start/ stop

yossin

New member
start/ stop

יש לי סיטרואן C3 פיקאסו 2013 (חדשה אצלי) שעכשיו שמו לה מצבר המאפשר start/ stop (מצב ECO)

המוסך אמר לי שזה לוקח איזה 48 שעות עד שה start/ stop מתחיל לעבוד ולחכות ולא להתרגש עם זה

א- האם נכון?
ב- מישהו יודע להסביר למה זה כך?

תודה
 

מנחם231

New member
תראה

לא יודע אם המכונאי צודק או לא. לי זה לא נראה.
מצד שני מה שתחכה יותר שזה יסתדר עדיף. הדבר הזה לא חוסך כלום ורק מעצבן.
אצלי ברכב הדבר השני שאני עושה אחרי שאני מניע זה לבטל .
כמובן שיש כאלה שיפרשו אחרת אז תשמע בקולם.
 

א ב י ב ן

New member
זה יכול להיות נכון וההסבר...

המצבר חייב להיות טעון לחלוטין, כדי שהמערכת הזו תעבוד.
במצב של נסיעה עירונית, אתה עומד ברמזורים או בפקקים לעתים קרובות,
וכשלמצבר אין כוח מלא, המערכת מונעת ריקון מהיר של המצבר.
כשאשתי קיבלה רכב חדש, נאמר לה במפורש, שהמעכת תתחיל לפעול לאחר שתיסע לפחות 20
ק"מ ברציפות וכך אכן היה.
ואגב 1. אפשר לנטרל את המערכת כשזה "מעצבן".
2. בנסיעה "רגילה" נחמד שהמנוע כבה ומשתתק בעצירות. וברכב "שלנו" זה אפילו לא ממש מורגש,
ככה שזה בטוח לא מעצבן.
 
מה קורה עם המזגן ברכב שלכם

כשהמנוע כבה ברמזור האדום, האם המזגן ממשיך לעבוד?
 

א ב י ב ן

New member
כן. המזגן עובד. והיות שהרכב שקט מאד, אתה גם לא תמיד מבחין

בכך שהמנוע כבה. בתחתית צג מד האוץ, נדלקת נורית ירוקה כשהמנוע אינו בפעולה.

ולא שזכור לי שזה קרה, אבל נניח שהעצירה היא ממושכת, והמזגן גזל אנרגיה רבה מדי מהמצבר, המנוע יופעל מחדש, הרבה לפני שאנרגית המצבר לא תאפשר זאת.
 
האם יש אצלך ברכב מד סל"ד שמאפשר לראות שהמנוע כבה גם ללא הנור

הנורה הירוקה? בפקט כשהרכב שקט כל כך
איזה רכב זה? האם שקט מאד גם בנסיעה או רק בעמידה?
 

א ב י ב ן

New member
1. ככל שזכור לי, במרבית הרכבים המודרניים יש מד סל"ד

וכמובן שברכב זה יש מד סל"ד.
2. הרכב הזה שקט יחסית לכל רכב אחר שהיה לנו. ראוי להדגיש, שבמצב עצירה, המנוע באמת שקט מאד מאד, גם כשהוא פועל.
3. מדובר בפסאט 1.8 טורבו, והרכב הספציפי הזה הוא הראשון שבאמת שקט יחסית לפסאטים
הקודמים שהיו לנו. ברור שבזמן נסיעה שומעים את המנוע, אבל הוא הרבה פחות "שואג" מבקודמיו.
 
יפה.

הנורה הירוקה אצלכם כנראה מסמלת באמת שמערכת הSTOP & START ממש בפעולה ברגע זה ועל כן שהנהג לא יבהל אם מד הסלד מראה על 0

האם אתם נוהגים בעיקר בעיר או גם הרבה בבינעירוני? מעניין מהי צריכת הדלק ברכב כשהמערכת הזאת מסייעת להפחתת הצריכה?

פאסאט בהחלט ידוע כרכב איכותי
. האם הגיר האוטומט עם 6 או 7 הילוכים או כיום כבר יותר?
בנוסף, האם ידועים לך נתוני המנוע? מומנט/סלד והספק/סלד?
 

א ב י ב ן

New member
הנהיגה בעיקר בבינעירוני אבל יש קטעים עירוניים בדרך.

