התלבטות לגבי מספר העוברים להחזרה

לבנין

New member
התלבטות לגבי מספר העוברים להחזרה

היי, מזמן לא כתבתי אבל אני קוראת כל הזמן ומנסה להגיב כשיש לי משהו חכם או מועיל לומר. טוב, לאחר ההתנצלות. רציתי להתייעץ. מאז דצמבר האחרון עברתי כבר 2 טיפולים עם גונל, כוריגון ויחסים טבעיים שבהם לא נקלט הריון. לאחר מכן עברנו ל IVF וכבר עברתי 2 טיפולים שלא הצליחו. הרירית תקינה, העוברים נראים טוב מאוד, אבל אין הריון. למרות שיש תרוץ - בפעם האחרונה הייתי חולה במה שנחשד בהתחלה כווירוס ובסוף הפך לדלקת ריאות וכל זה בזמן השאיבה ועד שבוע אחרי ההחזרה. בכל אופן לא ציינתי ששנה שעברה הייתי בהריון ראשון עם שלושה עוברים. הריון מלווה באשפוזים עקב תסביב שחלתי וציסטות. למרות שעברתי הפחתה ל שני עוברים הייתה לידה מוקדמת בשבוע 24 והפגים שלי לא שרדו. עכשיו השאלה - במחזור הזה אני אמורה לעבור החזרת מוקפאים ראשונה וההתלבטות קשה - כמה עוברים להחזיר. אני כבר לא מצליחה לעמוד באכזבות האלו בכל טיפול, ומצד שני ממש לא רוצה להיכנס שוב להריון מרובה עוברים ולעבור הפחתה שמסכנת אף היא את ההריון. אני בת 29 ובעלת שחלות פוליציסטיות. מישהי יודעת על סטטיסטיקות בנושא? או למי אפשר לפנות להתייעצות. תודה רבה, לבנין
 

ultras plo

New member
תשובה לשאלתך

לדעתי, כדאי לך להחזיר לפחות 3. הסיכוי לפחות מזה הוא קלוש יותר. כך בכל אופן טוענים הרופאים. לכן הם נותנים זריקות ורוצים שיהיו לפחות 2 - 3 עוברים להחזרה. ככל שיש יותר זה יותר טוב. בדרך כלל אחד או שניים נקלטים. בגילך בכל אופן מחזירים לפחות שניים. אז תחזירי או שניים או 3. לי תמיד החזירו 5 כי אני בגיל 40. עובדה היא שנקלטו 2 לפני שנה. שיהיה בהצלחה גדולה גדולה ובטוח שיצליח לך. דרך אגב, מדוע היתה לך לידה מוקדמת?
 

לבנין

New member
שאלה טובה

הסיבה הרשמית היא שהייתה לי לידה מוקדמת מאחר והרחם הגיע לשיא היכולת שלו להתמתח ולכן החל תהליך של לידה, וזו אחת הסיבות שהריון מרובה עוברים נחשב הריון בסיכון. אבל למה הרחם הגיע לשיא היכולת שלו להתמתח? תשובה על זה לא קיבלתי. חברים ומשפחה (לא הרופא) חושבים שזה גם קשור לכל האשפוזים והתקפי התסביב השחלתי שעברתי ושזה החליש את הגוף. לא קיבלתי אישור רפואי. לכן אני מעוניינת בסטטיסטיקות. הייתי מאוד רוצה שמישהו יאמר לי שגם י\אם ייקלטו שניים לא אגיע שוב ללידה וקדמת אבל הרופא שלי בכל אופן ממש לא יכול להתחייב על זה. הוא אמר שאם אני מעוניינת להפחית לעובר אחד אז עדיף אולי להישאר עם שני עוברים. זו בעיה רצינית. אני פוחדת שייקלטו כל השלושה ואז מה? לעבור שוב הריון בלחץ ובחששות? אני בדילמה.
 

ultras plo

New member
תשובה להחזרת עוברים

לא חושבת בכלל שיש קשר ללידה מוקדמת ולתסביב שחלתי שעברת. אין קשר בהריון בין השחלות לבין הלידה. בכל אופן אילו היה מדובר בי הייתי מחזירה 2 עוברים ועושה בדיקות כל הזמן. מקסימום מבקשים מהרופא אולי שמירת הריון מחודש חמישי ואילך. הוא בטח לאור העבר הזה ימליץ על שמירה. היו לא מעט מקרים על נשים שילדו בחודש 6 ולאחר מכן עברו לידות בחודש תשיעי. אם את כל כך בהתלבטויות ואת חוששת מאד אז תנסי להחזיר אחד הפעם.
 
להגיד לך את האמת ...

