קישוט עוגה - כמה שאלות למתחילה בתחום..

okit83

New member
קישוט עוגה - כמה שאלות למתחילה בתחום..

היום ניסיתי לראשונה לקשט עוגה...

1. ראיתי באינטרנט טכניקות של להעתיק ציור על נייר אפיה בעזרת שוקולד מומס, אחרי זה להקפיא את השוקולד ולהניח את זה על העוגה. לצערי, אצלי ניסיתי להרים את הצורות אחרי ההקפאה עם סכין או עם היד וזה היה אסון - השוקולד נמס מהר מאוד לפני שהספקתי להניח על העוגה. מה הייתה הבעיה? האם הייתי צריכה להניח את נייר האפייה עצמו על העוגה בצורה הפוכה ולתת לזה "להחליק" לעוגה לבד? או שאולי צריך להוסיף משהו לשוקולד המומס עצמו?

2. עשיתי את קצפת מס' 2 בלינק הרצ"ב
http://www.foodisgood.co.il/general/whipped-cream-guide/
שמנת, פודינג וניל ואבקת סוכר. אבל, לא אהבתי שהקצפת יצאה צהובה בגלל הפודינג. בנוסף, זה יצא קצפת "קשה" מצד אחד, ומנגד, כשזילפתי אותה על העוגה היא לא יצאה במרקם אחיד כלומר אם נגיד עשיתי רצועה, היו בה כמה "חורים" כאלה... ככה זה אמור להיות?
איך עושים קצפת לבנה יפה ועמידה בלי להשתמש בקצפת צמחית?

3. השתמשתי בשקית זילוף שלתוכה הכנסתי צנטר וחתכתי מבחוץ כדי שאפשר יהיה להשחיל את הצנטר. אבל בשיטה הזו אפשר להשתמש בצנטר אחד בלבד בשקית. יש איזו שיטה שהצנטר "מתלבש" מבחוץ על שקית הזילוף כדי שאפשר יהיה להחליף ביניהם ולגוון?

 

bali

New member
מנהל
תשובות

1. לגבי השוקולד, כדי שהוא יימס פחות מהר צריך לטמפרר אותו. זו עבודה מעצבנת בשביל קישוט קטן לעוגה.
מה שאולי יעזור זה שהקווים של הציור יהיו עבים יותר. ואולי באמת עדיף להניח את השוקולד עם נייר האפיה על העוגה ולקלף את הנייר בזהירות. רק קחי בחשבון שבמקרה כזה הציור יצא הפוך, אז אם זה כיתוב, הוא צריך להיכתב בכתב ראי על הנייר כדי שיצא בכיוון הנכון על העוגה.

2. יש בחנויות מתמחות לאפייה אבקה שנקראת מייצב קצפת והיא לבנה ולא צהבהבה כמו האינסטנט פודינג וניל. ה"חורים" בזילוף הם בגלל בועות אוויר, לא קשור לזה שיש בקצפת אינסטנט פודינג.
מצרפת קישור לרשימה של חנויות מתמחות שעשינו פה מזמן לפי איזורים בארץ -
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1945/147823885/אוכל_ומשקאות/קינוחים_ומנות_אחרונות

3. בחנויות מתמחות יש מה שנקרא מתאם לצנטרים. הוא בדיוק מה שצריך כדי להחליף צנטרים באמצע הזילוף עם אותה שקית זילוף. יש חלק שיושב בתוך השקית עצמה, ויש חלק חיצוני שבתוכו שמים צנטר ואז מבריגים אותו מחוץ לשקית.
מצרפת לך סרטון מצויין שמראה בדיוק איך משתמשים במתאם ואיך הוא נראה
https://www.youtube.com/watch?v=vFrfYC1kfKg
 
למעלה