boriska1

אני לא סובל את הבלם החשמלי.

מעולם לא נתקלתי בבעייה בבלם היד.
&nbsp
בבלם היד אני משתמש הרבה במידה מינימלית הדרושה שלא כמו האלקטרוני שנותן 2 אופציות בלבד.
זה משקף את הדגנרציה ההדרגתית הכרונית של הנהג שאפילו להשתמש בבלם היד אינו יודע עוד.
&nbsp
סתם קוריוז שנזכרתי בו שקרה לאבי לפני כמה וכמה שנים
פעם נהג בבינעירוני הפקוק ברכב עם תקלת אלטרנטור והמצבר התרוקן לרמה כזאת שכל לחיצה על דוושת הברקס כמעט כיבתה המנוע. זה היה בגלל אור הברקס האחורי.
מי ינחש מה עשה?
 

enigo

New member
עצר בצד והזמין גרר, כמו שצריך?

ובאיזה מצב אתה צריך בלם חניה בחצי עוצמה, או שני שליש, ולא מלאה?
 
לא. המשיך בנסיעה תוך זהירות רבה

רכב ידני.
זה היה קל כי גילה הבעייה כשבכביש פקוק ונסיעה זוחלת.
כל לחיצה על הברקס כמעט כיבתה המנוע גם אם בניוטרל וגם אם בהילוך. עם ובלי קלאץ' למעט כאשר הרים בלם יד.
לכן, כשנזקק לעצירה/האטה השתמש בבלם היד ולא הרגל כמובן מתוך מהירות נסיעה איטית.
&nbsp
הסייג מהירות נסיעה איטית כיאה לפקק ושמירת מרחק.במקרה חירום יכול היה ללחוץ ברקס כי הבלם רגל עבד.
 

boriska1

Member
בשתי מכוניות הקודמות,לא הוספתי גרם שמן בין טיפולים

 
אצלי אין בכלל צריכת שמן מנוע

וזה יפה כי אני אוהב לנהוג מהר, בוודאי בירידות ובמישור אבל למעשה גם בעליות כאשר כאן יש הסתייגות:
בעליות של כביש 1 אני בד''כ לא לוחץ כמו מפגר. אין בזה כל טעם בפרט לא ב''עליות ארוכות מונוטוניות''. בעליות האלה אני בד''כ במהירות של 80-100 בלבד בעליות.
כמובן שרכב חלש כמו הפיקנטו במידה ויש האטה או פקק בעלייה, קשה לו יותר להאיץ ובפרט שזה בעלייה. הכל לוקח יותר זמן.
&nbsp
אבל בכבישים מפותלים צדדיים עם טופוגרפיות מורכבות, שם אני נוהג חזק יותר בעליות.
&nbsp
וכאמור נאדה צריכת שמן.
אגב גם צריכת הדלק (או ליתר דיוק הגז
) נמוכה. אני מחשב קבוע אחרי כל תדלוק ומקבל 5.5 ק''מ לשקל ישראלי חדש
(זה ע''י חישוב המנה של הק''מ שהשגתי על מיכל בין תדלוק לתדלוק (או ליתר דיוק בין תגפום לתגפום
) מחולק בעלות התדלוק כמובן כולל המע''מ. כל מה שיוצא מהארנק
 

enigo

New member
השאלה היא אם זה מד כמות או מד אורך חיים

במכוניות חדשות רבות יש חיווי לאורך החיים של השמן, שלוקח בחשבון את אופי הנהיגה ותנאי הסביבה במקום רק נסועה.
איזה שנתון הרכב שלך?
 

boriska1

Member
לא חושב שהאוטו שלי עד כדי כך משוכלל,מדובר על 2015

אחרי שחשבתי קצת, האוטו אוכל שמן.שאלה כמה.. שכן אם אותו קו היה מראה את כמות השמן שבמיכל,אז היה נשאר לי כ70 אחוז מהשמן. וזה אומר 20 אחוז ל4000 ק"מ(בהתחשב בזה שלפני כ4000 ק"מ הקו היה על כ90 אחוז).
בתנאים אלה בטח גם הייתה איזה התראה או אזהרה ממחשב האוטו.

לדעתי אני יכול לפשט את השאלה ולהגדירה. נניח שיש מד שמן רגיל.אני בודק שמן,והשמן על המדיד נמצא בין המקסימום והמינימום, כאשר הוא קרוב לכ90 למקסימום. אחרי 4000 ק"מ אני בודק והוא בכ70 אחוז מהמקסימום.דהיינו הפרש כ20 אחוז במדיד. האם זו בעיה? זו לדעתך שריפת שמן רגילה?
 

boriska1

Member
ואוסיף שאלה.אני מבין שאוטו שורף בנזין והשמן משמש לסיכה

אז למה בכלל הוא צריך להשרף במנוע תקין?
 

enigo

New member
יש מספר מקומות שבהם שמן יכול

לעבור אל התערובת או להישאר בחלל השריפה/סעפת פליטה ולהישרף.
אם האטימה לא מושלמת - וזה תלוי בתכנון המנוע, באיכות הבניה שלו וגם בלאי - אז שמן נשרף. גם צורת הנהיגה וסוג השמן יכולים להשפיע.
יכולות להיות שתי מכוניות עם אותו דגם מנוע בדיוק, עם קצב "אכילת שמן" שונה לחלוטין.
 

enigo

New member
נתקלתי בזה גם במכוניות ישנות יותר

לגבי הרכב שלך, אני אנסה לברר עם חבר שעובד בוולוו.
20 אחוז ב-4000 ק"מ מתרגם לבערך ליטר לעשרים אלף ק"מ (בהנחה שפס אחוז זה לא שאין שמן במנוע בכלל, אלא שחסר בערך קילו, כמו שמקובל במדידה ידנית).
זה סביר לחלוטין.
 

enigo

New member
ברכב שלך זה מד כמות

החבר טוען שזה לא לגמרי לינארי (משמע x אחוזים לא שווה תמיד y מיליליטר שמן), והוסיף שעשרים אחוז בארבעת אלפים ק"מ זה לגמרי בתחום הסביר.
 

WarDog

New member
אין (ואם קיים הוא לא נגיש- אישית לא ראיתי אחד)

 

boriska1

Member
לא רק שאין.גם מיכל שמן גיר ושמן ברקס מתחבא מאחור ולא נגיש.

וגם אין להם מדיד אלקטרוני. שני דברים שיש להם גישה זה מיכל מים למנוע וכנ"ל למגבים
שאלתי במוסך החברה איך בודקים. ענו לי שתדלק מנורת אזהרה.
 

enigo

New member
וולוו הציגו, אי אז בסוף התשעים או תחילת האלף, מכונית תצוגה

שעוצבה עבור נשים על ידי צוות על טהרת הנשים. אחד המאפיינים שאני זוכר מאותו רכב הוא שאי אפשר היה בכלל לפתוח את מכסה המנוע. הגישה היתה שבמכניקה מתעסק המוסך, לא הנהגת.
כנראה שמשהו מזה חלחל גם לדגמים הסדרתיים...
 

WarDog

New member
מנסיון אישי עם הדגם הזה (2014)

לא ראיתי ירידה של הכמות שהוצגה במסך לאורך 50K קמ'.
&nbsp
לצורך ההגינות יש לצין שלא היתי בודק באופן תדיר (פעמים-שלוש בשנה)
 
למעלה