כדאיות ביטוח מנהלים / הוספת קרן פנסיה

kapluna

New member
כדאיות ביטוח מנהלים / הוספת קרן פנסיה

שלום לכולם,

אני בת 30, רווקה, משכורת 16K, כעת עולה ל-19K.
יש לי ביטוח מנהלים של מגדל (מגדלור לחיים 2009) עם מקדם מובטח של 223.94 בגיל 64. משלמת דמי ניהול של 1.25 מהצבירה ו-5% או 46 ש"ח הנמוך מביניהם דמי הפקדה (יוצא 1.64% בססטוס הנוכחי).

נכון להיום יש בפוליסה 150K.
בעוד כחודש אחליף מקום עבודה ואני רוצה להיות מוכנה כשאגיע לפגישה עם הסוכן החדש.

שאלותיי:
1. האם התנאים של ביטוח המנהלים הנוכחי סבירים ?
2. האם לאור דמי הניהול הגבוהים מהצבירה כדאי להוסיף קרן פנסיה ולחלק את הפקדות בין קרן הפנסיה לבין ביטוח המנהלים? אם כן, באיזה יחס?
3. אני מהנדסת בהכשרתי אך לא במקצועי. מקריאה בפורום הבנתי שיש הטבות בדמי הניהול של קרן הפנסיה אם מצטרפים לאיגוד המהנדסים, האם הנושא רלוונטי גם כשמצטרפים כשכירה דרך סוכן ביטוח?

תודה רבה לעונים.
 

i c u 2

New member
תשובות

1. עוד מעט תתחיל האופציה לנייד ביטוחי מנהלים עם מקדם קצבה מובטח... כך שד"נ ירדו כיוון שניתן יהיה להעביר בין חברות.
2. יש כמה שיקולים, ביניהם ד"נ / תשואות / עלויות כיסוי ביטוחי / מקדם שעל סמך אלו עלייך לקבל את ההחלטה.
3. לא, סוכן נותן את דמי הניהול שלו.
 
תשובות

1. לדעתי הלא מקצועית, זאת תוכנית יקרה מידי ואני ביטלתי לפני שנה תוכנית בדמי ניהול יותר אטרקטיביים. אני ראיתי דוגמא בדף של יועץ פנסיוני לאדם שהוריד אותם בתוכנית דומה דמי ניהול של 0.7% מהצבירה בלבד.
2. לדעתי, כדאי מאוד לפתוח קרן פנסיה מקיפה. דמי הניהול נמוכים משמעותית ועלויות ביטוח החיים, לכשיהיה רלוונטי, זולות מאוד לעומת האלטרנטיבות. יש גם הבטחת תשואה של המדינה ל 30% מהכספים עם ריבית יפה מאוד ובימינו זאת הטבה אדירה.
3. פני להסתדרות המהנדסים ובררי אם את יכולה להצטרף. מספיק תואר במדעים. במידה ויאשרו לך, דברי עם מנורה ובקשי שישלחו אליך את סוכן הבית (עובד של חברת מנורה). הוא יפתח לך תוכנית בדמי ניהול של 0.9% מהפקדות ו 0.19% מצבירה. כשתגיעי לפגישה עם הסוכן של החברה החדשה, מסרי לו את פרטי קרן הפנסיה שלך ואת דמי הניהול שסגרת איתם. החוק עומד לזכותך, ולא יוכלו לחייב אותך לשלם דמי ניהול גבוהים יותר.
יש גם את האופציה של מיטב דש אם מקום העבודה שותף במועדון הייטק זון. עוד אופציה שאפשר לשקול בדמי ניהול אטרקטיביים.
לדעתי, שווה לגשת לייעוץ פנסיוני בכדי להחליט מה לעשות מבחינת החלוקה (כולל עם הפיצויים). בתור חוסכת צעירה אני מאמין שמספיקה פגישה קצרה ולא צריך ייעוץ מקיף.
בהצלחה !
 
תשובה לקפלונה

לא יודע להגיד לגביי הביטוח מנהלים.
מה שכן, הצטרפות להסתדרות המהנדסים תביא לך דמי ניהול טובים בהרבה ללא ספק בקרן הפנסיה.
אגב.. את יכול גם להסתכל על מבטחים הייטק, התכנית של מנורה מבטחים להייטק שיצאה לא מזמן היא כוללת קצת יותר מהטבה רק בפנסיה (השתלמות, קרן משלימה וביטוחים)..

בהצלחה!
 
למעלה