תהיות בנוגע לליסינג פרטי

danik56

New member
תהיות בנוגע לליסינג פרטי

דיברנו עם נציג של אלבר ואני חייב להבין תופעה שאינה ברורה לי בעליל.
אני לתומי תמיד חשבתי שבעיסקת ליסינג אתה אמור לשלם את ירידת הרכב של הרכב פלוס רווח של חברת הליסינג.
הרכב החדש עולה X, בעוד 30 חודש יהיה שווה Y, אז ירידת הערך היא X פחות Y ועל זה צריך להוסיף רווח כל שהוא לחברת הליסינג.
אם ככה ההגיון אומר שרכב ששומר על ערך שוק גבוה יותר אמור להיות זול יותר בליסינג. ככה זה בארה"ב. הונדה אקורד זולה יותר בליסיניג מהמקבילה של שברולט.
אז איך זה שאלבר מציעים לי טויוטה יאריס וטויוטה אוריס שתיהן היברידיות באותה עלות בדיוק ? ומצד שני יאריס לא היברידית זולה ב600 שקל לחודש לעומת היאריס ההיברידית. זה לא הגיוני.
מישהו מבין איך התמחור הזה עובד ?
 

enigo

New member
הטעות שלך היא שאתה מתייחס למחירון הרשמי כ-X, כשלמעשה זה מחיר

אחר - מחירון אחרי הנחה. ומכיוון שההנחה לא קבועה ולא ידועה לך, אתה לא יכול לדעת מהו X.
 

danik56

New member
אז אתה בעצם אומר

שחברת הליסינג מקבלת הנחה ענקית מהיבואן על דגם אחד וכלום הנחה על דגם אחר ?
 

prizman

New member
ודאי.

חברות ליסינג והשכרה קונות כמות מדגם מסויים, ברוב המקרים בתת איבזור ומקבלות עליו הנחת כמות.
דגמים שלא נכללים בהנחה הזו נמכרים לחברות במחיר קרוב יותר למחיר הרגיל לצרכן.
 

enigo

New member
זה יותר עמוק מזה. יש דגמים/גרסאות שמראת היבואן מתמחר בצורה

שתיתן לו אפשרות לתת הנחה גדולה לחברות הליסינג.
דוגמא טובה היא פיקנטו LX - במחירון מפרידים בינה לבין ה-EX (שתיהן 1250 סמ"ק, עם תיבה אוטומטית) פחות מאלף שקלים. הבדל שיותר ממוצדק על ידי הפער באבזור, ולכן לא ברור מי בכלל יקנה את ה-LX. עד ששמים לב שכל הפיקנטו ב"ליסינג 0 ק"מ" הן ברמת האבזור LX. פשוט היבואן תמחר אותה גבוה כדי לתת הנחה גדולה, בעוד מחירון המשומשות מחושב, כמובן, לפי המחיר המלא.
 
לא

בעצם כל עניין הליסינג מהזווית של חברה שמשכירה רכב, הוא חישוב ערך עתידי. משהו שעדיין לא התבצע בפועל בתנאים של אי וודאות, כי הרכב עדיין לא נסע ביום שבו קובעים עליו את ירידת הערך. זה ספקולטיבי.
יש דבר כזה שנקרא MSRP, שזה המחיר שבו יצרן של משהו ממליץ למכור את הדבר שהוא מייצר. בארה"ב גם לרכבים יש MSRP. כלומר הם באים עם מדבקה מהיצרן (מה שנקרא window sticker). בישראל לעומת זאת, MSRP לא שקע בקטע הזה, (למרות שעל חלפים מקוריים לרכב יש MSRP, רק לא ברור אם וכמה השוק אכן שת להם) מה שקובע את המחיר שבו הם נמכרים זה המחיר שאותו האנשים יהיו מוכנים לשלם. הכי פשוט. כתוצאה מזה, גם ירידת הערך מושפעת בדיוק מאותו הדבר.
אם לעשות רגע חפירה צדדית פה שלא מן המניין, לחברות ליסינג יש עוד פרמטר שאין לבעלות פרטית שנקרא ערך צי. כלומר חברת ליסינג או השכרה, לא מסתכלת רק על הערך של כל רכב בבודדת, היא מסתכלת גם על הערך של כל הרכבים שברשותה, בכולל, והערך הזה כל הזמן צונח למעשה. לכן כשיש צי של מכוניות צריך להגן על הערך הכולל של הצי. אחת מהדרכים להגן על הערך הכולל היא לא לגלגל הנחות שמקבלים על מכוניות שמזהמות פחות, מכוניות שנמכרות טוב, שהן פופולריות- לצרכן.
ככה הצי סופג את העלות של מכוניות שהן כבר בסוף הקריירה שלהן שעליהן יש את הפחת הכי גדול.
 

נועם333נ

New member
עד היום לא הבנתי

נראה שיש הרבה פרמטרים בתמחור ואני קטונתי מלנסות ולהבין מה השיקולים של כל חברה. לדעתי אם מצאת עסקה שנראית לך כדאית ונוחה אז תלך על זה. להבין מה עומד מאחורי כל הצעה שקבלת נראה לי פחות רלוונטי אם ההצעה אטרקטיבית.
 
למעלה