אוריס לא היברידית 2014 או מאזדה 3 ספיריט 2014

xena08

New member
אוריס לא היברידית 2014 או מאזדה 3 ספיריט 2014

לאחר בדיקות מרובות, נסגרתי על שני דגמים: אוריס לא היברידית שנת 2014 ומאזדה 3 האצ'בק ספיריט מאותה שנה. אולי שנה קודם. אני לא מצליח להחליט בין השניים. האם תוכלו לעזור עם רשמים שלכם? סחירות, מחלות ידועות, ובכלל כל שעולה על דעתכם לסייע בהשוואה בין השתיים.

אנחנו זוג+ילד קטן והנסיעות יהיו בעיקר בינעירוניות. בדקתי ולהפתעתי הספיריט חסכונית בנסיעה רגועה מחוץ לעיר, למרות מנוע 2000, ולכן שוקל גם אותה. ניסע בערך 30K בשנה. מחפש רכב אמין, שסביר לומר היום שיהיה אפשר למכור אותו עוד 3-4 שנים. שערכו לא יצנח צניחה חופשית. אני יודע שאי אפשר לחזות זאת, אבל אפשר לשער לפי העבר.

עוד משהו שלא הבנתי זה נושא הליסינג. אם אני קונה מאזדה ספיריט האם תהיה לי בעיה למכור אותו בגלל המאזדות ליסינג שמציפות את השוק?
 

enigo

New member
המאזדה אוטו מהנה יותר לנהיגה

והרבה יותר מאובזר. אבל - תא המטען שלו פחות גדול והמושב האחורי פחות מרווח (אבל אמור להספיק לילד אחד). וכן, הדור החדש של המאזדות יודע להיות חסכוני מאוד בנהיגה עדינה.
אבל אם אתם נוסעים כל כך הרבה - למה לא אוריס היברידית? ולמה לא מגאן דיזל?
 

xena08

New member
כשבודקים תצרוכת דלק מחוץ לעיר

באתר הזה, אני לא רואה יתרון להיברידית. ואצלנו 99% מהזמן הנסיעות מחוץ לעיר, על 90-110 קמ"ש עם בקרת שיוט.
 

enigo

New member
לא מכיר את האתר הזה, או איך הוא עושה את החישוב

אבל מניסיון - היברידיות יודעות להיות חסכוניות מאוד גם בבין עירוני. נכון שהיתרון שלהן בבין עירוני קטן יותר מאשר בעירוני, אבל עדיין קיים.
 

xena08

New member
כדאי להכיר את האתר

אנשים מזינים שם נתוני צריכת דלק בכל תדלוק, ומציינים אם נסעו בעיר, בינעירוני וכד'. רק שם אפשר לקבל מושג לגבי צריכת דלק של רכב מסוים.

בבדיקה שם אין הבדל רציני בין היברידי ללא היברידי מחוץ לעיר. וגם שם רואים כמה מנוע 2000 של מאזדה הוא חסכוני מחוץ לעיר. ממש מפליא אבל זו עובדה.

בכל אופן, היכן כדאי לרכוש היום מאזדה ספיריט? סוכנות רכב או ליסינג אולי?
 

enigo

New member
אני מניח שזה יותר טוב מכלום, אבל גם באתרים כאלו נתקלתי

מוזרים.
מהנסיון שלי, ונסעתי במכוניות האמורות בעצמי ולכן יכול להשוות - האוריס ההיברידית תהיה חסכונית יותר. בבין עירוני הפער לא יהיה ענק - אבל יהיה.
ועדיין - אני אישית הייתי בוחר בספיריט, ולו רק בגלל תא הנוסעים הנעים יותר וההתנהגות המהנה יותר.
איפה לקנות? שאלה טובה. בתור התחלה צריך לבדוק אם יש עסקאות אפס ק"מ על הדגם הזה. לא בטוח שיש בכלל.
 

enigo

New member
למה לקנות מהיבואן? שווי הרכב במכירה וקלות המכירה

או לחלופין הפיצוי שמקבלים במקרה טוטאל לוס.
מעבר לזה, יש בדרך כלל גם הבדלים באבזור (אצל היבואן בדרך כלל מקבלים "מתנות" שאין בעסקאות האלו), תנאי מימון וטרייד אין - ולפעמים אפשר פשוט לקבל הנחה גם אצל היבואן.
הצעה שלי - לגשת לסוכנות מאזדה ולראות מה ההצעה הכי טובה שאפשר לקבל. מנסיוני, במקרים רבים - ובעיקר אם רוצים מימון או טרייד-אין - בסופו של דבר יוצא כדאי יותר לקנות אצל היבואן.
 

eladts

New member
זו לא בדיקה טובה

כי ״נסיעה בין עירונית״ יכול לאמר משהו אחר לגמרי לשני אנשים שונים, בשעות שונות ובמקומות שונים. לכן כבר עדיף להסתמך על הנתונים הרשמיים, בהם כל המכוניות נבדקות באופן זהה. התקן האירופאי נותן תוצאות לא ריאליות. התקן האמריקאי יותר קרוב למציאות.
 

xena08

New member
האם הסתכלת מה האתר נותן?

כל אחד שמדווח נסיעה בינעירונית מדווח גם נתון דיי שונה מאחרים, אבל אתה רואה טווח. למשל הכי נמוך שדיווחו לספיריט בבינעירוני היה 6.5 ליטר ל 100 ק"מ. הכי גרוע היה 10 ליטר ל 100 ק"מ. מכאן אתה יכול להבין שזה הטווח והתוצאה תהיה תלויה בצורת הנסיעה שלך ויש גם אפשרות שתצליח להגיע ל 6.5.

נתון היצרן לא מלמד על הטווח הזה שום דבר.
 

eladts

New member
זה שיש טווח זה דבר ברור מאליו

הבעיה באתר הזה זה שיש bias שנובע מאופי הנהגים שקונים רכב מסויים. בעלי טויוטה פריוס מן הסתם נוהגים באופן חסכוני בצורה קיצונית, כפי שברור לכל מי שאתרע מזלו להתקע מאחורי אחד כזה בכביש צר. מצד שני, למי שיש כסף לפרארי צריכת הדלק מן הסתם לא ממש מזיזה. לכן אי אפשר להשוות בין התוצאות של כלי רכב שונים כי אופן הנהיגה הממוצע שונה.
 
למעלה