כתבה בנושא היום במקומון "ידיעות תל אביב יפו"

An0nym0us

New member
כתבה בנושא היום במקומון "ידיעות תל אביב יפו"

הכתבה חיובית מאד.
בין המרואיינים: רונית טמיר, רני כשר, אב לילד לא נימול, נער לא נימול בשנת שירות (לפני צבא), קיבוצניק (לשעבר) בן 33 לא נימול, עולה חדש שעבר מילה בגיל 14 ומצטער על כך, עולה חדש שלא עבר מילה והוא אסיר תודה על כך...

ויש כמובן גם 2 רופאים ותיקים שטוענים ש"כדאי ורצוי למול את הילד" (אחד חילוני שומר מסורת והשני חרדי).

 

trilliane

Well-known member
מנהל
חרשתי על המרשתת ולא מצאתי; למזלי ההורים קונים ידיעות בסופ"ש

(והכתבה פורסמה גם במקומונים אחרים, לפחות באזור המרכז). אכן כתבה מוצלחת למדי, למעט תגובת אחד הרופאים. אמנם בכותרת המסגרת כתוב "רופאים ממליצים על מילה" ו"רופאים מסבירים למה חשוב לבצע זאת", אבל הרופא הראשון דווקא לא ממש "ממליץ":

ד"ר עודד קסלר, חילוני שומר מסורת, הוא רופא ומוהל, אורולוג, מנתח ומנהל יחידה לאורולוגיית ילדים בבית החולים וולפסון. "נכון שיש יתרונות רפואיים מסוימים למילה", הוא מסביר, "אבל הם אינם כאלה שמצדיקים הוראה גורפת שכולם חייבים לעשות ברית מילה. גם איגוד הרפואה האמריקאי פסק בעת האחרונה כי עם היגיינה נאותה לא יהיה בזה צורך. מצטבר שם המון לכלוך שיכול לגרום לדלקות מתחת לערולה, ולכן חשוב לשמור על היגיינה".

לעומתו הרופא השני לא רק המליץ, אלא גם מסר מידע שגוי שוב ושוב
. דבריו היו ארוכים יותר, אז אביא רק את מקצתם:

ד"ר פנחס גונן, רופא כירורג ומוהל חרדי שמנהל את "מרכז הבריתות" בבני ברק, נחוש קצת יותר בנוגע להכרח הרפואי. "בוודאי שיש סיבות בריאותיות", הוא טוען. "כאשר הורים לעתיד באים להתייעץ איתי[1] אני חובש את כובע הרופא, ולא את הכיפה שלראשי.[2] אני מסביר להם שאפילו בארצות הברית, במקומות שלא חיים בהם יהודים, חברות הביטוח מממנות את ברית המילה[3], ואנחנו יודעים היטב שחברות ביטוח שונאות להוציא כסף.[4]

"יש לי תמונה שאני מראה לבני זוג שמגיעים אליי ומתלבטים. רואים שם את כמות ההפרשה שהיא נורמלית לחלוטין[5] אבל מצטברת מתחת לעורלה עד גיל שלוש כי הכול סגור שם, ופשוט אי אפשר לנקות. כלומר יש שם קרקע פורייה לחיידקים ולדלקות".[6]

בהמשך הוא סיפר על גברים שמגיעים אליו להימול בגיל מבוגר, למשל בחור בן 22 מהצפון שהרגיש שהחלטת הוריו להשאירו שלם פגעה בו, הוא התבייש לחשוף את איבר מינו בפני בנים אחרים או בנות כי חשש מהתגובה. הוא ביקש לשמור זאת בסוד כדי שהוריו לא ידעו. יש לציין שהסיפור שלו מנוגד לסיפורים אחרים של גברים שהתראיינו בכתבה וסיפרו שלא התביישו או שהצניעו (כי איבר המין הוא עניין פרטי שלהם) אבל לא עשו מזה עניין וגם לא היה ביג דיל. ההתרשמות שלי הייתה שהטעות של הוריו לא הייתה שהשאירו אותו שלם, אלא שלא נטעו בו ביטחון עצמי לקבל ולאהוב את גופו כפי שהוא, לא נתנו לו כלים להתמודדות חברתית. אופתע מאוד לגלות שהערלה היא הבעיה היחידה שהוא נתקל בה כל חייו ושהיא הסיבה היחידה לאופן שבו הוא חש.

לסיום אמר הרופא:
"ככלל אני מסביר להורים מתלבטים את הבעיה בתהליך הרפואי שכרוך בגיל מבוגר יותר[7], וגם את העובדה שיש ספק בנוגע ליהדות של הילד בהיותו ערל".[8]

________________________

[1] באמת? עם חרדי? איזו תשובה אתם מצפים לקבל?
[2]

[3] אז זהו, שכבר לא...
[4] אכן, אבל כדי להרוויח כסף צריך להשקיע כסף; אם אפשר להעלות את הפרמיה ולכלול ניתוח מיותר שהורים רוצים וכך לשכנע אותם לרכוש ביטוח יקר יותר, למה לא? (לא בדקתי, אבל זו השערה עסקית סבירה לחלוטין).
[5] נכון מאוד! אז מה הבעיה?
[6] מדהים איך למרות זאת רוב הגברים בעולם אינם נימולים ואינם סובלים מזיהומים מיוחדים בפין, לא בינקותם ולא בבגרותם.
[7] שהם...? ובמה הם שונים מהותית מכל ניתוח פלסטי אחר שעוברים מבוגרים?
[8] ?! אוקיי, אז לא רק שהוא לא סמכות מקצועית רצינית בתור רופא, הוא גם לא סמכות דתית רצינית בתור חרדי.
 
משרד הבריאות בארה״ב לא מממן בריתות, בגלל חוסר תועלת רפואית.

מדובר על ביטוחי בריאות פרטיים, שבשבילם זאת כנראה דרך למשוך לקוחות.
 
הנה הכתבה שעלתה במלואה לרשת

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4865097,00.html
&nbsp
כמו כן ה"רופאים הותיקים" אינם סתם רופאים אלא כאלה שמקבלים בין 2500 ל-3000 ש"ח על כל כריתת עורלה
ואחד מהם אפילו מטעה את הציבור במצח נחושה כשהוא אומר שמוטל ספק ביהדותו של מי שאינו נימול
כנראה שמנעמי חשבון הבנק מסמאים את העקרונות ההלכתיים... שהרי "יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר כהלכה"
&nbsp
ויש לי עוד כמה תיקונים - אבל מאוחר יותר
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל שבגרסה המקוונת מסיימים עם דברי הרופאים...


בכתבה המודפסת הם היו במסגרת בצד והיא הסתיימה בנימה חיובית יותר (מבחינת הוויתור על מילה, כמובן). לגבי הטעויות הגסות בדבריו של הרופא השני, ראי תגובתי לעיל.
 
למעלה