גם לי הייתה את ההתלבטות הזאת האם להחזיר 2 או 3 (פחות מזה ממש לא). אני מבינה שלך זה קשה במיוחד כי נקלטו כבר שניים וזה לא כ"כ הלך וזו באמת התלבטות עוד יותר קשה. אצלי עוד לא נקלט שום דבר כבר 5 שנים בערך ולכן כשסופסוף היו עוברים יפים הפעם , העדפתי שנחזיר פחות שניים. הרופא החליט בשבילי והחזיר שלושה...(את השלושה הכי יפים) ..אבל לא הייתה לי שום בעיה עם זה, כי נראה לי שתמיד עדיף להגדיל את הסיכויים להריון אחרי שהיה טיפול אחד מוצלח. אני פשוט לא מוכנה לחשוב מה יקרה אם שלושתם יקלטו...בינתיים אני מתמקדת בלפחות אחד .הלוואי. אני לא חושבת שיש תשובות לשאלה ששאלת ואני אגב כבר יותר מבוגרת ממך (31 וחצי) אהל נראה לי שאת צריכה לעשות מה שהכי מתאים לך. לדעתי בכל אופן כדאי להחזיר כמה שיותר ע"מ להגדיל את הסיכויים...
 

טאניוש

New member
את לא צודקת עינב

להחזיר כמה שיותר ע"מ להגדיל את הסיכויים זאת לא הגישה הנכונה, לצערי דגלתי בה עד ההריון הראשון. חשבתי שלי זה לא יקרה - וזה קרה. ולא רק לי!
 

פּוֹנְג

New member
מסכימה איתך, לא מניסיון אבל מהקריאה

פה. עדיף לחכות עוד שנה מאשר לחוות את מה שאתן חוויתן.
 

פּוֹנְג

New member
לבנין מספר העוברים להחזרה תלוי

בכמה גורמים. קודם כל באיכות שלהם. אם המוקפאים יופשרו טוב, ואיכותם טובה, לדעתי אסור לך להסתכן שוב. אם הלידה המוקדמת הייתה מהסיבה שציננת, אז אל תקחי סיכון נוסף. לא הייתי שם אבל אני בטוחה שהכאב באובדן הריון הוא גדול פי כמה וכמה מהכאב בבטא שלילית. אם העוברים יהיו באיכות נמוכה יותר, אז אפשר אולי לקחת סיכון של עוד עובר אחד. בכל מקרה לדעתי לא להחזיר יותר משלושה. את צעירה ואסוך לך לסכן שוב את הרחם שלך שלא נדבר על הנפש שלך. בהצלחה.
 

טאניוש

New member
לא להחזיר יותר משניים ../images/Emo70.gif

סטטיסטיקה לא תגיד לך דבר. היית שם ואת לא רוצה לעבור את זה שוב. מצבי היה די דומה לשלך, 4 וחצי שנים לא נקלט אף עובר ואז הריון רביעיה (הוחזרו 4 וכוווווולם נקלטו, כנגד כל הסיכויים!). לא רוצה להזכר בסיוט שעברתי. 4.5 חודשים של חוסר תיפקוד מלא ואישפוזים אינסופיים והפלה מאוחרת. הכי הכי גרוע- רגשי אשמה שאיתם אני חיה כבר כמעט שנה. כל הזמן חושבת על זה שאם הייתי מחזירה שניים- רוב הסיכויים שהיום הייתי חובקת תאומים. מאותה הפריה נשארו לי מוקפאים, ההתלבטות הייתה בין להחזיר אחד או שניים (כן, כן, אין לי חלומות על עגלה כפולה, לא רציתי תאומים!), הוחזרו שניים (מוקפאים שלי באיכות הרבה פחות טובה מהטריים) ונקלט אחד. אני בת 28 (בהחזרה הייתי 27) וגם אני פוליציסטית. לא שמעתי על הסיבה הזאת שעליה את מדברת, אבל ידוע שאחרי דילול יש סיכוי לא מבוטל ללידה מוקדמת. ולכל הבנות
אל תשכחו את המטרה בדרך. נכון שככל שמחזירים יותר עוברים כך גדל הסיכוי להריון אך לא הסיכוי לילד בריא. אני לא מדברת על המקרים כאשר באמת מוצדק להחזיר יותר משני עוברים. אבל כאן לא מדובר על מקרה כזה. אל תעשו את זה לעצמכן!
 

babywishing

New member
../images/Emo124.gif לא להחזיר יותר משניים../images/Emo70.gif

גם אני הייתי בהריון תאומים ואיבדתי אותם בשבוע 22, לרופאים אין תשובה למה זה קרה. גם לי היו בתחילת ההריון ציסטות וחשש לתסביב שחלתי, אבל זה לא קשור בכלל לזה כי הציסטות נעלמו בסוף חודש שלישי. למה לסכן את הגוף שלך והכי חשוב את הנפש שלך במצב כזה. מסכימה לחלוטין עם טאניוש לא להחזיר יותר משני עוברים אם הם באיכות טובה ואם אין סיבה רפואית אחרת. גם אני לפני ההריון עוד התלבטתי בהחזרה וביקשתי מהרופא להחזיר לי 3 כדי להגדיל את הסיכוי אבל הרופא למזלי לא הסכים, הוא אמר שגם כך הריון תאומים הוא בסיכון גבוה ושהוא היה רוצה שייקלט רק אחד. נקלטו שניים ואיבדתי אותם.
 

