כלומר עפ החוק השני של ניוטון

הדר123456

New member
כלומר עפ החוק השני של ניוטון

אפשר להגיד שכו הכבידה הוא נחשב אכן ככח שיוצר המירות שצוברת תאוצה...כלומר אכן כשחפץ (לא משנה) איזה נופל,באמת הוא צובר מהירות,אבל לא כל דבר-כמו הנוצה שהיא ככ קלה,שעפ מה שכתבת בתשובה בעצם התנגדות האוויר קטנה מדי כדי שהיא בכלל תשפיע על מהירות הנוצה ולכן היא למשל לא צוברת מהירות?
-ראיתי נסיון ביוטיוב שמראה שני כדורי כדורסל-האחד כבד יותר מהשני-ומפילים אותן יחדיו מאותו הגובה-שם נאמר כי דווקא הכדור הקל יותר הוא זה שיגיע מהר יותר לרצפה מאשר הכדור הכסד יותר כי לוקח לו לצבור יותר מהירות משמע מומנטום,הם הבנתי את זה נכון?
ממש תודה!
 

Schrodingers Dog

New member
אין דבר כזה

מהירות שצוברת תאוצה.
&nbsp
בקשר לנוצה, זה בדיוק ההפך ממה שאמרתי. עבור הנוצה התנגדות האויר היא כן משמעותית ומאטה את נפילתה. עבור הפיל התנגדות האויר היא קטנה וזניחה.
&nbsp
אני לא יודע על איזה סרטון את מדברת אבל זה נשמע כמו טעות.
 

הדר123456

New member
מה זאת אומרת אין דבר כזה

שהמהירות צוברת תאוצה???!!! משהוא שנע מהר יותר ויותר אז איך קוראים לזה?.?.?????
 

guprnds

Active member
תאוצה היא קצב שינוי המהירות

כשמהירותו של גוף גדלה בכל רגע ורגע אנו אומרים שהגוף מאיץ.

מהחוק הראשון של ניוטון גוף יתמיד במצבו אם לא פועלים עליו כוחות חיצוניים. לכן אם מלכתחילה הוא נע במהירות מיליון קמ"ש ובכיוון מסויים (במערכת המנוחה שלך) אז כל עוד לא פועלים עליו כוחות חיצוניים הוא ימשיך לנוע במהירות הזו ובכיוון המקורי אפילו עד סוף כל הדורות.

מהחוק השני של ניוטון, תאוצתו של גוף מתכונתית לשקול הכוחות הפועל עליו (קבוע המתכונת הוא המסה). לכן אם פועלים עליו כוחות הוא בהכרח מאיץ, וכגודל שקול הכוחות כך גודל התאוצה. בקווים כלליים: מהירותו של גוף נותנת את כיוון תנועתו, והכוחות הפועלים על גוף מכתיבים את תאוצתו.

אין מובן למשפט "מהירות שצוברת תאוצה". אפשר לומר במקום: מהירות הגוף גדלה (או קטנה) בכל רגע ורגע, וזה שקול לחלוטין לאמירה שהגוף מאיץ.
 
למעלה