קשה להשיב לך על שאלת צריכת הדלק, כי צריך לעבור איזה 5,000 ק"מ, כדי שהצריכה תתייצב. בהתחלה נחשבת גבוהה מהרגיל ועוד לא הגנו למדידה מדויקת.
והשאלה היא פחות בקטע הרמזורים מאשר בקטע של פקקים. וזה כמובן עניין של כל
נסיעה לגופה.
לגבי השאלות הנוספות... א. זה רכב אוטומטי אבל אבדוק. לא זוכר כרגע. ב. לגבי
המומנט, ידענו כשרכשנו. אנסה בכל זאת לבדוק. ג. מה שכן, היה דגם 1.4 ליטר והיה
1.8. שניהם טורבו. משיקולים שאינם קשורים לחיסכון, נבחר ה-1.8, ככה שאתה
יכול להניח שמדובר בטיל בליסטי, ולא ממש עניין אותנו עד כמה הוא יכול להיירות.
 
הסר דאגה...

כל ארצנו [כמעט] פקוקה, והיא גם כל הזמן [כמעט
] ככה
&nbsp
מעניין מה יצא בערך הצריכה עד כה, בכל זאת אני מניח שהטורבו מוזיל קצת ומותיר קצת את הצריכה לא בכיוון של צריחה
 

א ב י ב ן

New member
בקודם (שגם היה 1.8 טורבו), הצריחה עמדה עם 9-10 ק"מ לליטר.

כעת "בערך" 1:13 והובטחה מגמה של שיפור.
שבוע הבא הרכב יגיע למוסך לבדיקה ראשונה, כשירות ללקוח.
 

מנחם231

New member
בוא אעזור לך

הפאסאט עם 180 כ"ס גיר dsg7 הילוכים מומנט 25 קג"מ. 0-100 7.9 שניות.

זה רכב טוב ולא יותר. לא יהיה שיפור בצריכת הדלק.
רכב טוב אבל לא טיל.
 
מעניין מה הקורלציה הגאוגרפית...?

13 קמ בחיפה מקבילים לכמה בת"א בהנחת כמות פקקים זהה... או לכמה בב"ש בהנחת העדר פקקים?
 

א ב י ב ן

New member
1. גרים בטבעון. נסיעה >><< לטירת הכרמל ביומיומי.

שאלת לגבי הילוכים, יש אפשרות להחלפת 7 הילוכים למי שרוצה "לשחק" מעבר לגיר האוטומטי.
לגבי הצופר ביונדאי מיפ מיפ, במרכז ההגה.
 

yd33

New member
באאוטלנדר זה מעצבן , הדבר הראשון שאני עושה

אחרי ההנעה , זה להשבית את המערכת הזו .
חבל שלא ניתן להשבית אותה אחת ולתמיד ...
 

30 Rock

New member
מנצל"ש בשביל שאלה על stop&go

הבנתי שמה שהמערכת הזאת עושה זה לכבות את המנוע כשהרכב עומד ולהתניע אותו מחדש ברגע שיש סימן לתזוזה וכך לחסוך בדלק.
מצד שני, זכור לי שהיו (ואולי עדיין יש) פרסומות רבות על כך שלא כדאי לכבות ולהתניע את הרכב בזמן סידורים כי בהתנעה מתבזבז דלק רב.
&nbsp
איך שתי הנקודות הנ"ל מסתדרות אחת עם השניה?
&nbsp
תודה
 

WarDog

New member
S&G לא נועדה לחסוך בדלק, אלא למזער פליטת גזים

כפועל יוצא מכיבוי המנוע יש גם חיסכון בדלק הנצרך(לא הבדל גדול).
&nbsp
ויש סרטונים אחרים שממכישים את ההפך(כיבוי חוסך בדלק יותר מאשר עמידה מונעת), באחד מהם הצמידו בלון לצינור הפליטה והתניעו מספר פעמים(3-4 נראה לי) עד שהבלון התמלא בגז והתפוצץ, ואילו ברכב המונע לקח מספר שניות בודדות עד שהבלון התפוצץ.
כלומר רכב מונע שרף יותר דלק(כי נפלט יותר גז) מאשר מספר התנעות.
 
למעלה