פּוֹנְג

New member
../images/Emo12.gif בייבי...אני בשוק ובלי מילים....

כל כך מצטערת לשמוע. מצטערת בשבילכם.
 

sab sab

New member
בייבי יקירתי../images/Emo14.gif../images/Emo14.gif../images/Emo14.gif

השארתי לך הודעה בנייד לפני שבועיים ,קיבלת אותה?
 

Big Mama 1

New member
אוי ואבוי בייבי../images/Emo14.gif

אני כל כך מצטערת לשמוע, אני כותבת לך ולא מאמינה... מקווה שזה שאת פה, אומר שאת חותרת שוב להצלחה. תרגישי טוב מתוקה
 

נתנאלה2

New member
מאוד כאב לי לשמוע

על הסיום הקשה והאכזר של הריונך מאחלת במהרה הריון משעמם שיהפוך אותך לאם.
 

Endless Rain

New member
מסכימה עם בייבי (זהירות ארוך)

אחרי 5 שאיבות ועוד החזרות מוקפאים (בלי להכנס לכל מה שהיה קודם...), כבר רציתי להיות בהריון - ולא היה איכפת לי עם כמה - רק שתהיה כבר בטא חיובית לעזעזאל. אמרתי אפילו לחברתי היקרה סתיו3 שלא איכפת לי אפילו שלישיה. היא לא הסכימה איתי - אחרי הנסיון שלה עם תאומים בפגיה. אבל אני הייתי בטוחה שלי זה לא יקרה. טעיתי. רובכן מכירות את הסיפור שלי - ילדתי תאומים בשבוע 25+3. אני ברת מזל - התאומים שלי שרדו, וכרגע הם כבר בבית ואנחנו מקווים ומתפללים שהם בריאים ושלמים (טפו טפו, חמסה וכו'). אבל את מה שעברנו (ועדיין הדרך ארוכה) - אני לא מאחלת לגרוע שבאוייבי. ההריון, אגב, למעט דימומים בתחילתו (שכידוע הם עניין שבשיגרה) - היה תקין לגמרי. הגעתי אליו עם החזרה כפולה: 3 עוברים יפים ביום ה-3, ועוד בלסטוציסט ביום הששי. אני לחצתי על זה, ואפילו התעצבנתי קצת שאחרי החזרת 3 העוברים, הקפיאו את 5 הבאים בתור מבחינת האיכות, והשאירו לגידול רק את אלו שלא נמצאו ראויים להקפאה (רציתי שיגדלו את כל הנותרים לבלסטוציסטים!) מי כמוני, כאמור, מבינה כמה קשה להתמודד עם עוד טיפול קשה שנגמר בשלילי. אבל תאמינו לי, זה בית הבראה לעומת לידת פגים בשבוע מוקדם מאוד, ואין מה לעשות -בתור מי ששרצה בפגייה שלושה וחצי חודשים אני יכולה לומר לכן באחריות שרוב הפציינטים שם הם מהריונות מרובי עוברים אחרי טיפולים. זאת האמת הפשוטה, לא איכפת לי מה יגידו מומחים כאלו או אחרים - אני ראיתי אותם במו עיני. מישהי ציינה כאן בצדק רב שגיל הוא פונקציה חשובה. בגיל 29, ואחרי לא הרבה טיפולים בסך הכל, לא נראה לי מוצדק להחזיר יותר משני עוברים. כפי שנאמר כאן, גם דילול מגביר את הסיכון ללידה מוקדמת. גם את זה למדתי בפגיה מעדויות של אימהות. מקווה שלא הלחצתי את מי שהחזירו לה יותר מ-2 -זו לא היתה הכוונה - רק רציתי להדגיש את הסיכונים, מכיוון שאני יודעת כ"כ טוב מה זה לרצות כבר להיות בהריון. חיבוק לכולכן, וחיבוק מיוחד לבייבי. (אין לי אייקונים, משום מה, אז אני צריכה להתבטא וורבלית...)
 

גילית44

New member
אלוהים שישמור, איזה פשע עושה רופא

שמחזיר 3 רק כדי להעלות את הממוצע שלו!!! לא פלא מאיפה הממוצעים האלה... אני מחזקת את המלצות הבנות לא להחזיר 3.
 

לבנין

New member
תודה על התגובה

אני חושבת ששוכנעתי לא להחזיר כרגע יותר משניים. אני מצטערת לשמוע על האובדן. אני מקווה שאת בסדר עכשיו. אני מאחלת לך רק טוב בהמשך. לבנין
 

שמיקה7

New member
בייבי, ליבי איתך ../images/Emo24.gif

מכירה את ההרגשה, גם אני איבדתי את התינוקת שלי בשבוע 20, מחבקת ומבינה. מקוה שאת מתחזקת, תרגישי טוב.
 
למעלה