אספרנטיסטים מפורסמים

אספרנטיסטים מפורסמים

טוב, זה הולך להיות משהו מיוחד: נדב בהודעתו האחרונה ציין שטולקין היה אספרנטיסט ואילו אני לא ידעתי זאת. כנראה שיש עוד כמה סלבריטאים שאפשר להתגאות בהיותם מה"מקווים" (ESPERANTOJ). הבה נראה- אני יודע שרחל המשוררת הייתה אספרנטיסטית אבל וואלה, מעבר לה- לא עולה לי שום שם בראש. ידידים ירוקים, אנא עזרו לי...
 

nadavwexler

New member
נו, תמיד יש גוגל! ../images/Emo13.gif

וחיפשתי שם ומצאתי! בינתיים רק אחת אבל אולי עוד יהיו!
תהנו... נדב
 

EldadoS

New member
נדב, כל הכבוד, אבל...

אנא גלה את אוזני: כיצד ביצעת את החיפוש? באיזו מילת חיפוש השתמשת, או בדרך אחרת, כדי להגיע לשמות המפורסמים הנמנים עם קהילת ה"ירוקים"?
להתראות ולהשתמע, אלדד
 

EldadoS

New member
אה, נדמה לי שמצאתי...

יש להניח שנכנסת לגוגל ושתלת את מחרוזת המילים הבאה, כדי להעלות בחכתך אספרנטיסטים מפורסמים: famous Esperanto speakers Chu vere? Amike, Eldados
 

EldadoS

New member
!reciproke ../images/Emo65.gif

vi estas sagha! Kiel mi ne pensis pri tio de la komenco... זה פותח לי אופציות חדשות לחיפוש...
 

EldadoS

New member
רעיונות לאופציות חיפוש חדשות

אני מניח שקיבלתי היום רעיון לחפש בגוגל גם חלקי משפטים שלמים (כמו "אספרנטיסטים מפורסמים" (כבר שכחתי מה היה הנוסח המדויק של השאלה שהצעתי) וכו´. בדרך כלל, כאשר רציתי עד היום לשאול "שאלה", פניתי למנגנון חיפוש בשם askjeeves, ושם הצגתי שאלה שלמה (לדוגמה: "מה היו שמות המטוסים שהטילו את הפצצות על הירושימה ונגסאקי?"). כמובן, היה צורך בעידון (fine-tuning) מסוים לגבי השאלות, אבל בסופו של דבר יכולת לקבל תשובות בדרך זו. ייתכן שכבר עשיתי זאת, אבל בכל זאת, כרגע, לא נראה לי שכבר ניסיתי לחפש בגוגל מחרוזת בת שלוש עד ארבע מילים, שבפני עצמן מהוות מעין חלק ממשפט, ואכן - מביאות גם יבול נאה!
 

MDoron

New member
ידוענים

ערד ניר (מהתכנית "סדר עולמי" בערוץ שתיים)
 

EldadoS

New member
נו, באמת...

דורון, אכן, ערד ניר (או בשמו הקודם ערד הלבר) היה פעם אספרנטיסט, לפני שנים רבות רבות... ואפילו היה בפגישות שלנו (או אולי רק בפגישה אחת? זה היה כל כך מזמן, שכבר שכחתי...). אבל האם זה עדיין מדבר אליו?
 

מודןד

New member
עדיין מדבר אליו כנראה

לפני שנתיים פניתי אליו לביפר בעניין הכינוס העולמי לאספרנטו שהיה בת"א. אחרי כמה ימים הוא צלצל אלי הביתה ושאל כמה שאלות. זה בזמן שכתבים רבים אחרים לא התייחסו לפניותיי. זה אומר משהו?
 

EldadoS

New member
כן, זה אומר...

שאספרנטו מסקרנת אותו... נו, ומה הפלא, הוא הרי למד אותה פעם, ואפילו השתתף בפגישות. אבל, איך אומרים החבר´ה, נו, מה נהיה?
הוא המשיך אח"כ להתקשר אליך? האם הוא הגיע למפגש כלשהו? האם השאלות שלו הביאו לכתבה כלשהי? סתם מתוך סקרנות...
 

MDoron

New member
וכמובן לב טולסטוי

במכתב (1894) הוא מצהיר על ש"למד את הדקדוק של אספרנטו בשעתיים בלבד, אם לא להית מסוגל לדבר, הרי לפחות לקרוא בעזרת מילון).
 

MDoron

New member
אלופות העולם בשחמט!

האלופות העכשויות לשחמט הן שלוש אחיות מהונגריה שקיבלו כנראה גנים גאוניים, ואולי גם חינוך ספרטני, הן שלוש האחיות יודית, ז´וז´ה ועוד אחת, לבית פולגר. הן צעירות מאוד וגם יהודיות! אחת מהן אפילו עלתה לארץ, (האם היא עדיין כאן?) היה יכול להיות מאוד מעניין להזמין אותה פעם לאחד המועדונים (ת"א/חיפה/ ירושלים) כדי לשמוע אותה. האם היא עדיין זוכרת אספרנטו?
 
אלופת השח

האחות השחמטאית שחיה בארץ (יהודית, כמדומני) הוזמנה ליצור עימנו קשר אך אינה מעוניינת. אביה נמצא בקשר חברי עם מיכאל קרפטי (הם מכירים עוד מבודפשט) וזה האחרון ניסה לא פעם לקרבם אלינו, אך ללא הצלחה. אפילו לקונגרס העולמי שנערך כאן הם לא רצו לבוא. אפילו לא לבקר. אין מה לעשות. לא כל מי שלמד פעם אספרנטו ממשיך לעסוק בה. ערד ניר (הלבר) המחונן התעניין מאד באספרנטו בהיותו תלמיד תיכון מאשדוד, התמיד להשתתף בפגישותינו במשך שנה-שנתיים, אך לאחר שהתגייס ניתק קשר.
 
מעניין מה יקרה עם...

מעניין מה יקרה עם סרגי, וחבריו לאחר שהם יתגייסו... אולי גם הם ישכחו אותנות
)
 

זיו חן

New member
אספרנטיסטים מפורסמים

נשיא ומאחד יוגוסלביה לשעבר (כמה חבל)Josip Broz Tito נשיא אוסטריה בתחילת שנות השבעים Franz Jonas
 

זיו חן

New member
ידוענים דוברי אספרנטו (ז"לים)

נשיא ומאחד יוגוסלביה האגדי (למד בכלא) Josip Broz Tito נשיא אוסטריה בראשית שנות השבעים Franz Jonas
 
למעלה