מי שמחפש רכב בימים אלו, אל תקנו תשכרו

  • פותח הנושא ANZ1
  • פורסם בתאריך

boriska1

Member
האם חברות ליסינג מחזיקות מלאי מכוניות? או שהן קונות מכוניות

לפי הצורך (back to back)? לדעתי לחברות ליסינג לא תהיה בעיה עם המכוניות שתוחזרנה.אני מניח שהחוזים מבטיחים להם קנסות גבוהים.
הבעיה שאני צופה,ולא רק לחברות הליסינג, זה בעיות נזילות. הבנקים יהיו סלקטיביים יותר וגם שמרנים יותר במתן אשראי.לזכרוני בנק ישראל התייחס כבר לנושא,ללא קשר לקורונה, והורה להקטין אשראי לחברות ליסינג.
קשה לשער מה יקרה אחרי המשבר. יכול להיות שהממשלה,כדי להניע את המשק תתן ערבויות מדינה בהיקפים חסרי תקדים. זה גם כלי מוגבל, יוצר לחצים אינפלציונים..
 

ANZ1

New member
חברות הליסינג בישראל חיות מ3 דברים

1. קניית הרבה מאד מכוניות בהנחה גדולה, רישום שלהם בספרים במחיר מחירון, מכירה שלהם ברווח.
2. הנפקת אגחים
3. תזרים מזומנים על ידי השכרת רכב וליסינג רכבים.

3 הדברים האלו עכשיו נתקעים, אנשים לא יקנו מהם מכוניות, הם לא יכולים להנפיק אגח חדש כשהמחיר הנוכחי של האגחים משלם 50 אחוז ריבית , אין לקוחות להשכרת רכבים , אין לקוחות לליסינג חדש.
עוד מעט הם פשוט יפשטו את הרגל.
 

enigo

New member
הזמנות, כאמור, הם כבר ביטלו

אלו היו הזמנות של מכוניות לקראת שיא הפעילות המסורתי בפסח, שכמובן לא יקרה.
בעיה נוספת היא החזרה מוקדמת של מכוניות מליסינג בגלל המצב. נכון, יש קנסות - אבל הם עדיין צריכים להיפטר מהמכוניות. ומכונית שיושבת להם במגרש מפסידה כסף כל חודש. הרבה כסף.
ומכיוון שחברות הליסינג הגדולות בארץ מחזיקות כל אחת עשרות אלפי מכוניות, מספיק שינוי קטן, באחוזים, בכמות החוזים שלהם, כדי להציף את השוק. ובדרך כלל לאירוע כמו שקורה עכשיו יש השפעות פסיכולוגיות על הצרכנים, שניים זהירים יותר ומעדיפים "לשבת על הכסף", שלא לדבר על לקחת הלוואות, ולא לקנות. משמע תהיה, כנראה, גם ירידה בביקוש.
 

xfwind

New member
והן גם ממונפות קשות. כל זעזוע יכול להפיל אותן מהליפט.

 
למעלה