוד שנים רבות.

אם לא יקרה אסון, אין ספק שהאמריקניות ישלחו לקרב רב את רייגן סמית' (בעלת סיכוי לא רע לעלות על הפודיום ואף לזכות באליפות) וכנראה גם את מורגן הרד, אם תשמור על יציבות. אם לא, אני מניחה שג'ייד קארי תתפוס את מקומה, אלא אם אשטון לוקליר תפתיע על כל המכשירים. זו אליפות עולם ראשונה לכולן (למעט לוקליר, אבל היא התחרתה בעבר רק במקבילים, אאל"ט). יהיה מעניין!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הופתעתי לגלות שוונסה פרארי תתחרה; זכרתי שהיא הכריזה על פרישה

 

trilliane

Well-known member
מנהל
הישראלים שישתתפו באליפות העולם:


"כידוע, אלכס שטילוב כבר הודיע שלא יקח חלק באליפות. אם גם מדבדב בסופו של דבר יעדר, ייצגו את ישראל שני מתעמלים בלבד: ארטיום דולגופיאט ומישה סירקין. בנוסף ישתתפו גם ארבע מתעמלות: גאיה גלעדי, אופיר קרמר, אופיר נצר ושילי וייס."
http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=4499&docID=250967&lang=HE
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעניין מאוד, תודה! (וטוב שיש איורים להמחשה)

יש חדש בגזרת הנשים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מהאליפות הזאת נקבעו שוברי שוויון כמו באולימפיאדה

כדי לא לחזור על המצב בגמר המקבילים המדורגים לנשים 2015 שבו הוכתרו ארבע אלופות עולם.
&nbsp
בגמר מכשיר:
שובר שוויון 1: ציון ביצוע גבוה יותר
שובר שוויון 2: דרגת קושי גבוהה יותר
&nbsp
שובר השוויון בקרב רב יחושב על פי סכום שלושת / חמשת הציונים הגבוהים (נשים/גברים בהתאמה).
http://www.fig-gymnastics.com/site/figNews/view?id=1885
(אני מניחה שאחרי אלה יש חוקים נוספים כמו באולימפיאדה, אבל הם כבר לא מפורטים בקישור).
&nbsp
לא הבנתי את הרעיון מאחורי שובר השוויון השני בגמר מכשיר. אם הציון הסופי זהה וציון הביצוע זהה, חשבון פשוט מחייב שגם דרגת הקושי תהיה זהה... או שבשובר השוויון הראשון הכוונה לציון הגבוה ביותר שניתן ע"י אחד השופטים ולא לשקלול?
 
למעלה