סיכום שנה!

cubano1

New member
סיכום שנה!

מה עשה לכם את 2015 בהתעמלות?
ממה התאכזבתם?
תרגישו חופשי לשרשר

היו כמה דברים שהלהיבו אותי השנה - קודם כל הנבחרת הרוסית שמכל הבלגאן שמאפיין אותן, מכל העליות והמורדות, הן עדיין מצליחות להגיע לתחרויות גדולות ולהראות איזשהו ניצוץ ופוטנציאל, גם אם הן לא ממש מבריקות. ולהפתיע - מי חשב לפני שנתיים שמריה פאסקה תקח זהב בקפיצות? ואל מול הנבחרת האמריקאיות כמעט כולם נראים חוורים. הרוסיות אמנם סיימו רק רביעיות בתחרות הקבוצתית, אבל יש להן הרבה כוכבות, הן היו להיט בגמרים על המכשירים, וכולנו מקווים שנבחרת בהובלת מוסטפינה וקומובה ב 2016 תוסיף קצת תחרות לתחרות.

ואל מול מרוץ החימוש האמריקאי, שלל הסלטות והברגים, וסימון ביילס שעשויה מחומרים שלא הכרנו, שמחתי לראות גם התמעלות שונה ומעניינת, ובנות ונבחרות שלא רוצות להתסכן בפציעות מטורפות שהן תוצאה של הרף הכל כך גבוה שנדרש היום. סאנה וויברס הגיע לגמר הקורה ולקחה מדלית כסף מאחורי ביילס, עם דרגת קושי שהיא השיגה לא עם סיכונים אקרובטיים לעצמות ולגידים, אלא עם המון המון פירואטים מורכבים, ותנועה יפה וזורמת. יש כמות לא מבוטלת של מתעמלות כאלה היום. הן לא מוכרות מהסיבה הפשוטה שהן לא לוקחות מדליות ומגיעות לגמרים, אבל יש לקוות שהקוד החדש שאמור לצאת אחרי 2016 יעודד מקוריות ויופי יותר ויהפוך את הספורט לבטוח יותר על הדרך

והאכזבות - כמובן שנבחרת רומניה בראש הרשימה - ממעצמת התעמלות לנבחרת מדשדשת בלי הרבה תקווה לעתיד. רומניה לא הצליחה להעפיל אוטומטית לאולימפיאדת ריו, ותנסה לעשות את זה שוב בתחרות המבחן - אבל הן מסתכמות על העבר (קאמבק של פונור, ואולי של איזבאשה) ולא נראה שצומח שם דור חדש ומבטיח.

וכמובן שמצב ההתעמלות בארץ גם לא היה מעודד אחרי המון שנים של צמיחה. אלכס עדיין מתעמל מוביל בעולם, וארטיום מראה התקדמות יפה מאד - אבל התרגלנו לגמרים ומדליות אוטומטיים, וקיבלנו פחות מזה השנה.
ואצל הנשים המצב קשה יותר - אין כמעט מתעמלות ואין תחרות

נקווה להתפתות משמעותית ב 2016, ושתהיה שנה עם הרבה בריאות והרבה הישגים אישיים ולאומיים!
 
למעלה